با ما همراه باشید

اتاق خبر

آئین سنتی بنی اسد در ورامین

آئین سنتی بنی اسد در ورامین برگزار می‌شود

این مراسم هم‌زمان با سومین روز شهادت امام حسین(ع) ویاران باوفایش همه‌ساله در ورامین برگزار می‌شود تا گوشه‌ای از مصیبت‌های اهل‌بیت سرور و سالار شهیدان را به نمایش بکشند.

این مراسم یادآور واقعه کربلا است که قوم بنی اسد با حضور در دشت کربلا اقدام به جمع‌آوری پیکر پاک شهدای دشت نینوا کرده و آن‌ها را دفن کردند؛ مراسم بنی اسد با حضور ۳۰۰ نفر از هنرمندان به‌صورت مرکب سوار و پیاده برای به تصویر کشیدن مصیبت حضرت زینب(س) در ورامین برگزار می‌شود؛ این مراسم بیش از ۱۰ سال است که در این شهرستان انجام می‌شود این مراسم معنوی حدود ۴ سال است که به ثبت ملی رسیده است.

مراسم بنی اسد ورامین از میدان چوب‌بری ورامین آغاز و تا میدان امام حسین(ع) ادامه دارد، در میدان امام حسین(ع) واقعه شام و شجاعت حضرت زینب(س) در خصوص رسوا کردن یزیدیان به نمایش عموم مردم گذاشته می‌شود تا شهروندان از نزدیک از این موضوع شناخت پیدا کنند؛ آئین سنتی بنی اسد بیش از ۲۰ هزار تماشاگر دارد که از شهرستان‌های هم‌جوار نیز برای تماشای این نمایش به ورامین سفر می‌کنند.

از اقدامات دیگر هیئت دل‌سوختگان قمر بنی‌هاشم(ع) که برگزار کننده مراسم بنی اسد است، میتوان کمک به نیازمندان اشاره کرد که در سال جاری هم هزینه‌ای جهت آزادسازی زندانیان بی‌گناه و بدهکار مالی صرف شده و می‌شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.