با ما همراه باشید

اتاق خبر

اعتقادات را برای رسیدن به اهداف سیاسی قربانی نکنیم

امام جمعه موقت ورامین با بیان اینکه کلام امام معصوم (ع) کلام خداوند است گفت: نباید به خاطر اغراض سیاسی خود اعتقادات مسلم دینی را قربانی کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محسن محمودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین ضمن تسلیت شهادت حادثه غرق شدن کشتی سانچی اظهار داشت: روز 26 دی ماه و سالروز فرار شاه را پشت سر گذاشتیم، کسی که وقتی موقعیت خود را در خطر دید به مردم خود خیانت کرد و پا به فرار گذاشت؛ اما اکنون زباله بازیافتی وی در رسانه‌های معاند برای بازگشت به ایران تلاش می‌کند، در صورتی که باید بدانند این آرزو را به گور می‌برند.

وی در ادامه با بیان اینکه مسئله فلسطین مسئله اصلی جهان اسلام است تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره بر موضع قاطع جمهوری اسلامی نسبت به فلسطین تأکید دارند و امروز مقاومت بسیار قدرتمند شده است، امروز اسرائیل باید آرزوی نیل تا فرات را فراموش کند؛ چرا که پیروزی نهایی از آن مقاومت است و باید تا آن روز به تلاش خود ادامه دهیم.

امام جمعه موقت ورامین سپس ضمن تبریک سالروز ولادت باسعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار عنوان کرد: حضرت زینب(س) الگوی عفاف، ولایتمداری و دشمن‌شناسی هستند و زنان ما باید بیش از پیش با این الگو آشنا شده و جایگاه والای ایشان را بشناسند، وقتی بانوان ما چنین اُسوه و الگویی دارند نباید کمترین نگاهی به زنان غربی داشته و رفتار و کردار آنان را ملاک قرار دهند که در این صورت روز به روز از حجاب و عفاف فاصله می‌گیرند.

محمودی در ادامه با بیان اینکه نباید مسئولان به راحتی و بدون تخصص در رابطه با مسائل اعتقادی اظهارنظر کنند گفت: باید به این اظهارنظرها پاسخ صریح و قاطعی داده شود؛ چرا که در غیر این صورت در جامعه شُبهه ایجاد می‌شود؛ چرا باید یک مسئول انتقاد را نسبت به معصومان مجاز بداند؟ چرا باید به جای حل مشکلات مردم چنین اظهاراتی مطرح شود؟ چرا باید برای رسیدن به اغراض سیاسی خود مسائل اعتقادی را زیر سؤال ببریم؟! در صورتی که مباحث اعتقادی به فضا و تخصص خود نیاز دارد.

وی با اشاره به آزاد بودن نقد در هر زمان خاطرنشان کرد: در زمان امام معصوم(ع) هم افراد سؤال‌های خود را از ایشان می‌پرسیدند اما باید بدانیم معصومین واجب‌الاطاعت هستند؛ چرا که سخن آن‌ها سخن خداوند و وحی الهی است و ما حق نداریم این جایگاه را زیر سؤال ببریم؛ همچنین باید بدانیم که در نظام ولایی ولی امر واجب‌الاطاعت است، هر چند که ولی فقیه و مجتهد جامع‌الشرایط را معصوم نمی‌دانیم، ما هیچ‌گاه مرجع جامع‌الشرایط خائن نداشته‌ایم؛ هر چند نخست‌وزیر، رئیس‌جمهور و وزیر خائن داشته‌ایم.

امام جمعه موقت ورامین در پایان با بیان اینکه مسئولان باید به جای سخنرانی به مشکلات مردم بپردازند خاطرنشان کرد: اکنون دشمن از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام اسلامی استفاده می‌کند؛ بنابراین مسئولان و شخصیت‌های داخلی نباید آب به آسیب دشمن ریخته و با عوام‌فریبی حرف‌هایی بزنند که نه تنها به ضرر کشور است بلکه اعتراض علما و مراجع را نیز به همراه داشته باشد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.