با ما همراه باشید

اتاق خبر

توسعه زیرساخت های اداری از اولویت های شهرستان پیشوا است

خبر استان: فرماندار شهرستان پیشوا یکی از نیازهای مردم را راه اندازی دادگاه بخش جلیل آباد به منظور بهره مندی بیشتر مردم این منطقه از امکانات قوه قضاییه عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان پیشوا، عباس ملکوتی خواه در جلسه شورای اداری شهرستان که با حضور حجت الاسلام و المسلمین موحدی آزاد دادستان انتظامی قضات کشور برگزار شد با اشاره به در پیش بودن ایام 14 و 15 خرداد گفت: مردم پیشوا به عنوان آغازگر قیام 15 خرداد با شروع حرکت خود از صحن مطهر حضرت جعفربن موسی الکاظم(ع) سهم بسزایی را در این قیام تاریخی داشته و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب نمودند.

وی توسعه زیرساخت های اداری را از اولویت های شهرستان پیشوا بیان کرد و گفت: ارتقای پیشوا به شهرستان، امکانات و زیرساخت های فراوانی را از جمله نیروی انسانی، ساختمان اداری و منابع مختلف می طلبد که به دلیل محدودیت های اقتصادی و مالی دولت تاکنون نتوانسته ایم زیرساخت های اداری را آنگونه که شایسته شهرستان است تامین نماییم.

فرماندار شهرستان پیشوا افزود: با پیگیری های صورت گرفته و مساعدت مجموعه استان و کشور توانسته ایم ادارات مورد نیاز شهرستان را با حداقل امکانات راه اندازی کنیم تا بتوانند خدمات مورد نیاز مردم را ارائه نمایند.

ملکوتی خواه با اشاره به وضعیت نامناسبت ساختمان دادگستری اظهار داشت: ساختمان دادگستری فاقد وضعیت مناسب و مطلوب است و در این راستا بر اساس اعتباری که رئیس محترم قوه قضاییه به منظور احداث ساختمان دادگستری این شهرستان در نظر گرفته اند و با تامین زمین مناسب از سوی شهرستان، امروز کلنگ آن به زمین خورده و ساخت ساختمان جدید این حوزه قضایی آغاز می شود.

ضرورت راه اندازی دادگاه جلیل آباد در راستای  بهره مندی بیشتر مردم از امکانات قوه قضاییه

وی بخش جلیل آباد شهرستان را نیازمند سلسله مراتب اداری دانست و گفت: یکی از نیازهای مردم راه اندازی دادگاه بخش جلیل آباد است که طی هماهنگی های به عمل آمده با بخشدار و اعضای شورای اسلامی مرکز بخش، ساختمانی با حداقل امکانات برای اختصاص به این امر فراهم شده است و اگر دستور لازم برای راه اندازی دادگاه بخش صادر شود مردم این بخش نیز از امکانات قوه قضاییه بهره مند خواهند شد.

ملکوتی خواه با بیان اینکه مردم پیشوا از دیرباز در مشاغل کشاورزی و دامپروری فعال بوده اند افزود: همزمان با پیشرفت علوم زراعی و دامی، تلاش می کنیم تا حوزه های کشاورزی و دامداری شهرستان را به سوی علمی شدن پیش می بریم.

پیشوا پایتخت گلخانه ای کشور است

وی پیشوا را پایتخت گلخانه ای کشور عنوان کرد و گفت:  رونق کشت گلخانه ای در پیشوا با توجه به مزایای این نوع کشت از جمله افزایش 8 الی 12 برابری تولید، کنترل آفات، کاهش تقلیل مصرف آب و… در دستور کار قرار گرفته است و در حال حاضر 1300 هکتار از اراضی شهرستان پیشوا زیر کشت گلخانه ای است.

فرماندار شهرستان پیشوا به سفر معاون اول ریاست جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی در ابتدای سال جاری اشاره کرد و گفت: در سال جاری افزایش 540 هکتاری گلخانه های شهرستان را در دستور کار قرار داده ایم ولی نیاز است تا همگام با افزایش کشت های گلخانه ای،  ایجاد بازار مصرف محصولات نیز مدنظر قرار بگیرد.

احداث پایانه صادراتی در دستور کار است

وی اظهار داشت: در حال حاضر افزایش تولید و ثابت ماندن بازار مصرف، موجب کاهش نرخ محصولات زراعی شده است که این مسئله باعث آن شده تا کشاورزی برای فعالان این بخش از لحاظ اقتصادی قابل توجیه نباشد و بر همین اساس احداث و راه اندازی پایانه صادراتی را در دستور کار قرار داده ایم.

ملکوتی خواه توسعه صنعت را از دیگر برنامه های رونق اقتصادی دانست و گفت: شهرک صنعتی بسیار خوبی در پیشوا با زیرساخت های مناسب تاسیس شده است و منتظر هستیم تا صنعتگران و سرمایه گذاران با توسعه صنعت به خصوص صنایع تبدیلی و غذایی در این شهرک، بستر شکوفایی هر چه بیشتر این منطقه را فراهم نمایند.

پیشوا یکی از امن ترین شهرستان های استان تهران است

ملکوتی خواه بیان داشت: شهرستان پیشوا به دلیل سابقه فرهنگی و مذهبی مردمان آن، یکی از امن ترین شهرستان های استان تهران است و احتمال جرم در میان مردم بومی این منطقه بسیار پایین است.

وی به مهاجرپذیر بودن شهرستان پیشوا اشاره کرد و در ادامه خواستار ارتقای تعداد شعبات دادسرا و دادگستری شهرستان و همچنین افزایش و تکمیل نیروهای قضایی بر اساس چارت سازمانی تعیین شده گردید.

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.