با ما همراه باشید

اتاق خبر

کودک نابینای دهدزی توسط وزیر بهداشت معاینه شد

خبر استان : اهواز – ایرنا – کودک نابینای دهدزی که در سفر اخیر وزیر بهداشت به ایذه و همچنین پس از انتشار خبر مشکلات وی و خانواده اش در رسانه ها، توسط دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به تهران اعزام شده بود، توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تهران معاینه شد.
[کودک نابینای دهدزی توسط وزیر بهداشت معاینه شد]

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از معاینه و بررسی پرونده کودک نابینای دهدزی گفت: عمل جراحی برای این کودک تاثیری بر بهبود بینا‌ئی اش ندارد و پیوند چشم به طور کامل امکان‌پذیر نیست.
حسن قاضی زاده هاشمی افزود: متاسفانه برای این کودک اقدامی به غیر از عمل زیبایی نمی‌توان انجام داد زیرا چشم این کودک در دوران جنینی تشکیل نشده است.
وی با بیان اینکه تشکیل نشدن بخش هایی از چشم این کودک باید بررسی شود که آیا دلیل آن مصرف دارو در دوران بارداری بوده، یا عوامل ژنتیکی، و یا اینکه در نسل‌های قبلی مشکلاتی وجود داشته است، ادامه داد: تلاش دوستان از جمله بخش های درمانی و رسانه‌ها برای کمک به این کودک اهمیت دارد اما فعلا در دنیا برای این مورد هیچ راه حل درمانی وجود ندارد.
هاشمی بر ضرورت جراحی کیست روی چشم این کودک تاکید کرد و گفت: اندازه کیست در طول روز یا هفته تغییر کرده و روی پوست اثر می‌گذارد و گاهی اوقات هم ممکن است خود به خود سوراخ و باعث عفونت شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: البته این عمل آنقدر اورژانسی نیست ولی بهتر است در هفته‌های آینده انجام شود.
به دنبال انتشار خبری در رسانه ها مبنی بر وجود کودکی به نام آرش کیانی شاهوندی که فاقد بینایی بوده و در خانواده ای فقیر در روستای شیوند از توابع شهرستان دهدز در خوزستان زندگی می کند، با دستور دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این کودک جمعه شب گذشته برای معاینه به تهران منتقل شد.
این کودک براثر مشکل مادرزادی، عضو چشم در وی به صورت نرمال و کامل تشکیل نشده است.
دهدز شهری است از شهرهای شهرستان ایذه در شرق خوزستان قرار دارد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.