با ما همراه باشید

اتاق خبر

پاکسازی محیط زیست پارک ملی خجیر پاکدشت

خبر استان : در راستای حفظ طبیعت و محافظت از حیوانات پارک ملی خجیر پارچین پاکدشت ، این منطقه توسط دانش آموزان پاکدشتی پاک سازی شد.

پارک ملی خجیر منطقه‌ای حفاظت‌ شده در جنوب شرق تهران واقع در پارچین پاکدشت است که حدود ۱۰٬۰۱۳ هکتار وسعت داشته و از سال ۱۳۶۱ به عنوان پارک ملی تعیین شده ‌است.

خجیر پارچین در نزدیکی دیگر منطقه ارزشمند طبیعی اطراف تهران یعنی پارک ملی سرخه حصار قرار داردو با توجه به این همسایگی، خصوصیات طبیعی دو منطقه از جمله نوع جانوران و گیاهان شبیه به هم است،

امروزه به علت وجود طبعیت زیاد، آب و هوای معتدل و قرار داشتن این پارک ملی در حاشیه سد ماملو ( لتیان) ، پارک ملی خجیر پکدشت مامن مردمان و جایگاه خوب برای تفریح تبدیل شده است که عامل اصلی تخریب منابع طبیعی این پارک ملی می باشد.

برای حفظ طبیعت و محافظت از حیوانات این پارک ملی به همت مجتمع فرهنگی شهرک شهید نامجو با حضور دانش آموزان پاکدشتی پاک سازی این پارک ملی، منطقه باغ شاد و حاشیه سد ماملو (لتیان) را انجام دادند.

حجت الاسلام اسکندری، مسئول فرهنگی مجتمع فرهنگی شهرک شهید نامجو پارچین دراین مورد اظهار کرد: حفظ منابع طبیعی یکی از واجبات دینی است و پاکیزه نگاه داشتن آن یک وظیفه همگانی است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.