با ما همراه باشید

اتاق خبر

آزادپزان ورامین قیمت نان را افزایش دادند

برخی از واحدهای نانوایی آزاد پز در ورامین، بدون هماهنگی شورای آرد و نان شهرستان اقدام به افزایش قیمت نان کرده اند.

طی روزهای اخیر برخی از واحدهای نانوایی آزاد پز شهرستان ورامین از جمله نانوایی‌های سنگکی، تافتون و بربری در اقدامی که به گفته مسئولان این شهرستان بدون هماهنگی بوده، اقدام به افزایش قیمت کرده‌اند که این امر با اعتراض برخی از مردم نیز همراه شده است.

بررسی خبرنگار ایرنا نشان از این دارد که نانوایی‌های سنگک قیمت نان خود را ۵۰۰ تومان، بربری ۴۰۰ تومان، و تافتون ۲۰۰ تومان افزایش دادند، در حالی که پیش از این قیمت نان سنگک یکهزار تومان، بربری ۷۰۰ تومان و تافتون ۵۰۰ تومان بود.
به گفته نانوایان، این افزایش قیمت نان به دلیل افزایش قیمت آرد آزاد صورت گرفته است.

** افزایش قیمت آرد حداکثر ۱۰ هزار تومان در هر کیسه است
رئیس اداره سیلو و غله جنوب شرق استان تهران نیز افزایش قیمت آرد در هر کیسه ۴۰ کیلوگرمی را ۷ تا ۱۰ هزار تومان اعلام کرد.
محمد گلدستانی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در گذشته قیمت هر کیسه آرد ۴۰ کیلوگرمی از ۴۵ تا ۵۲ هزار تومان فروخته می‌شد که در پی افزایش قیمت گندم آزاد، کارخانجات آرد، قیمت هر کیسه آرد را ۷ تا ۱۰ هزار تومان افزایش دادند.
وی با تأکید بر اینکه نباید افزایش قیمت ۱۰ هزار تومانی هر کیسه آرد به افزایش ۵۰ درصدی قیمت نان منجر شود اظهار داشت: از هر کیسه آرد ۴۰ کیلوگرمی، بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ قرص نان لواش و حدود یکصد قرص نان سنگک تولید می‌شود بنابراین، افزایش حداکثر ۱۰ هزار تومانی قیمت هر کیسه آرد، نباید باعث شود تا قیمت یک قرص نان تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کند.
گلدستانی گفت: به منظور حمایت از ادامه فعالیت نانواها لازم است تا افزایش قیمت نان بر اساس منطق و با کار کارشناسی صورت گیرد و این افزایش قیمت نباید خودسرانه باشد.

***۱۱۰ واحد نانوایی آزاد پز در ورامین فعالیت می‌کنند
رئیس اتحادیه آرد و نان شهرستان ورامین نیز در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر یکصد و ۱۰ واحد نانوایی آزاد پر در شهرستان ورامین فعالیت می‌کنند که افزایش قیمت آرد و هزینه‌های جاری، ادامه فعالیت این واحدها را با مشکل مواجه کرده است.
محمد حبیبی افزود: سال‌ها است که قیمت نان افزایش پیدا نکرده در صورتی که قیمت آرد، کارگر و بسیاری از هزینه‌های جاری افزایش پیدا کرده است.
وی اظهار داشت: ورامین بیشتری تعداد واحد نانوایی آزاد پز را در منطقه دارد.
*** افزایش قیمت نان آزاد پز باید با سازو کار قانونی صورت گیرد
فرماندار شهرستان ورامین با تأکید بر لزوم قانونمند بودن فعالیت نانوایی‌ها گفت: افزاش قیمت نان در واحدهای آزاد پز بدون هماهنگی شورای آرد و نان صورت گرفته است، قرار بر این بوده که پس از تعطیلات عیدسعید فطر و پس از تشکیل جلسه کارشناسی، افزایش قیمت این واحدهای آزاد پر تعیین و ابلاغ شود.
حسین کاغذلو به خبرنگار ایرنا گفت: تمامی فعالیت‌ها باید بر اساس قانون و تصمیم گیری مراجع ذی صلاح صورت گیرد و هر گونه اعمال سلیقه و نظر باعث ایجاد مشکل در منطقه می‌شود.
وی تصریح کرد: در هفته آینده موضوع افزایش قیمت نان در واحدهای آزادپز در جلسه فوق العاده شورای آرد و نان بررسی و نتیجه به واحدها و مردم اطلاع رسانی می‌شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.