با ما همراه باشید

اتاق خبر

بشیری: کسب رتبه 16 علمی در جهان مرهون تلاش معلمان است/ دشمن تاب پیشرفت ایران را ندارد

خبر استان : با حضور بشیری نماینده شهرستان پاکدشت در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، جمعی از مسئولان اجرایی و فرهنگیان از معلمان نمونه استانی و شهرستانی پاکدشت در کانون فرهنگی شهدای این شهرستان تجلیل شد.

فرهاد بشیری در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری اظهار داشت: به دلیل ويژگي‌ها و برتري‌هاي شهید مطهری و عمق بينش، امروز آثار وی هنوز نو و با طراوت بوده زیرا منشا آن متون ناب ديني است.

وی افزود: شهید مرتضی مطهری معلمی بود که همواره اندیشه را سلاح دفاع از نظام قرار داده و یکی از برجسته ترین چهره‌های درخشان انقلاب اسلامی و از علمای بزرگ و یار دیرینه امام(ره) بود.

پرچم نهضت علمی ایران پس از شهید مطهری توسط جوانان غیور برافراشته ماند

این مسئول گفت: ایشان قبل از انقلاب حرکت بسیار خوب و شایسته ای داشت و در راستای وحدت حوزه و دانشگاه قدم برداشت و دراین میان حوزه و دانشگاه او را قبول داشتند، این اقدامات روشنگرانه او در زمان انقلاب طاغوت را به ستوه آورد و آنها را به وحشت انداخت چرا که شهید مطهری را مانع رسیدن به اهدف پلیدانه خود می دیدند.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دشمنان ایران اسلامی تصور می کردند با شهادت شهید مطهری پرچم نهضت علمی ایران را بر زمین خواهند زد غافل از این که ایران مهد عالمان و دانشمندانی است که راه شهید مطهری را ادامه خواهند داد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجه به ابعاد شخصیتی دانشمندی همچون علامه مطهری و نقش علمی و فرهنگی وی در مسیر جریان انقلاب اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، عنوان کرد: جایگاه معلم در نظام جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه و تأثیرگذاری است.

معلمین فرهنگ اصیل ایرانی – اسلامی را به نسل آینده کشور منتقل کنند

وی گفت: وظیفه فرهنگیان انتقال فرهنگ اصیل اسلام برای نسل آینده کشور است و باید تلاش کرد که تک تک دانش آموزان در کلاس درس با اندیشه های ناب شهید مطهری آشنا شوند.

بشیری تأکید کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی پیشرفت های علمی فراوانی نصیب ایران اسلامی شده که این مهم به واسطه تلاش و مجاهدت معلمان در کلاس های درس کسب شده است و اکنون  ایران اسلامی توانسته رتبه شانزدهم علمی جهان را به خود اختصاص بدهد اما دشمن تاب پیشرفت ایران را ندارد.

این مسئول افزود: معلمان دارای نقشی مهم و تاثیرگذار در زندگی تمامی اقشار جامعه هستند و باید تلاش کنیم تا انگیزه معلمان برای کار و تلاش در عرصه تعلیم و تربیت افزایش پیدا کند و باید شرایطی را فراهم کنیم تا معلمان در کنار آموزش، به فرهنگسازی نیز بپردازند که این امر با ایجاد انگیزه در معلمان محقق می شود.

وی با اشاره به جايگاه و اهميت آموزش و پرورش در جامعه در راستاي تربيت آينده سازاني سالم افزود: اصلاح و پیشرفت هر جامعه ‌ای از آموزش و پرورش آغاز می ‌شود و به همین دلیل باید نگاه ویژه‌ای به آموزش و پرورش و معلمان داشته باشیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.