با ما همراه باشید

اتاق خبر

هدیه ویژه هفته معلم برای دانش‌آموزان ورامینی/ عدم پرداخت قبوض دلیل قطع برق مدارس

خبر استان  : شهادت متفکر شهید آیت الله مرتضی مطهری به عنوان هفته گرامیداشت مقام معلم نامگذاری شده است، قشر زحمتکشی که با کم ترین امکانات به پرورش آینده سازان کشور مشغول هستند. هفته معلم فرصتی است تا از فرهنگیان و فعالان عرصه تعلیم و تربیت تشکر و قدردانی شود و به همین منظور آموزش و پرورش و نهادهای فرهنگی با برگزاری برنامه های مختلف به تجلیل از مقام علم و دانش می پردازند.

اما طی چند روز گذشته در ورامین اتفاق جالب و قابل تأملی در هفته معلم به وقوع پیوسته که باعث نارضایتی و ناراحتی شدید فرهنگیان و دانش آموزان شده است به همین خاطر برخی از فرهنگیان نمونه در اعتراض به این اتفاق در جشن تجلیل از معلمان نموه شرکت نکردند.

ماجرا از آن جا آغاز شد که همزمان با هفته معلم، اداره برق شهرستان ورامین با حضور در برخی از مدارس شهرستان ورامین که نسبت به پرداخت قبوض برق خود اقدام نکرده بودند، اخطار قطع برق می دهد. از طرفی مسئولان و مدیران آموزشگاه ها و مدارس ورامین نیز به مسئولان اداره برق اعلام می کنند که سرانه ای از طرف آموزش و پرورش برای پرداخت قبوض به مدارس پرداخت نشده است و بودجه ای برای این منظور ندارند.

مأموران اداره برق نیز پس از توضیحات مسئولان مدارس اعلام کردند که تا زمان پرداخت بدهی معوقه، برق مدارس بدهکار قطع خواهد شد و این مسأله مشکلات فراوانی را برای دانش آموزان، فرهنگیان و مدیران مدارس ایجاد کرده است.

طبق اعلام وزارت نیرو؛ مدارس باید نصف هزینه برق مدارس را بپردازند

یکی از مدیران مدارس ورامین در گفتگو با خبرنگار مهر درباره قطع برق مدارس در هفته معلم اظهار داشت: در شهرهای دیگر به مناسبت هفته معلم با گل از فرهنگیان استقبال می کنند اما در ورامین با قطع کردن برق به استقبال این هفته می روند.

طیبه فراتی افزود: در زمان تصدی حاجی بابایی در وزارت آموزش و پرورش، بخشنامه ای به مدارس ارسال شد که برق این مراکز رایگان است اما با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، مسئولان وزارت نیرو اعلام کردند که باید مدارس نصف هزینه برق مدارس را بپردازند.

وی ادامه داد: در جلسه ای حضور داشتم که مأموران اداره برق با حضور در مدرسه اقدام به قطع برق کردند.

ناراحتی فرهنگیان و دانش آموزان از قطع برق برخی مدارس

مدیر آموزشگاه ایثارگران ورامین عنوان کرد: مأموران اداره برق ورامین اعلام کردند که باید مبلغ 600 هزار تومان طی چند ساعت به حساب اداره برق واریز کنید تا برق قطع نشود، در حالی که آموزش و پرورش در سال جدید تحصیلی سرانه ای برای پرداخت قبوض آب و برق و گاز به مجموعه آموزشی پرداخت نکرده است.

فراتی اضافه کرد: متعاقب قطع برق، آب مرکز آموزشی نیز قطع شد و تا اواسط روز شنبه نیز برق مدارس قطع بود که بنده از حساب شخصی ام مبلغ 320 هزار تومان به حساب اداره برق ریختم تا برق مدرسه به طور موقت وصل شود.

وی عنوان کرد: فرهنگیان و دانش آموزان مدارس از این اتفاق به شدت ناراحت بوده و خواستار توجه ویژه مسئولان آموزش و پرورش به این مسأله هستند.

برق دو مدرسه در ورامین قطع شد

در همین راستا مجتبی عرب عامری  با تأیید قطع برق دو مدرسه شهرستان ورامین اظهار داشت: در دولت گذشته بر اساس بخشنامه ای برق مدارس رایگان بود اما در دولت تدبیر و امید مقرر شده است که مقداری از هزینه های برق مدارس اخذ شود.

رییس آموزش و پرورش ورامین افزود: در همین راستا و با تعاملی که با اداره برق ورامین صورت گرفت، قبوض برق مدارس تقسیط شد و همه مدارس به صورت قسطی اقدام به پرداخت هزینه برق خود می کردند.

وی ادامه داد: دو مدرسه شهرستان ورامین هزینه برق را پرداخت نکردند به همین خاطر مسئولان اداره برق، برق این مدارس را قطع کردند که با تلاش مدیران این مدارس و مسئولان آموزش و پرورش مبلغی برای وصل مجدد برق این مدارس پرداخت و اکنون یکی از مدارس به طور کامل دارای برق بوده و برق مدرسه دیگر نیز امروز وصل می شود.

عرب عامری اضافه کرد: در این زمینه مسئولان اداره برق ورامین نهایت همکاری را با آموزش و پرورش داشتند که جا دارد تشکر و قدردانی شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.