با ما همراه باشید

اتاق خبر

استفاده از خودروهای هوشمند در اولویت راهور شرق

ئیس پلیس راهور شرق استان تهران با بیان اینکه استفاده از خودروهای هوشمند در اولویت راهور شرق است، گفت: عدم وجود کمربندی و تردد خودروها در محورهای درون‌شهری باعث پس زدگی بار ترافیکی به بیرون از شهرها کشیده شود.

بعد از ظهر امروز طی نشستی مراسم تودیع و معارفه سرهنگ یحیی دلیری انجام و از خدمات ایشان تقدی شد و علی سلیمانی به عنوان رئیس جدید راهور شرق استان معارفه و فعالیت خود را در حوزه شرق استان تهران آغاز کرد.

سرهنگ علی سلیمانی در ورامین در خصوص این اقدامات و فعالیت‌های پلیس راهور در شرق استان و برنامه‌های خود برای این حوزه اظهار کرد: دغدغه اصلی ما و مدیران راهور کاهش حوادث رانندگی و به تبع آن افزایش انضباط ترافیکی است.

وی گفت: آنچه برای ما در شرق استان تهران و محورهای درون‌شهری حائز اهمیت است، کاهش تصادفات و برقراری انضباط ترافیکی است و در این راستا در بحث زیرساخت‌ها و استفاده از ظرفیت‌های موجود از کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

سلیمانی افزود: تلاش داریم از سیستم خودروهای هوشمند بهره ببریم زیرا استقاده از این خودروها در این محورهای پر تردد حائز اهمیت بوده و می تواند اثرگذاری بسیار خوبی داشته باشد.

رئیس پلیس راهور شرق استان تهران ادامه داد: با توجه به اینکه بار ترافیکی در محورهای شرق استان به سمت شمال کشور بسیار زیاد است و اکثر ترددها به دلیل نبود کمربندی از داخل شهرها صورت میگیرد، در شهرها ترافیک با تراکم بسیار بالایی همراه می‌شود.

وی اضافه کرد: عدم وجود کمربندی و تردد خودروها در محورهای درون‌شهری باعث پس زدگی بار ترافیکی به بیرون از شهرها میشود و به همین دلیل استفاده از خودروهای هوشمند توسط پلیس راهور ناجا می‌تواند تاثیرات بسیار چشمگیری در انظباط ترافیکی و کاهش تصادفات رانندگی شود.

سلیمانی ضمن تقاضا از مسئولان دخیل در اداره راه های درون شهری، بیان کرد: مسوولان میتوانند با اصلاح نقاط حادثه خیز، پرتراکم و مکان هایی که ترافیک های سنگین را به وجود می آورند باعث رفع مشکلات ترافیکی در شهرها شوند.

رئیس پلیس راهور شرق استان تهران تصریح کرد: امیدواریم با تلاش مضاعف پرسنل راهور که فعالیت های خود را دوچندان کرده اند شاهد کاهش هرچه بیشتر تصادفات، ارتقای فرهنگ ترافیک و انضباط ترافیکی باشیم.

وی ضمن بیان اینکه در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی نیز مسئولان مربوطه می‌توانند اثرگذار باشند، تاکید کرد: هرگاه مردم با ما همکاری و در صحنه بودن نتایج بسیار خوبی حاصل شده است.

سلیمانی تصریح کرد: سرعت عمل، دقت عمل، صرفه جویی در هزینه، انجام کار چند نفر از مأموران توسط خودروهای هوشمند انجام و محقق می‌شود و نتیجه گیری که از عملکرد این خودرو هوشمند مشاهده می‌شود ارزنده و بسیار مفید است.

رئیس پلیس راهور شرق استان تهران افزود: امیدواریم با همکاری سازمان های مرتبط در راستای تجهیز ناوگان پلیس راهور در این حوزه نیز قدمی برداریم و باراستقاده از تجهیزات مدرن مشکلات احتمالی را رفع کنیم.

وی در خصوص تعداد شهرها و نقاط قوت و ضعف در شرق استان تهران، گفت: شهرستان های پردیس، ورامین، پیشوا، دماوند، قرچک، پاکدشت و فیروزکوه جزء حوزه شرق استان تهران هستند که نشان از وسعت بسیار زیاد و گستردگی شهرهای این حوزه دارد که این کار را برای پرسنل بسیار دشوار کرده است.

سلیمانی ادامه داد: ترافیکی که در زمان های مختلف در این مناطق حاکم می شود نیاز به فعالیت های بیشتر پرسنل و مسوولان دارد و امیدواریم با ادامه تلاش و کوشش پرسنل خدوم راهور ناجا در شرق استان تهران مشکلات ترافیکی را کاهش بدهیم.

رئیس پلیس راهور شرق استان تهران اضافه کرد: با توجه به افزایش تولید خودروهایی که به صورت روزانه و با تعداد بسیار زیاد به چرخه ترافیکی افزوده می‌شوند طبیعی است که در این حوزه نیاز به فعالیت بیشتر باشد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با همکاری سازمان ها، نهادها، مسئولین و مردم خوب کشورمان در این حوزه گام های موثری برداریم.

سلیمانی تاکید کرد: تجهیزات و نیروی انسانی پلیس راهور شرق استان با توجه به توجه به افزایش تولید خودرو و… نیاز به تقویت دارد اما تا به امروز با تلاش و کوشش شبانه روزی، مضاعف و خالصانه پرسنل خدوم که هر کدام کار چندین نفر را در این حوزه انجام می‌دهند مشکلات در این بخش کمرنگ است.