با ما همراه باشید

اتاق خبر

افزایش ظرفیت آب شرب پاکدشت از سد ماملو/ تکمیل ورزشگاه پنج هزار نفری در دستور کار

خبراستان: استاندار تهران در اولین سفر شهرستانی به پاکدشت گفت: برای تأمین آب شرب پاکدشت از سد ماملو باید ظرفیت بیشتری را ایجاد کنیم تا برداشت از آب‌های زیرزمینی کاهش یابد. همچنین در تکمیل ورزشگاه ۵ هزار نفری نیز استانداری تهران تمام ظرفیت خود را برای تکمیل آن به کار خواهد بست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس،  استاندار تهران ظهر امروز ۱۷ دی ماه در جلسه شورای اداری شهرستان پاکدشت گفت: در آستانه چهل سالگی انقلاب شکوهمند قرار داریم که به برکت تدابیر داهیانه امام خمینی(ره) ،  توانسته ایم توطئه‌های استکبار را یکی پس از دیگری خنثی و شرایط را برای زیست نیکوی همه آحاد جامعه فراهم کنیم.

وی افزود: استکبار جهانی توطئه‌های جدیدی را در دستور کار قرار داده و از طریق فشار اقتصادی، توام با فشارهای روانی توطئه های خود را دنبال می‌کند مسئولین باید هوشیار باشند تا فشارهای روانی زندگی مردم و امید آن‌ها را خدشه دار نکند.

باید مرز بین مسئولین و مردم را برداریم

محسنی بندپی با بیان اینکه باید نسبت به فشارهای روانی حساسیت داشته و در سایه انسجام و هماهنگی عمل کنیم تصریح کرد:  باید مرز بین مسئولین و مردم را برداریم. اگر فکر می‌کنیم باید با مردم همدل باشیم که باید همین گونه باشد، بر ما تکلیف‌است که‌بتوانیم با مردم بی واسطه صحبت کرده و سرمایه اجتماعی را برگردانیم‌.

استاندار تهران با تأکید بر اینکه در سه  شاخص آموزش، بهداشت‌ و مسکن در  شهرستان های قدس، ملارد و شهریار مشکلات زیادی شاهدیم عنوان کرد: نگاه اعتبارات استان در سال های اخیر عادلانه نیست و باعث شده در شاخص‌های توسعه‌یافتگی دچار مشکل باشیم. تصور بر این بود که همه نقاط تهران، مکان های بالاتر از خیابان‌انقلاب است و ما در سایر نقاط یک عقب ماندگی شاهدیم.

وی با اشاره به تعامل با نمایندگان استان تهران در مجلس کرد:  ارتباط و تعامل عمیق با نمایندگان مجلس شورای اسلامی فضای مناسبی در استان تهران در برنامه ریزی ها برای رفع مشکلات فراهم کرده است.

تاکید بر تکمیل کمربندی جنوب شرق استان تهران

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنانش به موضوع کمربندی جنوب شرق استان اشاره کرد و گفت:  اگر بخواهیم این پروژه را با اعتبارات دولتی ادامه دهیم، بالغ بر ۲۰ سال به طول خواهد انجامید.

به گفته محسنی بندپی؛ سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ کل اعتبارات تملک دارایی استان، ۳۲۰ میلیارد تومان است و پیشنهاد دادیم با توجه به ۴۰ درصد فعالیت اقتصادی در استان تهران و ۵۰درصد مالیات در استان و  با رعایت شفافیت و حفظ منافع مردم، این پروژه را به بخش‌خصوصی واگذار کنیم.

استاندار تهران عنوان کرد: قطار شهری به شرکت راه آهن واگذار شده و اعتبارات خوبی در دست دارد . در اعتبارات ۹۸ هم ۳۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و باید همه کمک کنیم.

وی ادامه داد: ایجاد ردیف در پروژه.های عمرانی در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کار‌مشکلی است و پروژه‌های عمرانی این شهرستان کد گرفته و راه برای پیگیری ما باز شده است.

محسنی بند پی با تاکید براینکه در تهران مشکل کمبود آب وجود دارد و در شهرستان‌ها این کمبود بیشتر حس می‌شود تصریح کرد: برای آب شرب پاکدشت از سد ماملو باید ظرفیت بیشتری را ایجاد کنیم تا برداشت از آب‌های زیرزمینی کاهش یابد. این مسئله اساسی در تامین آب شرب منطقه است. برای تکمیل ورزشگاه ۵ هزار نفری هم استانداری تهران تمام ظرفیت خود را برای تکمیل آن به کار خواهد بست.

۱۲ پروژه خیرساز برای توسعه مدارس پاکدشت

استاندار تهران عنوان کرد: حدود ۱۲ پروژه خیرمحور در نظر گفته شده و باید با توسعه مدارس شهرستان محقق شود.

وی ادامه داد: تصفیه خانه فاضلاب یکی از استراتژی‌های کشور است که بتوانیم از ناحیه آن فاضلاب را به بالاترین میزان تصفیه‌پذیری برسانیم تا کمترین پساب از جانب آن را داشته باشیم. در زمینه تجاوز اراضی که در حوزه گرمسار و پاکدشت وجود دارد نیز جلسه‌ای با حضور مسئولین خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: در بودجه ۹۷، یک و نیم میلیارد دلار برای توسعه اشتغال روستایی با بهره ۴درصد در نظر گرفته شد که این مهم در هیچ دوره‌ای سابقه نداشته است. در استان تهران نیز در کنار پیگیری این اعتبارات، اهتمام ویژه‌ای برای اشتغال در روستاها و حتی مهاجرت معکوس با تخصیص منابع در نظر گرفته شده است.

محسنی بند پی گفت: در سایه تولید و اشتغال است که می‌توانیم کشور را خودکفا کرده و جامعه را از آسیب‌ها مصون کنیم.

استاندار تهران با اشاره به پست ۴۰۰کیلوولت برق شهرک‌های صنعتی پاکدشت گفت: این مهم هم از ملزومات اساسی در شهرستان است که تلاش ویژه‌ای باید در خصوص آن وجود داشته باشد‌.

وی در پایان با تاکید براینکه مقام معظم رهبری در حوزه آسیب‌های اجتماعی، بر امر پیشگیری تاکید دارند گفت:باید در حوزه‌های مختلف مانند حوزه دانش‌آموزی این آموزش های پیشگیرانه  افزایش یابد و سال گذشته ۷ هزار معتاد بهبود یافته صاحب اشتغال شده‌اند و باید در این حوزه نیز ظرفیت لازم را ایجاد کنیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.