با ما همراه باشید

اتاق خبر

نیمی از گل و گیاه کشور در استان تهران وجود دارد

خبراستان: پاکدشت- رییس اتحادیه گل و گیاه استان تهران ظرفیت تولید گل و گیاه در این استان را مناسب توصیف کرد و گفت: نیمی از گل و گیاه کشور در استان تهران وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین سلطان محمدی صبح شنبه در بازدید از یک بازار گل و گیاه در استان تهران اظهار داشت: در تلاش هستیم که به این بازار گل و گیاه سروسامان دهیم تا تمام گل و گیاه کل کشور وارد این بازار و از اینجا به کل کشور ارسال شود.

سلطان محمدی  تاکید کرد: اگر این بازار در زنجیر تولید وتردد قرار گیرد، محصولات بسته بندی شده و به بازار گل و گیاه جهان صادر می شود و ایران در جهان رتبه 17 و در صادرات گل و گیاه رتبه 107 را دارد.

وی  بیان کرد: با توجه به اینکه استان تهران کوچک ترین استان کشور هست، 50 درصد گل و گیاه کشور در تهران وجود دارد و دولت باید برای صنعت گل و گیاه  فکر بیشتری داشته باشند تا به جای نفت، گل صادر کنیم.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه استان تهران تصریح کرد: گل و گیاه علاوه بر ارز آوری می تواند در زنجیره تولید اشتغال زایی نقش داشته باشد و اگر از تولید کننده حمایت کنیم ،کشور از نظر صادرات ارتقا پیدا می کند.

وی گفت: در حال حاضر مشکل پارکینگ و تجهیزات گرمایشی  و سرمایشی در بازار داریم تا این بازار، را به بازارهای دنیا نزدیک کنیم و با تولید انبوه و بسته بندی خوب میتوانیم از طریق صادرات اشتغال زایی خوبی داشته باشیم.

سلطان محمدی اضافه کرد: باید شرایطی بوجود بیاوریم که قیمت تمام شده گل وگیاه پایین بوده و توان خرید مردم بالا رود و اگر مردم با گل زندگی کنند روح و روان خوب پیدا می کنند و آرامش در خانه ها حکم فرما می شود و گل های معطر مورد استقبال مردم قرار می گیرد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.