با ما همراه باشید

اتاق خبر

ادارات نگاه ویژه ای به 15 خرداد به عنوان یک حرکت فرهنگی و انقلابی داشته باشند

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان پیشوا گفت: به جهت ویژگی خاص قیام 15 خرداد در شهر مقدس پیشوا وظیفه خود می دانیم تا برای این واقعه تاریخی اهمیتی دو چندان قائل باشیم.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان پیشوا، سیدسعید یاسینی در جلسه شورای اداری شهرستان پیشوا بیان داشت: نهضت حضرت امام خمینی(ره) از سال 1340 با حرکت امام راحل(ره) و علمای بزرگ قم و تشیع آغاز شد و در 15 خرداد 42 مردم پیشوا وقتی خبر دستیگری امام را متوجه می شوند کفن پوش از حرم مطهر حضرت جعفربن موسی الکاظم(ع) به سمت تهران حرکت کردند و آغازگر این قیام تاریخی شدند.

وی افزود: ما وظیفه داریم سعی کنیم که این نور پرفروغ را همیشه و هرساله روشن نگه داریم و کمک کنیم این حرکت بلند و الهی تا قیام حضرت ولی عصر(عج) ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام یاسینی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد هماهنگی 14 و 15 خرداد اظهار داشت: راه اندازی دبیرخانه دائمی 15 خرداد برای برنامه ریزی بهتر برنامه های این روز و بزرگداشت این قیام خونین از جمله مصوبات این جلسه بود و انتظار می رود همه ادارات نگاه ویژه ای به بحث 15 خرداد به عنوان یک حرکت فرهنگی و انقلابی داشته باشند و با پیش بینی ردیف خاصی در بودجه فرهنگی خود، در پیشبرد اهداف دبیرخانه دائمی 15 خرداد مساعدت نمایند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به بخشی از برنامه های پیش بینی شده ایام خرداد ماه بیان داشت: برگزاری دعای کمیل در شب جمعه و در مسجد جامع حضرت امام خمینی(ره) با حضور مداح اهل بیت عصمت و طهارت حاج آقا سماواتی و پخش زنده از صدا وسیما جمهوری اسلامی یکی از برنامه های پیش بینی شده در شب چهاردهم خرداد است.

وی گفت: روز جمعه 14 خرداد  نیزعلاوه بر مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره)، برنامه زنده تلویزیونی عطر عاشقی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین قرائتی و مداحی و قرائت زیارت آل یاسین توسط حاج مرتضی طاهری ساعت 18:30 بعدازظهر در حرم مطهر حضرت جعفربن موسی الکاظم(ع)  برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام یاسینی در پایان، زمان برگزاری مراسم راهپیمایی روز 15 خرداد را راس ساعت 10 صبح از مقابل مسجد جامع حضرت امام خمینی(ره) واقع در میدان نماز تا حرم مطهر حضرت امامزاده جعفر(ع) اعلام کرد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.