با ما همراه باشید

اتاق خبر

اجاره‌ نشینی ادارات قرچک/ارگان‌هایی که خانه به دوش هستند

خبر استان : قرچک با جمعیت ۳۰۰ هزار نفری با مشکلات عدیده ای روبرو است که یکی از مهم‌ترین آن ها نداشتن ساختمان مستقل بسیاری از ادارت آن است

قرچک با جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر در دولت گذشته به عنوان شهرستانی مستقل به تصویب رسید و از ورامین جدا شد.

اگرچه شهرستان شدن قرچک مردم این منطقه را خوشحال کرد اما عدم آماده بودن زیرساخت های لازم و فقدان فراهم بودن شرائط کافی سبب ایجاد مشکلات جدیدی برای قرچک شد که با گذشت چند سال از این تصمیم هنوز مشکلات به قوت خود باقی است.

استقرار ادارات شهرستان قرچک در مکان های استیجاری

یکی از مهمترین مشکلات شهرستان تازه التأسیس قرچک به ساختار اداری این منطقه باز می گردد به طوری که هنوز اغلب ادارات این شهرستان با مشکلات زیرساختی و کمبود نیروی انسانی روبرو بوده و همین امر زمینه خدمت رسانی به مردم را کاهش می دهد.

طی سال های اخیر تلاش های زیادی برای احداث ساختمان مستقل برای ادارات و ارگان های شهرستان قرچک از سوی فرمانداری شد اما همچنان بسیاری از ادارات این شهرستان در مکان های استیجاری که دارای کاربری اداری نیستند مستقر بوده و همین امر مشکلات فراوان را برای آنان فراهم آورده است.

به هر ترتیب ساختار اداری در شهرستان قرچک ضعیف است و این موضوع را مردم و مسئولان این شهرستان نیز بارها مورد تأکید قرار داده اند و این امر ضرورت توجه هر چه بیشتر مسئولان کشوری را به این منطقه نشان می دهد.

قرچک

۹۵ درصد ادارات این شهرستان ساختمان مستقل ندارند

در ۲۳ شهریور ماه سال گذشته علی صادقی در جلسه شورای اداری قرچک با اشاره به این نکته که ۹۵ درصد ادارات این شهرستان ساختمان مستقل ندارند اظهار داشت: قدمت شهرستان شدن قرچک تنها به چند سال می رسد به همین خاطر باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار گرفته و ساختارهای لازم برای بهره مندی مردم این شهرستان از امکانات رفاهی و خدماتی فراهم شود.

فرماندار قرچک افزود: این شهرستان از مشکلات عدیده ای همچون ساختار اداری و نبود بیمارستان جهت خدمت رسانی در عرصه بهداشت و درمان رنج می برد.

وی افزود: ساماندهی اداره ها یکی از دغدغه های مهمی است که در صورت حمایت و تامین تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری می توان در راستای خدمت به مردم قدم های مثبت برداشت زیرا بیش از ۹۵ درصد اداره های این شهرستان از نبود یک ساختمان مستقل رنج می برند و اعتبار لازم برای تحقق اهداف وجود ندارد.

 ساخت ساختمان فرماندار قرچک چند سال پس از ابلاغ

وضعیت شهرستان قرچک در زمینه ساختار اداری آنچنان ضعیف و غیرقابل قبول بود که در دی ماه سال گذشته پس از گذشت چند سال از ابلاغ شهرستان شدن قرچک، تازه کلنگ ساخت ساختمان فرمانداری این شهرستان بر زمین زده شد.

قرچک

در این مراسم که ۳۰ دیماه سال گذشته برگزار شد علی صادقی اظهار داشت: امروز با حضور استاندار تهران کلنگ احداث ساختمان جدید فرمانداری قرچک با هفت  هزار متر مربع به زمین زده شد تا در سال های آینده ساختمان جدید فرمانداری قرچک برای تسریع در امور شهرستان قرچک افتتاح شود.

۲۴ اداره به صورت فعال در شهرستان قرچک وجود دارد

وی افزود: در حال حاضر برخی از ادارات شهرستان قرچک فاقد ساختمان اداری مناسب بوده که این موضوع مشکلاتی برای روند امور اداری و پیگیری مشکلات مردم ایجاد کرده است.

فرماندار قرچک در جلسات متعدد دیگری به عدم وجود ساختمان مستقل برای ادارات این شهرستان اشاره و به این موضوع انتقاد کرد و گفت: اسقرار ادارات در شهرستان نوپای قرچک بسیار ضروری است و در حال حاضر ۲۴ اداره به صورت فعال در شهرستان وجود دارد که به دلیل عدم وجود فضای مناسب و عدم تخصیص اعتبار کافی، استقرار اداراتی مانند تعاون روستایی، تعزیرات حکومتی، دامپزشکی و محیط زیست که ضرورت تاسیس آن‌ها در شهرستان بسیار ملموس است، انجام نشده و متاسفانه ادارات مشترک با شهرستان ورامین خود را ملزم به پاسخگویی به مسئولان شهرستان قرچک نمی‌دانند.

بارها مسئولان ادارات و نهادهای مختلف شهرستان قرچک نیز نسبت به عدم داشتن ساختمان مستقل ابراز گلایه کردند که در یکی از این موارد حسین قاسی زاده رییس اداره ورزش و جوانان وقت قرچک اظهار داشت: ورزش قرچک نداشتن یک ساختمان اداری است که با توجه به قدمت این اداره هنوز مکان مناسبی جهت پیگیری امور ورزش قرچک وجود ندارد وامیدواریم با کمک شهرداری و شورای شهر هرچه زودتر به ساختمان دیگری نقل مکان کنیم.

قرچک

کمک شواری شهر قرچک برای ارتقای ساختار اداری این شهرستان

در این میان با همکاری و همراهی شورای اسلامی شهر قرچک و اختصاصی زمین مناسب به برخی ادارات این شهرستان، کار ساخت ساختمان این نهادها و ارگان ها آغاز شده و مسئولان شورای شهر نیز بارها اعلام کرده اند که آماده همکاری برای ارتقای ساختار اداری این شهرستان هستند.

محسن کهزادی رییس شورای شهر قرچک در هشتم خردادماه امسال اظهار داشت: شورای شهر و شهرداری عملا به تمامی ادارات و نهادهای شهرستان برای استقرار و تامین ساختمان اداری کمک کرده و این اقدام شورا برای تسریع در خدمت رسانی به مردم قرچک انجام شده است.

آزمان کادری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مشکلاتی که بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قرچک به دلیل عدم داشتن ساختمان مستقل با آن روبرو بوده است اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قرچک به صدها خانواده شهید و جانباز و آزاده خدمت رسانی می کند.

ساختمان هایی که ادارات را به دردسر می اندازند

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قرچک افزود: روزانه تعداد زیادی از خانواده معظم شهدا و جانبازان به بنیاد شهید برای انجام امور خود مراجعه می کنند وباید بهترین خدمت به این اقشار ارائه شود اما محدودیت های مکانی این امر را به مشکل مواجه می سازد.

وی ادامه داد: پس از استقرار بنیاد شهید و امور ایثارگران در قرچک همواره ساخت یک ساختمان در خور شأن خانواده معظم شهدا و ایثارگران در دستور کار قرار داشت و رایزنی های زیادی نیز در این زمینه صورت گرفت و بالاخره با مساعدت شورای شهر زمینی برای ساخت ساختمان بنیاد شهید درنظر گرفته شد.

این مسئول اضافه کرد: بدون تردید ایجاد محیطی مناسب برای خدمت رسانی به مردم یک ضرورت انکار ناپذیر است که باید همه ادارات و ارگان های مستقر در قرچک از آن بهره مند شوند.

علی صادقی فرماندار قرچک در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ضعف در ساختار اداری این شهرستان اظهار داشت: هم اکنون تعداد زیادی از ادارات شهرستان قرچک از داشتن ساختمان مستقل محروم بوده و در مکان های اجاره ای مستقر هستند.

فرماندار قرچک

وی افزود: طی سال های گذشته تلاش های جدی از سوی فرمانداری صورت گرفته که با همکاری نهادها و ارگان های مختلف نظیر شورای شهر، تعدادی از ادارات صاحب زمین شده و کار ساخت ساختمانی خود را آغاز کرده اند.

صادقی اضافه کرد: در این میان با همکاری شورای اسلامی شهر قرچک برای برخی ادارات نظیر بنیاد شهید و امور ایثارگران زمین مناسبی اختصاص پیدا کرد و عملیات عمرانی ساخت آن نیز آغاز شد.

وی بیان داشت: قطعا حل مشکل ساختار اداری شهرستان قرچک و داشتن ساختمان مستقل توسط این نهادها و ارگان ها زمینه خدمت رسانی مطلوب تر به مردم و شهروندان متدین و انقلابی قرچک را فراهم می آورد.

این مسئول گفت: در سال جاری نیز حل این مشکل از طریق رایزنی و برگزاری جلسات با مسئولان استانداری و سایر دستگاه ها و نهادهای مسئول پیگیری می شود که امیدواریم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.