با ما همراه باشید

قرچک

صادقی اعلام کرد: اجرای خط انتقال آب شرب قرچک از سد ماملو 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

علی صادقی  به‌همراه محمدصالح ضیایی مسئول امور عمرانی فرمانداری و علیرضا علیکاهی رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان قرچک از محل پروژه خط انتقال آب شرب از سد ماملو و سامانه آب شیرین کن قرچک بازدید کرد و از نزدیک در جریان امور و پیشرفت‌های این پروژه قرار گرفت.

وی در این بازدید اظهار داشت: خوشبختانه طی سال‌های گذشته، دولت تمهیداتی برای تأمین آب شرب شهرستان قرچک اندیشیده و شرکت آب و فاضلاب نیز قول داده که تا چهار ماه آینده آب تخصیص یافته به این شهرستان از محل سد ماملو وارد مدار و به این منطقه منتقل شود که اگر این مهم اتفاق بیفتد مشکل آب شرب قرچک به لحاظ کیفی و کمی رفع می‌شود.

صادقی افزود: عملیات اجرایی خط انتقال آب شرب قرچک از سد ماملو دارای پیشرفت فیزیکی حدود 60 درصد است که با پایان یافتن این عملیات، آب شرب مردم از لحاظ کیفی و کمی تأمین شده و به وضعیت مطلوب می‌رسد و از آب شربی که مردم تهران استفاده می‌کنند، مردم این شهرستان نیز بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول در ارتباط با مشخصات پروژه سامانه آب شیرین کن قرچک گفت: این پروژه در اردیبهشت ماه سال 88 افتتاح شد و نحوه عملکرد آن بدین شکل است که هفت حلقه چاه آب خام با تولید 17 هزار مترمکعب در شبانه روز ورودی سامانه است که 13 هزار و 500 مترمکعب آن وارد سامانه می‌شود و تا 10 هزار مترمکعب آب با EC استاندارد و مطلوب را تصفیه کرده و به‌طور کلی راندمان دستگاه 75 درصد است.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان قرچک نیز در توضیحات بیشتر پروژه‌های بازدید شده اعلام کرد: سامانه آب شیرین کن قرچک دارای چهار واحد بوده که ظرفیت هر واحد با دو هزار و 500 مترمکعب خروجی آب در شبانه روز است، همچنین دارای چهار عدد فیلتر شنی است که وظیفه حذف ذرات معلق و رفع کدورت آب را عهده‌دار هستند.

علیکاهی با بیان اینکه این سامانه پنج عدد کارتریج فیلتر دارد که ذرات در حد پنج میکرون را حذف می کنند، افزود: آب ورودی به این سامانه با مواد شیمیایی لازم تصفیه می شود و از طریق خط 600 میلی متری به شهر قرچک انتقال پیدا می کنند. لازم به ذکر است یک دستگاه بسته بندی آب نیز در این سامانه موجود است که برای مواقع ضروری و بحران، مورد استفاده قرار می‌گیرند به‌طوری که تا ظرفیت 500 تا هزار بسته دو لیتری در ساعت، آب تولید می‌کند که دارای ماندگاری یک هفته و غیرقابل فروش هستند.

وی در توضیح پروژه خط 900 میلی متری آب شرب از سد ماملو که دارای مسیر  لوله‌گذاری شده یک‌هزار و 600 متری است، یادآور شد: هدف مهم این پروژه آبرسانی و انتقال آب از سد به شهرستان قرچک است.

این مسئول با اشاره به اینکه این پروژه از محل طرح‌ها و اعتبارات عمرانی در نظر گرفته شده است، ادامه داد: به دلیل عمق ترانشه، دقت لازم برای تأمین شیب هیدرولیک توسط پیمانکار و نصب اتصالات لازم، شیرخط و شیر فشار شکن در طول مسیر ضروری است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.