با ما همراه باشید

اتاق خبر

دانش آموزان ورامینی جاده روستای گردشگری را پاکسازی کردند

رئیس دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ورامین از پاکسازی جاده معروف درختی روستای هدف گردشگری خاوه توسط دانش آموزان این شهرستان خبر داد.

طرح پاکسازی معابر روستای هدف گردشگری خاوه از توابع بخش جوادآباد ورامین همزمان با هفته منابع طبیعی و روز زمین پاک، با حضور جمعی دانش آموزان و دوستداران محیط زیست با هدف آماده سازی این روستای تاریخی برای پذیرایی از مسافران نوروزی انجام شد.
وی افزود: در این طرح بیش از 40 نفر از دانش آموزان در جاده معروف درختی روستای خاوه حضور پیدا کرده و جوی ها و معابر اصلی این روستا را از زباله و پلاستیک پاکسازی کردند و نسبت به کاشت درخت اقدام کردند.
وی تصریح کرد: روستای خاوه ، یکی از مناطق گردشگری شهرستان ورامین است که با داشتن آثاری همچون امامزاده علی، بی بی زبیده، نقاره خانه، دو حمام قدیمی، آب انبار، قلعه و تپه باستانی، آسیاب آبی، حسینیه احمدی ها، خانه احمدی ها، خیابان درختی و مدرسه تاریخی همواره مورد توجه گردشگران نوروزی قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: تلاش می شود تا با همکاری دهیاران، دوستداران محیط زیست و فعالان اجتماعی عملیات پاکسازی سایر مناطق روستایی نیز طی روزهای پایانی سال انجام شود تا گردشگران نوروزی بتوانند از محیط بکر و طبیعت منحصر به فرد این مناطق استفاده لازم را ببرند.
روستای هدف گردشگری خاوه ، یکی از روستاهای تابعه بخش جوادآباد ورامین است که در 35 کیلومتری جنوب بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد .
برای رسیدن به این روستا که از طبیعتی بکر و آثار تاریخی متعددی برخوردار است می توانید از جنوب ورامین ابتدا به شهر جوادآباد رفته و از این شهر 10 کیلومتر به سمت شرق بپیمائید تا بتوانید از آثار تاریخی ، امامزاده ها و طبیعی آن بهره مند شوید .
راه دیگر این روستا از شهرستان پیشوا است و شما می توانید پس از طی نمودن 15 کیلومتر از جنوب این شهرستان ، پس از عبور از روستای محمدآباد عرب ها ، به روستای خاوه برسید.
ورودی این روستا ، یکی از منحصر به فرد ترین خیابان های درختی در روستاهای شهرستان های استان تهران است و درختان در هم تنیده زبان گنجشک ، صحنه ای زیبا پیش روی افراد ترسیم می کند.
شهرستان ورامین بیش از 400 اثر و محوطه تاریخی دارد که از این تعداد 78 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که اکثر این آثار در مناطق روستایی واقع شده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.