با ما همراه باشید

اتاق خبر

سایه تاریکی بر سر برخی مناطق قرچک/ نارضایتی شهروندان قرچکی از تاریکی خیابان

خبراستان: تاریکی بخشی از خیابان‌ها و کوچه‌ها سطح شهرستان قرچک، این روزها نارضایتی شهروندان را در پی داشته است.

به گزارش شبکه خبری تهران نیوز، روشنایی معابر و میادین، یکی از عناصر مبلمان شهری محسوب می شود و از جایگاه ویژه ای در معماری و شهرسازی برخوردار و در طراحی شهری بسیار حائز اهمیت است.

امروزه نورپردازی،تعریف کننده هویت و سیمای شبانه شهر است و طراحی روشنایی شهری نه تنها موضوعی صرفا تزئینی نیست ، بلکه روشی در جهت تامین امنیت و آرامش بیشتر محیط است  و روشنایی مناسب کوچه ها،معابر وخیابان ها باعث ارتقای امنیت و رضایتمندی شهروندان می شود.

تاریکی همیشه برای آدمی هراس آور بوده است و در مقابل ، استفاده از نور برای روشنایی در فضاهای ناایمن  شهری موجب افزایش امنیت شهروندان در فضای شهر می‌شود.اما تاریکی بخشی از خیابان‌ها و کوچه‌های شهر کهنوج این روزها نارضایتی شهروندان را در پی داشته است.

مدتی است بعضی از خیابان ها و کوچه های سطح شهر در خاموشی به سر می بردند و مسئولان باید چاره ای برای حل این مشکل که بسیاری از شهروندان با آن رو به رو هستند، بیاندیشند.

همچنین  تعداد برخی ازکوچه های شهر و روستاهای شهرستان کهنوج دچار قعطی روشنایی تیرهای برق شده است و اداره برق این شهرستان به این موضوع هنوز رسیدگی نکرده است و کوچه های آن در هنگام شب در تاریکی به سر می برند.
بعضی از کوچه ها این شهرستان اصلاً روشنایی ندارند باعث بروز مشکل برای شهروندان گردیده است. شهروندان این شهرستان خواستار ایجاد روشنایی تیرهای برق شده اند.اما متاسفانه اداره برق هنوز اقدامی نکرده است.

یکی از شهروندان می گوید: نبود روشنایی در سطع شهر مشکلات زیادی را برای ساکنان این شهر ستان بوجود آورده است وموجب کاهش امنیت این معابر هنگام شب شده است.

وی گفت: کمبود روشنایی در محله‌ها و کوچه‌ها، زمینه حضور بی‌دغدغه مجرمان و سارقان را فراهم می‌آورد.

شهروند دیگر می گوید: کوچه های شهید باهنر خیلی تاریک است و نبود روشنایی در سطح شهر مشکلات زیادی را برای ساکنان این محله بوجود آورده است.
وی بیان کرد: خیابان ها و کوچه های شهید رجایی  روشنایی مناسبی ندارند  و ضرورت تامین روشنایی خیابان بارها به مسئولان مربوطه منعکس شده اما تاکنون اقدام موثری در این خصوص صورت نگرفته است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.