با ما همراه باشید

اتاق خبر

کسانی که از قانون تبعیت نکنند، فتنه‌گرهستند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: پس از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها، نامزدهای انتخاباتی و حامیان آن‌ها موظف به تمکین و تبعیت از قانون هستند و کسانی که از قانون تبعیت نکنند قطعاً فتنه‌گر محسوب می‌شوند.

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مرجع نهایی اعلام صلاحیت کاندیداها هیئت محترم نظارت شورای نگهبان است که طبق قانون تا ۲ الی ۲۱ دی‌ماه اعلام نظر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اظهارنظر در مورد صلاحیت‌ها پیش از اعلام نظر نهایی شورای مرکزی نظارت، مصداق بارز فتنه‌گری است، خاطرنشان کرد: پس از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها، نامزدهای انتخاباتی و حامیان آن‌ها موظف به تمکین و تبعیت از قانون هستند و کسانی که از قانون تبعیت نکنند قطعاً فتنه‌گر محسوب می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: تمکین از قانون بر همه لازم است، به ویژه بر کسانی که مدعی قانون‌مداری‌ هستند و می‌خواهند نماینده شده و قانون‌گذاری کنند.

نقوی حسینی بیان کرد: بعضی از جریانات و گروه‌ها به شورای محترم نگهبان فشار آورده و فضا را برای شورای نگهبان ابهام آلود می‌کنند تا از ضوابط، مقررات و شاخص‌های تایید صلاحیت‌ها کوتاه بیایند یا آن موارد را در نظر نگیرند.

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که شورای نگهبان با جریان و گروهی تعارف ندارد گفت: با شناختی که مردم از شورای نگهبان دارند می‌دانند که شورای‌نگهبان به هیچ وجه از شاخص‌ها و قانون و ملاک‌های انتخاباتی عبور نخواهد کرد و تحت‌تأثیر فشارها قرار نخواهد گرفت.

وی در پایان با اشاره به این که شورای نگهبان مرجع رسمی است و همه باید از نظر شورای نگهبان تبعیت کنند تاکید کرد: کسی نباید با شایعه‌سازی، فضا سازی و جناحی جلوه دادن نظر شورای نگهبان اظهار‌نظری کند و مردم را دچار سردرگمی کنند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.