با ما همراه باشید

اتاق خبر

جنگ نرم سخت‌تر از هشت سال دفاع مقدس است/ دایره المعارف و اطلس شهدای قرچک گردآوری شود

خبراستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: جنگ نرم و فضای مجازی سخت‌تر از جنگ هشت سال دفاع مقدس است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در سی‌وهفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرچک که در دفتر امام‌جمعه قرچک برگزار شد، اظهار داشت: شورای فرهنگ مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است که قدرت قانون‌گذاری دارد و باید با توان دستگاه‌های عضو اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی کند.

وی گفت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی توسط فرماندار به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود و قابلیت اجرایی دارد و باید نهادهای انقلابی این مصوبات را اجرا کنند.

جاودانی افزود: در آستانه چهل‌سالگی انقلاب اسلامی ایران قرار داریم و دشمنان نظام گفته بودند که مردم جشن ۴۰سالگی را نخواهند دید، ولی شما می‌بینید که مردم با تمام وجود خود را برای این جشن آماده می‌کنند چراکه ۴۰سالگی انقلاب بلوغ فکری و نظام است.

وی گفت: برای برگزاری باشکوه دهه مبارک فجر و برنامه‌های جشن چهل‌سالگی در شورای فرهنگ عمومی مصوب شود و از طریق فرمانداری به دستگاه‌ها ابلاغ و اجرایی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران تصریح کرد: مهم‌ترین تعریف از فرهنگ این است که باید از فرهنگ مطلوب استفاده کنیم تا همه مردم  بتوانند از برنامه‌های فرهنگی استفاده کنند، اگر مسؤولان فرهنگی وارد میدان نشوند عوامل خارجی موارد غیرفرهنگی را وارد جامعه می‌کنند که آسیب‌هایی را در بر خواهد داشت.

جاودانی به حضور بیش از ۶۰ درصد مردم ایران فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۴۸ میلیون نفر از مردم ایران از طریق تلفن‌های همراه عضو شبکه‌های مجازی هستند که باید این افراد ساماندهی شوند یا نحوه استفاده مناسب فرهنگ‌سازی شود.

وی تأکید کرد: جنگ نرم و فضای مجازی سخت‌تر از جنگ هشت سال دفاع مقدس است چراکه در این جنگ دشمن مشخص بود ولی در چنگ نرم و جنگ فضای مجازی دشمنان نظام از طریق کانال‌های و شبکه‌های مجازی سعی دارند بنیان خانواده‌ها را از بین ببرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در پایان خطاب به مسؤولان فرهنگی شهرستان قرچک گفت: سعی کنید دایره المعارف شهرستان و اطلس شهدای گردآوری شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.