با ما همراه باشید

اتاق خبر

خسارت ۱۵ تا ۱۹ میلیاردی اغتشاشگران به قرچک

فرمانده سپاه ناحیه پانزده خرداد شهرستان قرچک با تأکید بر اینکه چنین حوادثی نباید در کشور رخ دهد، از خسارت حدود ۱۵ تا ۱۹ میلیارد تومانی اغتشاشگران در شهرستان قرچک خبر داد.

سرگرد علی‌اصغر شهیری در نشست بصیرت افزایی فرهنگیان قرچک، اظهار داشت: به روح پاک و مطهر همه شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای مدافعین حرم و به خصوص شهیدان بسیجی و پاسدار مدافع امنیت و ملت شهید رضایی و ابراهیمی که در اغتشاشات شهرستان‌های غرب استان تهران جان را خود را تقدیم کردند، درود فرستاده و یادشان را گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه اگر بصیرت افزایی در بین جوانان شکل نگیرد شاید فرزندان این مرز و بوم در معرض خطر قرار می‌گیرند، ادامه داد: ما نتوانستیم فرهنگ اعتراض را به خوبی در جامعه تبیین کنیم و به همین دلیل در مواردی که اعتراض مردمی را در پی دارد اغتشاشگران با سوءاستفاده از این موضوع موجب تخریب اموال عمومی، سرقت، حمله به فروشگاه‌ها و تخریب بانک‌ها می‌شوند.

فرمانده سپاه ناحیه پانزده خرداد شهرستان قرچک امنیت را دارای ابعاد ایجابی و سلبی دانست و افزود: امنیت سلبی بر عهده نیروی انتظامی است که باید با تمام رعایت شئون انسانی و اخلاقی آن را در جامعه پیاده کند.

سرگرد شهیری امنیت ایجابی را وظیفه همگانی برشمرد و خاطرنشان کرد: شاید بخشی از این امنیت ایجابی بر عهده نیروی انتظامی و نظامی، ارتش، سپاه و بسیج باشد اما بخش اصلی آن بر عهده متولیان فرهنگ کشور است که باید در جنبه‌های مختلف فرهنگ‌سازی کنند.

وی با بیان اینکه مدیران در سطح کشور وظیفه دارند برای فرهنگ‌سازی صحیح جامعه، نیروهای نظامی و انتظامی را همراهی و کمک کنند، ابراز داشت: قرار نیست در جامعه‌ ام القرای جهان اسلام و دارای فرهنگ اسلامی که برای رسیدن به تمدن اسلامی مقدمه‌چینی می‌کند شاهد حرکات این‌چنینی باشیم و این کارها باعث شادی دشمن می‌شود.

فرمانده سپاه پانزده خرداد قرچک با تأکید بر اینکه چنین حوادثی نباید در کشور رخ دهد، به خسارت حدود ۱۵ تا ۱۹ میلیارد تومانی در شهرستان قرچک اشاره کرد و یادآور شد: اکثر کسانی که باعث آشوب شدند نوجوان و جوانان بوده که نشان از غفلت آن‌ها است.

سرگرد شهیری ناامنی را بزرگ‌ترین مصیبت برای هر کشوری دانسته و افزود: نگاه ما به مقوله امنیت زمانی ظهور و بروز می‌کند که ناامنی به نوعی ایجاد شود آن وقت است که ارزش و اهمیت امنیت را می‌دانیم.

وی با یادآوری اینکه صف مردم وارسته، متدین، انقلابی و غیرتمند دیار ۱۵ خرداد را از صف آشوب‌گران و اغتشاشات جدا کرد، گفت: مردم عزیز ایران اسلامی با بصیرت و آگاهی بالای خود در حوادث اخیر بار دیگر ولایت‌مداری خود را نشان دادند.

فرمانده سپاه پانزده خرداد قرچک در پایان بیان کرد: ما باید کسانی را که ترور و ناامنی را به این کشور می‌فرستند و پازل آن را در کشورهای عراق و لبنان جرقه می‌زنند برخورد کنیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.