با ما همراه باشید

اتاق خبر

ایجاد نیروگاه خورشیدی از محل اعتبارات ارزش افزوده

بخشدار قرچک از ایجاد نیروگاه خورشیدی از محل اعتبارات ارزش افزوده خبر داد.

بخشدار مرکزی قرچک در گفتگو با خبرنگار برنا گفت: در نظر است ایجاد نیرورگاه خورشیدی در دستور کار قرار گیرد و اقدامات لازم جهت مطالعات اولیه و برآورد هزینه و … صورت پذیرد. در قدم اول با آغاز فعالیت نیروگاه خورشیدی هم دچار کمترین خطا خواهیم شد و هم صرفه اقتصادی قابل توجه ای متوجه روستا خواهد گردید.

علیرضا رشیدیان ضمن تشریح درآمد حاصل از محل اعتبارات ارزش افزوده و مدیریت منابع جهت هزینه کرد صحیح بیان داشت: تخصیص اعتبار از محل مذکور به روستاها از برکات و نگاه ویژه دولت تدبیر و امید بوده که به تغییر محسوس چهره روستاها منجر گردیده و تامین تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز در سایه همین درآمدها محقق گردیده است. کما اینکه با مدیریت بهینه تر اینگونه منابع، میتوان اقدامات درخور و شایسته تری را نیز ارائه داد.

وی در تکمیل این بحث افزود: ممکن است اعتبارات مذکور در سالهای آتی دست خوش تغییر گردد لذا با مدیریت صحیح و اولویت بندی پروژه ها میبایست اتلاف هزینه را به حداقل و جهت ایجاد درآمد پایدار و خودکفایی گام برداشت.

رشیدیان گفت: با توجه به هدف گذاری این موضوع در روستاها، چند پروژه مهم مدنظر قرار گرفت که امیدوارم با گسترش فعالیتهای شرکت تعاونی دهیاریهای تابعه که به جهت بروز مشکلات در اساسنامه و ترکیب اعضای هیئت مدیره، غیرفعال گردیده بود، اقدامات عملیاتی آغاز گردد. ایشان گفت در این راستا پروژه های از جمله احداث جایگاه CNG ، ایجاد مرکز عرضه مستقیم دام زنده، مرکز عرضه نهاده های دامی و کشاورزی و …. مطرح که در نهایت با توجه به پتانسیل بالقوه منطقه، در نظر است ایجاد نیرورگاه خورشیدی در دستور کار قرار گیرد و اقدامات لازم جهت مطالعات اولیه و برآورد هزینه و … صورت پذیرد. در قدم اول با آغاز فعالیت نیروگاه خورشیدی هم دچار کمترین خطا خواهیم شد و هم صرفه اقتصادی قابل توجه ای متوجه روستا خواهد گردید.

وی با اشاره به برنامه دولت به منظور توسعه کشت گلخانه ای و عدم تحقق مناسب در این زمینه گفت: به جهت قرار گرفتن اراضی خارج بافت در حریم شهر، فرآیند تاسیس و فعالیتهای گلخانه میبایست از طریق شهرداری مطالبه گردد که با دست و پا گیر بودن ضوابط ساخت و ساز شهری و صرف وقت و هزینه زیاد جهت اخذ مجوزات لازم ، رغبت سرمایه گذار بخش خصوصی را دچار چالش کرده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.