با ما همراه باشید

اتاق خبر

تقدیر شهردار و رئیس شورای شهر جوادآباد از عوامل اجرایی دبیرخانه مرکزی یادواره ملی «طلوع خرداد»

خبر استان : شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر جوادآباد طی مراسمی از عوامل اجرایی دبیرخانه مرکزی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» تقدیر کردند.

جمعی از عوامل اجرایی دبیرخانه مرکزی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» در ضیافت افطاری مهدی کچویی شهردار و حمزه موج بافها کچویی رئیس شورای اسلامی شهر جوادآباد شرکت کرده و مورد تقدیر قرار گرفتند.

در این مراسم، مجتبی بوربور معاون برنامه ریزی فرمانداری شهرستان ورامین، حمیدرضا آرمان مهر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و دبیر اجرایی یادواره، حسین تاجیک مشاور فرهنگی فرماندار شهرستان و مشاور اجرایی یادواره، علیرضا مهدی زاده رئیس کمیته اطلاع رسانی یادواره، جمعی از عوامل اجرایی دبیرخانه مرکزی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» و عظیمی بخشدار اسبق جوادآباد حضور داشتند.

دبیر اجرایی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» در این مراسم، گزارش کاملی از روند برگزاری این یادواره داد و گفت: سومین دوره این یادواره طی ۱۰ روز در شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت برگزار شد که بیش از ۲۵۰۰ اثر از ۲۰ استان کشور در رشته های گوناگون هنری به دبیرخانه یادواره رسید.

تقدیر شهرداری و شورای شهر جوادآباد از یادواره طلوع خرداد (۴)

حمیدرضا آرمان مهر ادامه داد: بخش‌های عکس، سرودهای انقلابی، تئاتر صحنه ای و فیلم برای اولین بار در سومین دوره این یادواره ملی برگزار و با استقبال خوب هنرمندان و مخاطبان روبرو شد.

وی عنوان کرد: از جمله دیگر ویژگی‌های سومین یادواره «طلوع خرداد» بهره‌مندی از مجرب‌ترین کارشناسان و فعالان حوزه فرهنگ و ادب در قالب هیئت داوران بخش‌های گوناگون بود که بر کیفیت آثار منتخب و برگزیده این یادواره صحه گذاشت.

آرمان مهر افزود: محورهای اصلی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» نیز آراء و اندیشه های امام خمینی(ره)؛ انقلاب اسلامی در آیینه فرهنگ و ادب و هنر؛ نقش حماسه عاشورا در پیروزی انقلاب اسلامی؛ نقش زنان در قیام ۱۵ خرداد و پیروزی انقلاب اسلامی؛ توجه ویژه به جایگاه قیام ۱۵ خرداد در شکل گیری انقلاب اسلامی؛ نقش مردم ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت در قیام ۱۵ خرداد و انقلاب اسلامی؛ نقش مرجعیت و روحانیت در قیام ۱۵ خرداد و شخصیت های برجسته تاریخ انقلاب اسلامی بود.

تلاش برای اشاعه هنری فرهنگ ایثار و شهادت قابل تحسین است

سپس شهردار جوادآباد با تقدیر از تلاش عوامل اجرایی دبیرخانه مرکزی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» اظهار داشت: تلاش برای اشاعه هنری فرهنگ ایثار و شهادت قابل تحسین است و برگزاری چنین یادواره هایی در سطح ملی می تواند به رشد و بالندگی این فرهنگ عظیم در میان اقشار جامعه کمک شایانی داشته باشد.

تقدیر شهرداری و شورای شهر جوادآباد از یادواره طلوع خرداد (۲)

مهدی کچویی افزود: اجرای مطلوب چنین یادواره هایی باعث ماندگاری یاد و خاطره قیام کفن پوشان ۱۵ خرداد دشت ورامین و اثربخشی بیش از پیش آن در جریان انقلاب اسلامی خواهد شد.

وی عنوان کرد: اینکه دبیرخانه مرکزی و دائمی یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» در شهرستان ورامین مستقر است، می تواند پتانسیل خوبی برای ارتقای سخت افزاری و نرم افزاری امکانات این شهرستان و حتی بخش و شهر جوادآباد باشد.

گفتنی است، بخش هنرهای تجسمی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» از ۱۷ خرداد ۹۴ در شش رشته نقاشی، خوشنویسی، گرافیک شامل دو رشته پوستر و تصویرسازی، نقاشی خط و نگارگری در شهرستان پاکدشت آغاز شد؛ بخش داستان، شعر و کتاب نیز از ۲۴ خرداد در شهرستان قرچک؛ بخش فیلم و عکس از ۱۸ تا ۲۰ خرداد در شهرستان پیشوا، بخش سرودهای انقلابی و تواشیح از ۱۹ خرداد در ورامین به مدت دو روز برگزار شد و اجرای بخش تئاتر نیز از ۲۱ خرداد به مدت چهار روز تا ۲۴ خرداد در شهرستان ورامین برگزار شد.

تقدیر شهرداری و شورای شهر جوادآباد از یادواره طلوع خرداد (۳)

اختتامیه سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» نیز ۲۵ خردادماه در ورامین برگزار شد که دبیرخانه مرکزی و دائمی این یادواره ملی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین مستقر است.

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.