با ما همراه باشید

اتاق خبر

همه ادارات و مردم در برگزاری رویداد فرهنگی هفته کتاب نقش داشته باشند

فرماندار شهرستان قرچک از همه ادارات و اقشار مختلف مردم خواست در برگزاری رویداد فرهنگی هفته کتاب نقش داشته باشند.

بهمن خطیبی در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده با محوریت هفته کتاب گفت: یکی از کارهای فرهنگی مؤثر در جامعه، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است ولی متأسفانه این فرهنگ در جامعه بسیار کمرنگ شده است و باید علت دوری مردم از کتاب بررسی و راهکارهایی اساسی برای رفع آن اندیشیده شود.

وی با اشاره بر نقش مهم نظام آموزشی در ترویج کتابخوانی، بیان کرد: فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید از سنین پایین در کودکان نهادینه شود؛ از خانواده شروع و در مدرسه تکمیل شود؛ مدارس باید به سمت و سویی بروند که دانش آموزان را برای مطالعه کتاب های غیر درسی ترغیب کنند.

خطیبی گفت: هفته کتاب خوانی امسال از تاریخ ۲۳ تا ۳۰ آبان با شعار حال خوش خواندن آغار خواهد شد.

وی تاکید کرد: با کمک به کتابخانه ها، نسل جدید جامعه را تربیت خواهیم کرد، کودکان و نوجوانان همان نسل جدیدی هستند که باید با ایجاد فضای مناسب به سمت کتابخانه ها و کتابخوانی سوق داده شوند .

فرماندار قرچک تصریح کرد: تجربه نشان داده است انس با کتاب و داشتن مطالعه مستمر می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات جامعه باشد و سعی کتابداران و متصدیان امر باید بر تقویت فرهنگ ارزشی کتابخوانی و سوق دادن افراد از فضای مجازی به سمت مراکز فرهنگی به ویژه کتابخانه ها متمرکز باشد.

در ادامه حاضرین ضمن ارائه گزارشی از برنامه های پیش بینی شده در هفته کتابخوانی، خواستار همکاری و مشارکت نهادها و سازمان های جهت برگزاری هر چه بهتر این برنامه ها شدند و با رویای ادارات با ارائه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص برنامه های هفته کتاب پرداختند و در نهایت بندهایی جهت اجرا به تصویب رسید.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.