با ما همراه باشید

اتاق خبر

برخی طوری صحبت می کنند که انگار گرد مرگ بر صنعت نشسته است

خبر استان: جهانگیری گفت: برخی طوری بر علیه مدیریت صنعت صحبت می کنند که انگار گرد مرگ بر صنعت نشسته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ معاون اول رئیس‌جمهور امروز در نشست با مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان پاکدشت افزود: عده‌ای طوری صحبت می‌کنند که گویی گرد مرگ بر سر واحدهای تولیدی پاشیده شده است و تولید و کار در کشور رو به موت است و می ‌خواهند  تا ذهن مدیران و جامعه را به سمت مسیر دلخواه خود هدایت کنند.
اسحاق جهانگیری گفت: عده‌ای آنچنان تبلیغ می‌کنند که کارخانه‌های لوازم خانگی یکی پس از دیگری از بین رفته و یا در آستانه نابودی است در حالی که امروز از واحد تولیدی لوازم خانگی بازدید کردم که نه تنها با نهایت ظرفیت مشغول کار است بلکه هیچ کالایی انباشته شده در انبار نداشته و محصولاتش به کشورهای دیگر صادر می‌شود.
معاون اول رئیس‌جمهور افزود: هر واحد تولیدی و صنعتی ممکن است با بحران روبرو شود اما باید برای ادامه تولید به آن واحد فرصت داد و راه حل یافت تا آن واحد صنعتی سرپا شود و ادامه کار دهند.
وی گفت: گاهی آنقدر به واحدهای دچار بحران پرداخته می‌شود که فراموش می‌کنیم واحدهای خوب و سرپا را معرفی و مورد حمایت قرار دهیم تا آنها با مشکل مواجه نشوند.
جهانگیری گفت: اگر مدیری در دولت وجود داشته باشد که نخواهد مشکل چنین واحدهای تولیدی را حل کند حتماً به ناحق در آن جایگاه قرار گرفته و کسی که به او مسئولیت داده انتخاب درستی نکرده است چرا که ما مسئولیم نباید از حال این واحدها غفلت کنیم و ما مسئولیت گرفته‌ایم تا مسائل پیش روی تولید کنندگان را برطرف کنیم.
معاون اول رئیس‌جمهور افزود: هیچ کاری برای جمهوری اسلامی ایران واجب تر از تولید و اشتغال نیست و هیج فردی شرافتمند تر از تولید کننده نیست.
جهانگیری گفت: که آیه یأس خواندن و منفی صحبت کردن حدی دارد و باید جایی متوقف شود و نباید فضای کشور را تا این میزان سیاه نشان داد و علیه آن تبلیغ منفی کرد.
وی افزود:  صدا و سیما باید با مدیران موفق واحدهای تولیدی و صنعتی کشور مصاحبه بگیرد تا فضایی فراهم شود که مدیران موفق بتوانند از افزایش تولید و صادرات خود و اشتغالزایی واحدهایشان در فضای فراهم شده توسط دولت سخن بگویند.

جهانگیری گفت: تورم با شعار پایین نمی آید بلکه نتیجه سیاست‌های جدی دولت تدبیر و امید است که امروز برای نخستین بار تورم در کشور تک رقمی شد و به زیر 10 درصد رسید که موفقیت بزرگی برای دولت است.
وی افزود: دولت بیماری را شناخت و با سیاست عاقلانه تورم را کاهش داد اما منتقدان همیشگی که تا پیش از آن به افزایش نرخ تورم انتقاد داشتند حالا می‌گویند دولت خیلی روی موضوع تورم تمرکز کرده است یا در موضوع تزریق پول به جامعه و افزایش نقدینگی هشدار می‌دهند در حالی که افزایش نقدینگی و کاهش تورم نشان می‌دهد که مجموعه سیاست‌های دولت درست بوده است.
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: مدیران باید آگاه به مسائل زمان، بازار،‌دنیا، منطقه و داخل کشور باشند و رابطه خود را با نظام بانکی، سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی به خوبی تنظیم کنند بنگاه موفقی خواهند داشت.

وی افزود: دولت دلسوز بنگاه های اقتصادی است و به آنها کمک خواهد کرد تا مشکلاتشان را برطرف کنند که این سیاست حرف اقتصاد مقاومتی نیز هست.

جهانگیری گفت: چرا همه کشور از بالا تا پایین از قاچاق می نالند، به دلیل بی در و پیکر بودن مرزهای کشور قاچاق وجود دارد چرا باید در بوشهر یک خانم بی سواد بتواند چند دستگاه خودرو پورشه وارد کند، باید دولت و ملت اراده واحد داشته باشند تا از قاچاق جلوگیری کنند.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: ما در این موضوع جدی هستیم و از کسانی که اطلاع دارند و در این مسیر می توانند کمک کنند یاری می خواهیم تا موضوع قاچاق از پرونده جمهوری اسلامی ایران برطرف شود.

جهانگیری گفت:  نباید و نمی توان به خاطر ژست عضویت در سازمان تجارت جهانی تعرفه های خود را به گونه ای تنظیم کنیم که تولید داخلی ضربه بخورد.

وی افزود: امروز در این جا به واحدهای تولید کننده در این شهرک صنعتی و کل کشور این پیام را ابلاغ می کنم که در این راه پیشرفت؛ نظام بانکی، سازمان امور مالیاتی و تأمین اجتماعی همه مساعی خود را به کار خواهند گرفت تا شرایط برای حضور با شتاب و شاداب صنعت کشور فراهم شود.

پیش از سخنان معاون اول رئیس‌جمهور نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه ریزی و تلاش وزارتخانه مطبوعش در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب است و گام اول در این مسیر را ملت باید با حمایت از کالای تولید داخلی بردارند و گام دوم همراهی صنعت و دانشگاه است تا کالای مناسب، با کیفیت و قابل رقابت تولید شود.

در این جلسه پس از اظهارنظر مدیران چند واحد صنعتی شهرستان پاکدشت، روسای سازمان امور مالیاتی کشور و تأمین اجتماعی اقدامات و برنامه های خود را تبیین کردند.
در شهرستان پاکدشت سه شهرک صنعتی و یک ناحیه صنعتی با 5 هزار واحد فعال و 78 هزار شاغل وجود دارد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.