با ما همراه باشید

اتاق خبر

فیروزکوه دارای شرایط مناسبی برای توسعه پرورش گل محمدی است

خبر استان : معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: شهرستان فیروزکوه با متوسط بارش سالیانه 250 تا 300 میلی متر از شرایط بسیار خوبی برای توسعه کشت گل محمدی به عنوان یک گیاه اقتصادی برخوردار است.

نیلوفر رضایی  با اشاره به پرورش گیاه گل محمدی به عنوان یکی از گیاهان با نیاز آبی و تغذیه کم و مناسب برای توسعه کشت در اراضی شیبدار و بلا کشت شهرستان فیروزکوه، افزود: 13 هزار هکتار از اراضی کشور زیر کشت این محصول است که سالانه بین 27 تا 30 هزار تن محصول از آنها برداشت می شود.

وی تصریح کرد: استان های فارس، کرمان، اصفهان و آذربایجان شرقی در تولید این محصول پیشگام هستند.

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: سطح زیر کشت این محصول در استان تهران فقط 280 هکتار با 151 تن تولید سالانه است که 70 هکتار آن را اراضی بارور تشکیل می دهد.

وی خاطرنشان کرد: روغن گل محمدی، اسانس و گلاب عمده محصولات فرآوری شده این گیاه هستند.

رضایی با اشاره به مراحل سه گانه اسانس گیری گل محمدی، تصریح کرد: هر گرم از این محصول که به طلای مایع شهرت یافته، ارزشی معادل یک گرم طلا دارد.

وی بیان کرد: این محصول آفت و بیماری خاصی ندارد و در شهرستان فیروزکوه با متوسط بارش سالیانه 250 تا 300 میلی متر از شرایط بسیار خوبی برای توسعه کشت برخوردار است.

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در ادامه با اشاره به محصول انار روستای محمودآباد فیروزکوه، تصریح کرد: کیفیت انار روستای محمودآباد فیروزکوه شهرتی جهانی یافته است.

وی گفت: این محصول که عمدتاً به کشورهای اروپایی صادر می شود با سرمایه گذاری اندک بازدهی و بهره وری بالایی دارد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.