با ما همراه باشید

اتاق خبر

تعیین تکلیف پروژه بیمارستان ۹۶ تختخوابی پیشوا در هفته آینده

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تکلیف پروژه بیمارستان ۹۶ تختخوابی پیشوا در هفته آینده مشخص می‌شود.

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در بازدید از پروژه بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهرستان پیشوا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زمین بیمارستان پیشوا در گذشته به دانشگاه آزاد واگذار شده بود که متأسفانه با پیشرفت بین ۱۲ تا ۱۵ درصدی متوقف شد.

وی گفت: در جلسه با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شد پروژه با حمایت‌های لازم بار دیگر راه‌اندازی شده و مراحل ساخت آن پیگیری شود که طبق تفاهم‌نامه جدید کاملاً به وزارت بهداشت واگذار شود و یا خود به عنوان یک مرکز آموزشی درمانی کار را ادامه دهد.

برگزاری جلسه بررسی وضعیت بیمارستان پیشوا با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: از رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز درخواست شده جلسه‌ای برگزار شود که در هفته‌های آتی جمع‌بندی در مورد این موضوع نیز انجام می‌شود.

وی بیان داشت: پیشنهاد ما این است که دانشگاه آزاد برای تخت‌های آموزشی مراکز درمانی جدید را راه‌اندازی کند که واحد مستقلی به لحاظ امکانات برای آموزش دانشجویان پزشکی، پرستاری و کادر داشته باشد.

نمکی تصریح کرد: ترجیح می‌دهیم که دانشگاه آزاد به این موضوع ورود کند و ما نیز حمایت‌های لازم را با در اخیتار قرار دادن تجهیزات و ارز دولتی و سایر حمایت‌ها پروژه را به سمت مناسبی پیش ببریم و اگر این جمع‌بندی حاصل نشد وزارت بهداشت با یک صورتجلسه اختیار را به دست می‌گیرد و پروژه را دنبال می‌کنیم.

پیشوا مرکز شهرستان پیشوا و یکی از شهرهای استان تهران در ایران است. شهر پیشوا در دامنه‌های طبیعی قرار دارد و در ۴۵ کیلومتری جنوب شرقی پایتخت واقع شده‌است.

این شهر در مسیر کهن راه ابریشم و همچنین در مسیر خط راه‌آهن سراسری تهران-مشهد قرار دارد.
پیشوا از معدود شهرهایی است که علی‌رغم نزدیکی به پایتخت، مهاجران کمی پذیرفته و بیشتر مردمان آن بومی همین منطقه هستند به همین دلیل از شهرهای کم جمعیت استان تهران محسوب می‌شود. طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ مرکز آمار ایران شهر، تعداد ۵۹۱۸۴ نفر جمعیت داشته‌است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.