با ما همراه باشید

اتاق خبر

تحقق «گام دوم انقلاب» نیازمند اقدام عملی است

نماز دشمن شکن جمعه امروز با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه شهر تهران و تمام شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان تهران اقامه شد.

نماز عبادی – سیاسی جمعه امروز با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه شهر تهران و تمام شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان تهران اقامه شد.

ائمه جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران در خطبه‌های امروز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به بیان نکات اعتقادی و مسائل روز پرداختند.

مشروح خطبه‌های نماز جمعه استان تهران:

نماز جمعه شهر تهران
امام جمعه موقت تهران: خصوصی‌سازی‌های شائبه برانگیز اصلاح شود

آیت الله محمد علی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران، ظهر امروز در خطبه های اول نماز جمعه تهران اظهارداشت: در آثار دینی دو انقلاب ارزنده به چشم می خورد، یکی انقلاب در بصیرت و آگاهی و دیگری انقلاب در قلوب. به برکت انقلاب بصیرتی نظام طاغوت ساقط می شود و مردم زیر سلطه با آگاهی که پیدا می کنند متوجه می شوند که باطل رفتنی است و حق ماندی و پیروزی است و ولی امر ما قیام می کند و از هیچ چیزی هم نمی ترسد که این انقلاب در بصیرت است.
وی با بیان اینکه گذشتگان ما تصور می کردند نمی توانند در برابر زور و ستم قیام کنند، بنابراین با خاری و ذلت مواجه شدند، گفت: وقتی با بصیرت مردم انقلاب شد، رهبری آگاه ما به میدان آمد و فرمودند که از شاه نترسید که رفتنی است، از آمریکا نترسید که هیچ غلطی نمی تواند کند و این جملات به همراه مستندات قرآنی به مردم گفته شد و تاثیر خودش را گذاشت.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مردم با بصیرتی که پیدا کردند به خیابان ها آمدند، شاه فرار کرد و آمریکا هم هیچ غلطی نتوانست کند، بنابراین این انقلاب در بصیرت است. با انقلاب اسلامی طی چهل سال عظمت ها دیدیدم، توطئه های دشمنان خنثی شد و این به برکت اجرای احکام اسلامی در کشور است.

موحدی کرمانی افزود: دومین انقلاب، انقلاب در قلوب است، انقلاب بصیرتی که ایجاد شد، اگر بخواهد ماندگار باشد باید انقلاب در قلوب هم ایجاد شود که شکر خدا دیدیم از ابتدای انقلاب اینطور بود. مقاومت ها و ایثارهای مردم را در این چهل سال بسیار دیدیم و این نشانه ای از وجود انقلاب در قلوب مردم است.

موحدی کرمانی افزود: دنیا در دل های کسانی که به دنبال برتری مادی هستند، زیبا جلوه داده می شود. حواسمان را جمع کنیم که ما با خون شهدا نباید بازی نکنیم، آنها افتخار شهادت را کسب کردند، خون دادند و این انقلاب را بدست آوردند. ما باید مراقب امانت آنها باشیم. اولین سوالی که از ما پرسیده می شود در خصوص امانت شهدا است. مسئولین، متمولین، کسانی که قدرتی داشتید چه کردید؟

انقلاب اسلامی باعث افزایش قیمت گوشت نشده است

وی ادامه داد: آیا عادلانه رفتار کردید؟ آیا یک عده خوردند و بردند و یک عده از گرسنگی مردند؟ خیلی باید حواسمان جمع باشد. برخی خیال می کنند این انقلاب است که باعث افزایش قیمت گوشت و این موارد شده است، خیر این انقلاب هر کجا آمد عزت آورد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: دشمنان ما بدانند این انقلاب خیلی قدرتمند است و اگر افرادی هم ضربه ای به آن بزنند خودشان نابود می شوند، چرا که انقلاب ماندگار و سرافراز است.

حجت الاسلام موحدی کرمانی در خطبه های دوم نماز جمعه تهران با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر انقلاب مطرح شد، گفت: رهبر آینده نگر ما بیانیه مهمی را منتشر کردند که به دلایل مختلف از جمله محتوا و شرایط زمانی، صدور آن بیانیه از اهمیت بسیار بالایی برای ادامه مسیر انقلاب برخوردار است و باید با ارائه راهکارهای عملی زمینه های تحقق آن را فراهم کنیم.

وی افزود: صدا و سیما با برگزاری نشست های تخصصی ابعاد مختلف این بیانیه را روشن کند، دستگاه ها فرهنگی وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی، مراکز پژهشی برای گفتمان سازی آن بیانیه اقدام کنند و نخبگان هم زمینه های عینیت بخشی آن را در کشور تهیه کنند.

امام جمعه موقت تهران گفت: باید بودجه ریزی سالانه ما بر مبنای توصیه های رهبر انقلاب از جمله علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی و روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و موضوع سبک زندگی انجام شود.

موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم و راهبردی بیانیه گام دوم، زمینه سازی برای تحقق تمدن اسلامی است که شکل حقیقی آن در زمان ظهور امام زمان (عج) محقق خواهد شد.

برای رسیدن به تمدن اسلامی باید نظامات موجود متناسب با آموزه‌های دینی تنظیم شود

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با ترسیم نقش محوری مردمی گام اول را به خوبی برداشته است، اظهار داشت: برای ساخت جامعه اسلامی و رسیدن به تمدن اسلامی باید با بازبینی نظامات موجود در عرصه های مختلف کشور از جمله نظام آموزشی، بودجه ریزی، اداری و اقتصادی، نظاماتی متناسب با آموزه های دینی تنظیم شود. دشمن هم تلاش می کند با ارائه نسخه های غربی مدل اداره کشور را به سمتی ببرد که اهداف آنها را تامین کند.

امام جمعه موقت تهران در خصوص ضرورت اصلاح وضع معیشتی مردم، تصریح کرد: یکی از ضروریات امروز ما عزم جدی برای مبارزه با فساد اقتصادی و گرانی های لجام گسیخته است. باید هزینه های جاری کاهش پیدا کند. به منظور تقویت بنیه اقتصادی کشور املاک مازاد دولت به فروش برسد. برخی از واگذاری ها و خصوصی سازی ها شائبه برانگیز است که باید اصلاح شود.

موحدی کرمانی با اشاره به اهمیت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تصریح کرد: آگاهان دلسوز، نگران هستند که در فضای مجازی به اساس دین، اخلاق و انقلاب خدشه وارد می شود. همه امورات از بانک، صنعت و کشاورزی بر روی فضای مجازی متمرکز شده است. بر اساس سند چشم انداز و برنامه توسعه و تاکید رهبر انقلاب توسعه زیر ساخت اینترنت از وظایف وزارت ارتباطات است، لذا امروز ارتقای سطح دانش و بهره مندی صحیح از فضای مجازی بسیار لازم و ضروری است.

اغراض و حاشیه سازی سیاسی نباید وارد وزارت ارتباطات شود

وی با بیان اینکه اغراض و حاشیه سازی سیاسی نباید وارد وزارت ارتباطات شود، گفت: برای حفظ ارزش ها و اصول انقلابی و اسلامی باید روی اینترنت بومی تمرکز کرد، یعنی همان کاری که چینی ها کردند ما هم می توانیم انجام دهیم. شما ببینید ۸۰ درصد اطلاعات و تکنولوژی در کره زمین، در اختیار دولت و شرکت های آمریکایی است. آیا این مقدار که آنها روی این مساله سرمایه گذاری کردند ما انجام دادیم؟

امام جمعه موقت تهران افزود: دولت همانگونه که موظف است که در همه زمینه ها توسعه تکنولوژی ایجاد کند، باید در پیام رسان های اجتماعی هم این کار را انجام دهد، باید قانون برخورد با استفادهکنندگان از فیلتر شکن تصویب و اجرایی شود. چقدر باید به ارزش ها، قرآن، ائمه و مسائل اخلاقی ما در فضای مجازی هجمه شود تا ما در سیاست خود را بازنگری کنیم؟

وی بیان کرد: اگر بنیه ما در مسائل فرهنگی همچون بنیه دفاعی تقویت نشود، دشمن از ابزار فضای مجازی جوانان ما را منحرف می کند و نشانه های آن آشکار شده است.

موحدی کرمانی ادامه داد: لازم است تلاش مضاعفی برای ایمن سازی اینترنت از حملات سایبری به خصوص در بخش های حساس همچون سیستم بانکی و نفتی انجام شود. ضرورت مدیریت فضای مجازی از سوی نظام و بهره مندی از آن برای دستیابی به اهداف انقلاب سلامی و تبدیل کردن تهدید به فرصت از ضروریات امروز ما است. ما می توانیم از این فضا برای تببین اسلام و تشیع استفاده کنیم.

فضای مجازی لجام گسیخته گسست نسلی را به دنبال دارد

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: چرا بومی سازی فضای مجازی اجرایی نشده است؟ ادامه فعالیت پیام رسان تلگرام با این وضعیت که موجب سلطه اجانب و تضعیف اعتقادات مردم می شود، طبق صریح قرآن حرام بین است. فضای مجازی لجام گسیخته گسست نسلی را به دنبال دارد.

امام جمعه قرچک
امام جمعه قرچک: مشکل کشور عدم مدیریت درست است

حجت الاسلام و المسلمین حجت اله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در خطبه های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: کسی که از خدا پروا کند برای او راه خروجی از مشکلات قرار می دهد، استقبال هزاران نفر از اساتید حوزه و دانشگاه به پیام گام دوم حضرت آقابود.

وی با اشاره به روز امور تربیتی و تربیت اسلامی است، بیان کرد: تزکیه نفس ، جهاد اکبر، تعلیم منهای تربیت درخت سبز بی ثمر است ، اگر تربیت نباشد ، انسانیت معنی ندارد ، اخلاق و فضائل معنی ندارد ، شرافت معنی ندارد ، همینطور عدالت ، خدمت ، اصلاً کمال و سعادت معنی ندارد. دنیای امروز از تعلیم بدون تربیت زجر می برد ، رنج می کشد ، حتی دنیای اسلام از متخصصین غیر متعهد رنج می برد.

اسماعیلی با بیان توصیه های گام دوم حضرت آقا تاکید کرد: معنویت و اخلاق است، معنویت به معنی برجسته کردن ارزشهای معنوی از قبیل : اخلاص ، ایثار ، توکل ، ایمان درخود و درجامعه .

وی تصریح کرد: اخلاق به معنی رعایت فضیلت هایی چون خیر خواهی کذشت ، کمک به نیازمند ، راستگویی ، شجاعت ، تواضع ، اعتماد به نفس . حرکت جامعه به جلو ، به کمال و معرفت و معنویت نیاز دارد.

امام جمعه قرچک افزود: آقایان ، مربیان ، آموزش و پرورش ، فرهنگیان و مسئولان فرهنگی ، بنده از باب اینکه دشمن ( عده اندکی ) نیستید و خیر خواهید ولی خیر خواهی که اصالت فرهنگ و عقیده اش را باور ندارد. امور تربیتی را با دستورات بیگانه دنبال می کند عرض می کنم : دانشمندان دنیای غرب هم اعتراف کردند به نا کار آمدی روشهای تربیتی غیر دینی و تعالیم منهای تربیت دینی .

وی گفت: امروز در اماکن عمومی و در ادارات ما مردم ازبد اخلاقی زجر می کشند، آن آقا یا خانمی که به اصول اخلاقی اعتقاد ندارد و جایگاه خدمت را ارث پدری خود می داند او ظالم است ، او سرباز لشگر کفر و استکبار است. خوب و بد در همه جا داریم اما خوبان هر قسمت از رزائل بدان رنج می برند ، بازار ما ، بیمارستان ما ، مدرسه ما ، دانشگاه ما، بانک ماه ، مطب ها ، کارگاهها.

اسماعیلی بیان کرد: مشکل ما صد در صد تحریم نیست ، این نکته را دولتمردان ما در دوره های گذشته می گفتند فریاد هم می زدند مشکل ما تحریم نیست بلکه مدیریت است ، اگر ما بیائیم همه چیز درست می شود ، امروز چرا خود شما ها می گوئید همه مشکلات ما بخاطر تحریم است ، مدیریت نیست ، چرا شماها هیچ برنامه ریزی نکردید ، به اقتصاد مقاومتی عمل نکردید، کشاورزی و دامداری ما را نابود کردید الآن هم بجایی که به کشاورزان و دامداران حمایت کنید تا تولید داخلی رونق گیرد همه را قتل عام کردید تا کی از خارج گوسفند و گوساله زنده وارد می کنید ، گوشت وارد می کنید این بود راحل شما ، این بود تدبیر شما؟ البته عده ای هدفمند اینکار را می کنند ، ما رو به جلوئیم از این بهرانها عبور می کنیم ولی این مدیریت ها را فراموش نمی کنیم.

وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی بسیار نمره منفی گرفته است ، دام و دامدار را مزاحم اعوان و انصار و دلالان شما بودند که براحتی طبیعت و جنگل را غارت کنند ، هم طبیعت از بین رفت ، هم کشاورزی و هم دامداری ، چرا قدردان موقعیت های استثنای این مملکت نیستید ، رهبر بصیر و شجاع همه جوره برای شما زمینه را آماده کرده است ولی ناشکری می کنید .

امام جمعه قرچک تاکید کرد: زمانی که رئیس جمهور کشور خط مقدم مقاومت به تهران می آید ، خدمت رهبر جهان اسلام می رسد و دنیا نظاره گر است که ایران تنها کشور صادق و وفادار است که اگر هر کشوری به او پناه آورد تا آخر حمایت می کند ، غربیها ابتدا از مرسی حمایت کردند تا به نتیجه رسیدند رهایش کردند زندانی اش کردند صدام جلو انداختند بعد چه بلایی سرش آوردند ولی ما از جریان مقاومت حمایت کردیم و تا آخر هم بودیم و هستیم ، متأسفانه با بد سلیقگی یا هدف سعی کردند ، این حرکت جهانی را تحت الشعاع استعفای نمایش قرار دهند ، این خدمت است ، این بصیرت است ، اگر همه باید اینکار را می کردند چند روز بعد انجام می دادیم ، این آمدن یک دستاورد بزرگ بود که خدشه دار شد .

وی در پایان خاطرنشان کرد: مجمع تشخیص مصلحت آخرین سنگر نظام است ، مراقب باشید ، همه جوانب را در نظر بگیرید ، دستمان را خودمان از پشت نبندیم ، راههای دور زدن تحریم باز گذاریم.

حجت الاسلام محسن محمودی
نماز جمعه ورامین: سفر اسد به ایران عزت ملی را به رخ جهانیان کشید

حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ورامین ضمن دعوت خود و دیگر نمازگزاران به تقوای الهی طی سخنانی ضمن گرامیداشت سالگرد ارتحال مرجع عالیقدر آیت الله العظمی گلپایگانی اظهار داشت: ۱۴ اسفند ماه روز احسان و نیکوکاری است که باید این روز را گرامی بداریم.

محمودی افزود: در روزهای پایانی سال لازم است افرادی که دارای تمکن مالی هستند دل های محرومین را شاد کنند و در این شرایط اقتصادی که بسیاری از افراد دچار مشکل هستند از تشریفات بکاهیم و به یکدیگر کمک کنیم و به کمیته امداد و مجموعه های خیریه اعتماد کرده و در حد توان کمک رسانی نماییم.

وی با اشاره به ۲ اتفاق مبارک در حوزه جوانان گفت: اولین اتفاق خوب قهرمانی تیم والیبال نشسته معلولین و جانبازان ورامین در سطح کشوری بود که در همین جا از تمام عزیزان که برای دیار ۱۵ خرداد افتخار آفرینی کردند تقدیر می کنیم و دومین اتفاق خوب فراخوان ایده پردازی در کسب و کارهای محلی بود که در این راستا جوانان خلاقیت و ایده های خود را ارائه می دهند و کار بسیار ارزشمندی است و لازم است که این جوانان خوش فکر و خلاق مورد حمایت قرار بگیرند.

امام جمعه موقت ورامین در ادامه با اشاره به اینکه ثبت نام حوزه های علمیه آغاز شده است بیان داشت: امروز نیاز جدی به علما و روحانیون و اساتید و مبلغین دینی احساس می شود و باید جوانان مستعد با ورود به این عرصه به دین، کشور و انقلاب خود خدمت کنند.

وی با اشاره به ایام امور تربیتی نیز افزود: مسئله امور تربیتی در آموزش و پرورش بسیار مهم است و توجه به اخلاق و مبانی دینی و اعتقادی جوانان باید به عنوان الگوی دینی در نظام تعلیم و تربیت به کار گرفته شود و در این راستا نیز یکی از موفقیت های مهم تربیتی که باید مدیران و فرهنگیان متعهد و مومن از آن بهره بگیرند نماز جمعه است و امیدواریم به این مورد توجه بیشتری شود.

خطیب جمعه ورامین در ادامه به مسئله بزرگ جوانان در حوزه فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: استکبار با فضای مجازی و ابزارهای وسوسه انگیز گناه و اعتیاد و الکل و بی بند و باری به جنگ جوانان ما آمده است و در این زمینه نیز مهم ترین سنگر و پایگاه برای مبارزه با این هجمه ها سنگر تعلیم و تربیت است و باید آگاه باشیم که در حال حاضر بسیاری از جوانان و نوجوانان و نونهالان معصوم چوب ندانم کاری های ما را می خورند چرا که وقتی خانه عرصه جولان شبکه های ماهواره ای می شود و حجاب در خانواده بی معنا می شود بر فرزندان تاثر گذار و مخرب می شود.

محمودی در خصوص بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری نیز بیان داشت: باید بیانیه رهبری در مساجد و پایگاه های بسیج و ادارات مورد تحلیل قرار بگیرد چرا که این بیانیه همه موارد عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و همه موارد مورد نیاز را در بر دارد.

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به سفر تاریخی و عزت آفرین رییس جمهور سوریه به ایران نیز اظهار داشت: این سفر عزت ملی کشور را به رخ دنیا کشید چرا که دفاع مقتدرانه و مظلومانه مدافعین حرم کار را به جایی رساند که آمریکا مجبور به ترک منطقه شد و آنوقت در داخل اتفاقاتی می افتد که این سفر و عزت ملی رقم می خورد چرا که برخی مدیران اختلافات درونی خود را به جامعه می کسند و اگر چه بیانیه صادر شد و به نوعی فضا تلطیف شد ولی آیا این حرکات نا پختعه در چنین شرایطی فراموش شدنی است.

محمودی اظهار داشت: با صراحت اعلام می کنیم که مسئولان اجرایی کشور نباید حاشیه سازی کنند و بدانند که امروز مشکل جدی مردم مشکل اقتصاد است و دیده ایم که مردم با استقامت، صبر و تلاش خود حافظ انقلاب بوده اند اما هرگز ناهنجاری های مدیریتی و رفتارهای غیراخلاقی را تحمل نخواهند کرد.

امام جمعه خیرآباد
امام جمعه خیرآباد: جمهوری اسلامی ایران تحت هیچ شرایطی از محور مقاومت جدا نخواهد شد

حجت الاسلام والمسلمین جعفر طزری ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی جمعه این هفته خیرآباد بیان داشت: عرض شد معمولاً اکثر انسانها به کسی که از دنیا بهره ای دارد حسرت می خورند و آن عوامل را از موجبات خوشبختی طرف می دانند در حالیکه از دیدگاه اسلام عوامل مادی جای حسرت خوردند ندارد بلکه آنچه مایه حسرت است امور معنوی است و چند مورد آن در هفته های گذشته ذکر شد و این هفته به چند مورد دیگر اشاره خواهم کرد.

وی اظهار داشت: طبق روایات به حال کسی که به انداره لازم از دنیا بهره مند شده است و بیشتر عمر خود را صرف آخرت می کند باید حسرت خورد اینگونه انسانها آنچه را که در دنیا نیازمند آن هستند را بدست می آوردند و عمر خود را صرف اندوختن بیشتر مال نمی کنند بلکه بدنبال آوردند رضایت خداوند هستند.

طزری خاطرنشان کرد: معمولا انسان اگر روحیه قناعت و کفاف را به دست نیاورد و به هر آنچه که به دست آورد راضی نمی شود و این گونه انسان ها همواره به دنبال دنیا هستند.

وی افزود: اینکه انسان به دنبال به دست آوردن و پیدا کردن عیوب خویش است و هیچ گاه فرصت برای پیدا کردن عیوب دیگران را به دست نمی‌آورد اینگونه افراد همواره رشد می‌کنند برخلاف کسانی که همواره به دنبال عیب و ایراد دیگران هستند چرا که اینگونه انسانها هیچ وقت روشد نمی کنند و متاسفانه با عیوب بسیار، خداوند را ملاقات می کنند.

امام جمعه خیرآباد با بیان اینکه بیانیه مقام معظم رهبری که چشم انداز ۴۰ ساله دوم انقلاب اسلامی هست و عوامل پیشرفت را به خوبی بیان کرده است، گفت: اگر می‌خواهیم تمدن اسلامی ایرانی داشته باشیم راهی جز عمل کردن به این بیانیه نداریم در این بیانیه مقام معظم رهبری عوامل پیشرفت انقلاب را دو چیز بیان کرده است که این دو عامل امروز هم رمز پیشرفت ماست عامل اول عزت و پیشرفت مدیریت جهادی و الهام گرفته از ایمان اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: هیچ کشوری و حتی فردی در زندگی شخصی خود بدون کار و تلاش شبانه روزی به جایی نرسیده و نخواهد رسید هر کجا که روحیه جهادی و انقلابی در کار بود پیشرفت و موفقیت به دنبال داشت و هر کجا که روحیه عافیت طلبی غلبه یافت مشکلات و گرفتاری ها کمتر که نشد بلکه بیشتر هم شد و نمونه بارز آن هشت سال دفاع مقدس است.

امام جمعه خیرآباد افزود : آنچه باعث پیروزی در دفاع مقدس شد مدیریت جهادی بود مدیریتی که خستگی و روزمرگی و بدون نشاط و تحرک در آن باشد دست آوردی ندارد.

وی بیان کرد: عامل دوم اعتقاد به اصل ما می توانیم است، ده ها سال دشمنان این نظام تلاش کردند که به ما بقبولانند ما قادر به اداره کشور نیستیم مشکلات خودمان را نمی توانیم حل کنیم اما امام راحل به ما آموختن که ما می‌توانیم و حتی بهتر از دیگران هم می توانیم نمونه آن دستاوردهای عظیم ما در حوزه های مختلف در حالی که تحریم بودیم هست.

خطیب نمازجمعه خیرآباد گفت: ما می‌توانیم نه تنها کشور بلکه الگویی مناسب برای کشورهای دیگر هم باشیم به شرط آنکه خود را باور داشته باشیم و بدانیم کسی مهربان تر از ما نیست به آنچه را که از دشمن انتظار داریم خودمان بهتر از آن را می‌توانیم به دست آورد و مشکلات و موانع بزرگ تر را هم برطرف کنیم هرچند مشکلات امروز ما کوچکتر و ضعیف تر و قدرت ما بیشتر شده است.

وی تصریح کرد: دشمن امروز خانواده را هدف بمباران های منفی خود قرار داده است و اگر موفق شود آسیب جدی خواهیم دید چرا که انسان های بزرگ در خانواده رشد می کند و خانواده اساس تربیت و اولین منزل رشد و تربیت انسان است و اگر این کانون به هر وسیله ای آسیب ببیند جامعه نیز آسیب دیده است.

امام جمعه خیرآباد گفت: یکی از برنامه های دشمن برای خانواده ها ایجاد بی غیرتی و بی حیایی در بین مرد و زن جامعه است که نمونه آن ازدواج های به ظاهر سفید و ترویج آن است که مظهر بی حیایی و بی عفتی است.

وی افزود : وقتی ازدواج سفید صورت گیرد نه فرزندی صورت می‌گیرند و نه ازدواجی پیش می آید و سن ازدواج بالا می رود و فرزند آوری کم می‌شود و جامعه دچار مشکلات می شود.

امام جمعه خیرآباد بیان کرد: گروه اقدام مالی و مبارزه با پولشویی در چند روز گذشته وقتی ملاحظه کرد که هنوز این قانون توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب نشد و چهار ماه به ایران مهلت داد که این قانون را امضا کند البته شرط دیگری هم اضافه کرد که این قابل توجه تمام موافقان این لایحه است و آن اینکه آنچه را که مجلس تصویب کرده است به مجمع فرستاده را قبول ندارد بلکه باید دوباره این طرح به مجلس برود و شروطی که مجلس گذاشته بود را برطرف کند چرا که مجلس در تصویب تروریسم را تعریف کرده بود که داعش و … است اما آنان مراد از تروریسم را سپاه و وزارت دفاع می دانند و از مجلس می‌خواهند این مطلب تعریف از تروریسم را عوض کنند.

طزری تصریح کرد: نشان دهنده آن است که این قانون ۱۰۰% در جهت کنترل امور مالی ایران و خود تحریمی ایران اسلامی است.

وی با اشاره به دیدار رئیس جمهور سوریه با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: این دیدار پیامی را به دشمنان مقاومت ارسال نمود و آن اینکه ایران اسلامی همواره در کنار مقاومت خواهد بود و آنان که امید داشتند بعد از جنگ می‌توانند با حضور در سوریه و به بهانه بازسازی سوریه محور مقاومت در سوریه را از ایران اسلامی جدا کنند با حضور رئیس جمهور سوریه در ایران فهمیدند که سوریه هرگز از محور مقاومت و ایران اسلامی جدا نخواهد شد.

امام جمعه شهریار
امام جمعه شهریار: مسئولی که اخیرا پیام تبریک فرستاد، قطعا حامی فتنه است/مسئولان راهی جز عزل معاون سیاسی فرمانداری ندارند

حجت الاسلام و المسلمین موسی سالمی امام جمعه شهریار در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهریار که با حضور اقشار مختلف مردم در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد ضمن اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی با رئیس جمهور سوریه گفت: دیدار اخیر رهبر انقلاب آغاز رخدادهای بسیاری است چرا که به دشمنان نشان داد پایانشان به زودی فرا می رسد.

امام جمعه شهریار ادامه داد: اخیرا موضوعی به وقوع پیوسته که باعث تنش در شهر شده است، این موضوع در حوزه معاونت سیاسی فرمانداری شهرستان شهریار رخ داد و فردی روز مهندس را در پیامی به یکی از سران اصلی فتنه تبریک گفته است.

حجت الاسلام و المسلمین سالمی عنوان کرد: این امر غیر قابل گذشت و برای مردم شهرستان شهریار غیرقابل قبول است، وی با این کار ثابت کرد که حامی فتنه است و از آن دفاع می کند و هنوز معلوم نیست چرا فردی که مسئولیتی دارد حب فتنه را در نیز در دل خود دارد.

سالمی بیان کرد: امروز برخی در تلاش اند تا سران فتنه عفو شوند، ما به این افراد می گوئیم مگر موضوع فتنه موضوع قهر دو نفر است که با روبوسی حل شود؟ اعمال فتنه گران باعث وارد آمدن ضربات بسیاری به نظام، مملکت و انقلاب شد.

وی افزود: مسئولان مرتبط بدانند راهی به جز عزل فرد حامی فتنه نیست، برخی عنوان می کنند که این فرد عذرخواهی کرده است، اما این عذرخواهی نبوده است چرا که وی به هیچ عنوان اعلام برائت نکرده و قطعا بازهم در این راه قدم خواهد برداشت.

سالمی گفت: آقای معاون سیاسی به فردی روز مهندس را تبریک گفته که مهندس تخریب و مشکلات است، چنین افرادی حتی معذرت خواهیشان هم ظاهری و جنبه نمادین دارد.عزل این مسئول خواسته همه مردم شهرستان شهریار است.

امام جمعه شهرستان شهریار خاطر نشان کرد: مردم بدانند با توجه به صحبت هایی که با استاندار و فرماندار انجام شده این مسئول قطعا عزل می شود، بازهم تکرار می کنم مسئولی که حامی فتنه گران باشد جایی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ندارد.

امام جمعه جوادآباد
امام جمعه جوادآباد: در شرایط گرانی و تورم به اقشار محروم و ضعیف کمک کنید

حجت الاسلام و المسلمین حسین رضاپور امام جمعه جواد آباد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ضمن دعوت خود و دیگر نمازگزاران به تقوای الهی طی سخنانی اظهار داشت: دادن صدقه و زکات های مستحب و واجب یکی از راه های به دست آوردن تقوا است.

رضاپور در ادامه با اشاره به اینکه ۱۴ اسفندماه سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و آغاز هفته احسان و نیکوکاری است افزود: در این شرایط اقتصادی همه ما باید به نیازمندان کمک کنیم چرا که کمک به نیازمندان کمک به خودمان است و در این زمینه هم دولت باید به محرومین کمک کند و هم همه اقشار مردم باید در این راه نورانی قدم بردارند.

وی با بیان اینکه در این روزها و در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب برنامه دشمنان این است که از راه فشارهای اقتصادی ما را به زانو در بیاورند گفت: معاون ترامپ دراجلاس ورشو گفته است که این بار همه باید محکم در مقابل رژیم ایران بایستیم و اکنون در حالی که اقتصاد ایران همچنان در حال سقوط است و مردم ایران به خیابان ها می آیند و ملت های دوستدار آزادی باید برای پاسخگو کردن رژیم ایران برای شر و خشونتی که بر مردم خود بر منطقه و بر جهان وارد کرده است در کنار هم قرار گیرند.

امام جمعه جواد آباد بیان داشت: برادران و خواهران بدانید که سیاستمداران آمریکایی برای دخالت در امور ایران به جنبش سبز دل بسته بودند و این مردم بودند که با بصیرت آتش فتنه را در ۹ دی خاموش کردند و این بار نیز در فتنه اقتصادی، مردم باید آتش فتنه را خاموش کنند و در شرایط گرانی و تورم به اقشار محروم و ضعیف کمک کنند و دشمن می خواهد کاری کند که اقشار ضعیف به خاطر فشار اقتصادی به خیابان ها بیایند و اعتراض کنند اما امروز می بینیم که با کمک های شما به اقشار کم درآمد به خیابان ها می آیند نه برای اعتراض بلکه برای خرید شب عید.

وی در پایان با اشاره به سفر بشاراسد به ایران گفت: سفر بشار اسد به ایران پاسخی به نشست های ورشو و شرم الشیخ بود و نشان از تثبیت سیاسی و نظامی دولت سوریه و تشکر از ملت دولت و رهبر ایران انجام شد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.