با ما همراه باشید

اتاق خبر

شناسایی عامل راه اندازی سایت جعلی دانشگاه آزاد ورامین- پیشوا

خبر استان : رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران از کشف و شناسایی سایت جعلی دانشگاه آزاد شهرستانهای ورامین-پیشوا خبر داد.

سرهنگ سامان محمدی اظهار داشت:با رصد کارشناسان اداره اطلاعات جرایم سایبری پلیس فتا این فرماندهی و به استناد شکایت حراست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستانهای ورامین- پیشوا ، فردی اقدام به راه اندازی سایت جعلی دانشگاه آزاد شهرستانهای ورامین-پیشوا جهت دریافت مشخصات کاربری دانشجویان از جمله نام و نام خانوادگی و کد ملی و شماره تلفن و آدرس و .. برای سوء استفاده یا اخاذی می نموده، شناسایی گردید.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران  خاطرنشان کرد: طبق دستور مقام محترم قضایی وپس از بررسی کارشناسان این پلیس در خصوص سایت مذکور و همچنین ارسال مشخصات سایت جعلی به سامانه فیلترینگ، و انجام بررسی های فنی فرد مذکور با هویت خانم ساکن دراستان خراسان رضوی مورد شناسایی واقع گردید.

در خاتمه سرهنگ محمدی به کاربران اینترنت هشدار داد فضای مجازی می تواند بسیار مخاطره آمیز باشد و در صورت ورود بدون آگاهی ممکن است صدمات جبران ناپذیری را شاهد باشیم همچنین شهروندان گرامی دقت داشته باشند هدف گردانندگان اکثر سایت هایی که به صورت فیشینگ در بستر اینترنت فعالیت می نمایند صرفا کلاهبرداری می باشد که به روش های مختلف سعی در هدایت طعمه های خود به درگاه های جعلی که طراحی نموده اند است.یکی بهترین روش ها برای شناسایی سایت های اصلی از جعلی دقت به شروع آدرس اینترنتی با https ، وجود قفل امنیتی زرد رنگ، املای صحیح آدرس سایت مورد نظر و پرهیز از ورود به سایت مورد نظر از طریق نتایج موتورهای جستحو مانند گوگل و یاهو و …. می باشد.

وی افزود: برای هرگونه سوال و درصورت بروز هرگونه مشکل ازطریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش و یا به شماره تلفن های ۳۶۲۲۴۴۹۰ – ۸۱۸۶۴۰۶۸ تماس حاصل نمایید.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.