با ما همراه باشید

اتاق خبر

استفاده از انرژی های نو در تاسیسات آب و فاضلاب

خبر استان : مدیرعامل شرکت آبفای جنوب شرقی استان تهران گفت: حرکت به سمت خود تامینی در حوزه برق و استفاده از انرژی های نو در تاسیسات آبرسانی و فاضلاب از برنامه های اساسی شرکت آبفای جنوب شرقی است.

مطلب فوق را مدیر عامل شرکت که طی نشستی با مدیران شرکت توزیع برق استان تهران در محل ستاد مرکزی برگزار شد عنوان کرد.

علیرضا کارگری در ادامه این جلسه با اشاره به توسعه زیر ساخت ها و مصارف بیست مگاواتی انرژی در تاسیسات آبرسانی موجود و تصفیه خانه فاضلاب در حال احداث شرکت، اظهار داشت: تامین برق لازم جهت راه اندازی و بهره برداری از اینچنین تاسیساتی از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار است و ما بایستی همانند کشورهای صنعتی و مطابق با نرم جهانی به عنوان مصرف کننده با ایجاد حدود اطمینان خدمات رسانی در تامین انرژی سهیم باشیم.

مدیرعامل شرکت آبفای جنوب شرقی با بیان این مطلب که اقدامات و برنامه هایی به منظور حرکت به سمت خود تامینی و استفاده از انرژی های نو در این شرکت انجام شد،خاطرنشان کرد: در راستای قانون هدفمندی یارانه ها،اصلاح الگوی مصرف ،کاهش هزینه های برق مصرفی و لزوم آینده نگری در استفاده از منابع، بکارگیری شیوه های مدرن بهره برداری از انرژی ها در دستور کار قرار گرفت و به همین منظور طرح هیدرو پاور را در خط انتقال ماملو در حال مطالعه داریم و در برخی از تاسیسات آبرسانی انرژی های نو و خورشیدی جایگزین مصرف برق شهری شده است و هم اکنون ۲۸ اصله پایه روشنایی با استفاده از انرژی خورشیدی در محدوده آبرسانی شرکت راه اندازی و در مدار بهره برداری قرار دارند.

کارگری در این جلسه همچنین تصریح کرد: با برنامه ریزهای انجام شده طرح پدافند غیر عامل در اجرای تاسیسات الکتریکی شرکت نیز لحاظ شده است.

مدیر انرژی شرکت آبفای جنوب شرقی در این نشست دو جانبه نیز طی سخنانی ضمن اشاره کلی به وضعیت شبکه های توزیع و خطوط انتقال برق در تاسیسات آبرسانی ،خاطرنشان کرد:با توجه به مصرف بالای برق و مشکلات تامین آن در روزهای گرم سال و ساعات پرباری از هماهنگی ها و کارهای کارشناسی لازم برای اولویت قرار گرفتن جلوگیری از قطعی برق در تاسیسات آبرسانی شهرهای جنوب شرق استان تهران از مسئولین و کارکنان دیس پاچینگ و مدیریت توزیع جنوب شرقی قدردانی کرد و خواستار همکاری های بیشتر شد.

در ادامه این نشست رئیس مرکز کنترل شرکت توزیع برق جنوب شرق استان تهران طی سخنانی اظهار داشت: اقدامات انجام شده در شرکت آبفای جنوب شرقی به منظور بهینه سازی مصرف و شبکه های توزیع برق و استفاده از انرژی های خورشیدی در خور توجه است.

بیژن پیشکوه با اشاره به هماهنگی انجام شده برای خاموشی های با برنامه،افزود: از دیگر اقداماتی که برای شبکه های توزیع برق تاسیسات آبرسانی جنوب شرق استان تهران برنامه ریزی شد به روز رسانی تاسیسات آبرسانی برروی دیاگرام های تک خطی با فیدرهای مرتبط است.

وی در پایان جهت امکان پیک سائی و مقاوم سازی شبکه های توزیع برق تامین کننده آبفای جنوب شرقی اعلام همکاری نمود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.