با ما همراه باشید

اتاق خبر

طرح کتابخانه گردی در ورامین آغاز شد

  ورامین- رئیس کتابخانه های عمومی ورامین گفت: طرح دیدار مردم از کتابخانه ها و آشنایی با خدماتی که ارائه می دهند تحت عنوان کتاب گردی در ورامین آغاز شد.

 محمد رضا کریمی ظهر پنجشنبه در کتاب خانه علامه قطب الدین رازی ورامینی، طی سخنانی بیان داشت: ۱۷ اسفندماه به مناسبت تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور طرح کتابخانه گردی همزمان با سراسر کشور در ورامین برگزار شد.

کریمی گفت: طرح کتابخانه گردی از ساعت ۸ صبح شروع شد و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت و از امروز تا ۲۸ اسفندماه ثبت نام در کتابخانه ها به صورت رایگان انجام می شود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این که هدایت گری فرهنگی بنیانی تر از هدایت گری سیاسی است، گفت: یکی از اهداف اصلی دشمنان اسلام و ملت ایران، تغییر فرهنگ و اخلاق مردم به ویژه سبک زندگی آنان است.

کریمی اضافه کرد: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری بر این موضوع است که «عادت و روش های خوب زندگی همچون کتاب خوانی یکی از ابعاد مهم سبک زندگی اسلامی است و باید مردم و جوان ها به کتاب خوانی و نخبگان را به تولید کتاب تشویق کرد.

رئیس کتابخانه های عمومی ورامین گفت: در طرح کتابخانه گردی از عموم مردم، مدیران اجرایی استان و شهرستان دعوت شده است که در این مراسم شرکت کنند.

این مسئول ادامه داد: هدف از این طرح دیدار مردم از کتابخانه ها، آشنایی با خدماتی که ارائه می دهند و فعالیت هایی است که در کتابخانه انجام می شود و تا زمانی که  به کتابخانه ها مراجعه نشود این فعالیت ها دیده نخواهد شد.

کریمی اظهار داشت: در سطح شهرستان ۷ کتابخانه وجود دارد کتابخانه سعدی در خیرآباد، کتابخانه ولیعصر در پارک ۱۵ خرداد، کتابخانه رازی میدان رازی، کتاب خانه فتوحی شعار در محله دهشریفا، کتابخانه امام خمینی در جوادآباد و کتابخانه سیدالشهدا در محمد آباد عرب ها و کتابخانه سیار که در محلات گردش دارد.

لازم به ذکر است نهاد کتابخانه های کشور با تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان در سال ۸۲ تشکیل شده است و علاوه بر برنامه ریزی، نظارت و اقدامات متنوع فرهنگی- ترویجی در کتاب خانه ها اعم از نشست های کتاب خوان، مسابقات کتاب خوانی، جشنواه های متعدد ترویج کتاب خوانی، جلسات نقد و بررسی کتاب، رونمایی کتاب، طرح کتاب خوان ماه، نو رسیده ها با توجه به مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشور طرح کتابخانه گردی کلید خورده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.