با ما همراه باشید

اتاق خبر

قطار حومه‌ای تهران- پیشوا براساس زمان‌بندی تکمیل می‌شود

مدیرکل راه آهن استان تهران گفت: با بودجه ۲۷۰ میلیارد تومانی اختصاص یافته از سوی سازمان برنامه و بودجه، قطار حومه ای تهران- پیشوا بر اساس برنامه زمان بندی شده تکمیل می‌شود.

عابدین هادی نژاد شامگاه شنبه در جلسه بررسی مشکلات قطار حومه ای تهران- قرچک- ورامین پیشوا که در محل فرمانداری قرچک برگزار شد اظهار داشت: در مسیر اجرای این پروژه مهم، معارضانی وجود دارند که با برنامه ریزی مناسب و اختصاص اعتبارات مورد نیاز، این معارضان رفع و مسیر برای اجرای خط چهارم هموار میشود.

وی گفت : یکی از این معارضان، تقاطع ورامین به روستای قاسم آباد است که با اختصاص اعتبار ۳ میلیارد تومانی و تجهیز کارگاه، این پروژه پیشرفت مناسبی پیدا کرده و هم اکنون با ۷۰ نیروی کار به فعالیت اجرایی مشغول است.
وی اظهار داشت: به منظور رفع مشکل زیرگذر باغ صالح شهرستان ورامین که مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده، باکس های بتنی تهیه شده که با همکاری شهرداری ورامین و دریافت مجوز ۱۲ ساعته مسدودی خط اصلی راه آهن، به زودی اجرا و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

هادی نژاد افزود: دو پل روگذر روستاهای قلعه سین و محمدآباد عربها در پیشوا که مدتی نیمه کاره رها شده است، با همکاری فرماندار و مسئولان شهرستان پیشوا و زمینه سازی اجرای دسترسی های محلی که مازاد بر تعهد شرکت راه آهن است، اجرایی و با اعتبار در نظر گرفته شده تکمیل می شود.
وی گفت: برای احداث ایستگاه امامزاده پیشوا نیز برنامه ریزی مناسبی در نظر گرفته شده که با اعتبار اختصاص یافته از سوی سازمان برنامه و بودجه، این طرح نیز اجرایی خواهد شد.

مدیرکل راه آهن استان تهران با اشاره به مشکلات روگذر روستای محمدآباد و زیرگذر روستای داودآباد قرچک اظهار داشت: برای اجرای این دو پروژه، جلسات متعددی برگزار شده ولی تصمیم مناسبی از این جلسات بیرون نیامده است.
وی تصریح کرد: برای اجرای پل روگذر محمدآباد قرار شده تا مشاور شرکت راه آهن و شهرداری قرچک، طرح مشترکی را ارائه دهند تا با تأمین اعتبار، اجرای آن آغاز شود.

هادی نژاد تأکید کرد: با اجرای پل روگذر محمدآباد و زیر گذر داودآباد هیچ مشکلی برای کمربندی جنوبی قرچک ایجاد نمی شود و مسئولان این شهرستان نباید بابت این موضوع نگرانی داشته باشند.

وی افزود: برای احداث ایستگاه قطار حومه ای قرچک نیز طرح جامعی در نظر گرفته شده که با اتصال زیرزمینی، مسافران را به قطار می رساند.
احداث قطار حومه ای تهران- ورامین از مصوبات دولت هشتم است که پس از سالها توقف، با همت دولت تدبیر و امید فاز نخست آن اجرایی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.