با ما همراه باشید

اتاق خبر

شهروندان وراميني همچنان در انتظار تحقق وعده هاي مسئولين / شعارهايي كه عملي نشد

خبر استان : پروژه مترو، تأسیس فرمانداری ویژه ورامین، تشکیل مرکز صدا و سیمای شهرستان های استان تهران، راه اندازی دانشکده علوم پزشکی و ایجاد صنایع تکمیلی از جمله مطالبات مردم ورامین در سال های اخیر بوده است.

شهرستان ورامین از دیرباز دارای جایگاه ویژه و مهمی در میان شهرستان های استان تهران بوده و قبل از جدا شدن پاکدشت، قرچک و پیشوا از این شهرستان به عنوان یکی از شهرستان های بزرگ استان های مرکزی کشور محسوب می شد.

در طول سال های گذشته و در دولت های سازندگی هاشمی رفسنجانی، اصلاحات و نهم و دهم محمود احمدی نژاد وعده های زیادی برای حل مشکلات شهرستان ورامین به مردم این دیار داده شد و اگرچه تعدادی از آنها عملیاتی گردید اما اغلب آنها همچنان بر روی زمین مانده و هنوز طعم شیرین آن به ورامینی ها نرسیده است.

مطالباتی که همچنان بر زمین مانده است

همواره مسئولان لشکری و کشوری از نقش مردم ورامین در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب به نیکی یاد می کنند و از ضرورت توجه بیشتر به این منطقه در راستای خدمت رسانی به مدافعان حریم ولایت و ارزش های نظام اسلامی سخن می گویند.

پروژه مترو، تأسیس فرمانداری ویژه ورامین، تشکیل مرکز صدا و سیمای شهرستان های استان تهران، راه اندازی دانشکده علوم پزشکی و ایجاد صنایع تکمیلی در بخش کشاورزی و صنعتی از جمله مطالبات مردم ورامین در سال های اخیر بوده است.

حق مردم ورامین ادا نشده است

حجت الاسلام سید محسن محمودی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به خشم رژیم پهلوی نسبت به مردم دیار 15 خرداد اظهار داشت: مردم شهرستان ورامین به دلیل حضور تاریخی در قیام تاریخی 15 خرداد سال 42 و دفاع از امام راحل همواره مورد غضب شاه و رژیم پهلوی قرار داشتند به همین خاطر شاه این منطقه را از اولیه ترین امکانات محروم نگه داشت.

امام جمعه موقت ورامین افزود: نقش مردم ورامین آنچنان در پیروزی انقلاب اسلامی پررنگ و مهم بود که امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب و در دیدار جمعی از مردم ورامین فرمودند که جوانان ورامینی حق ویژه ای بر ما دارند.

ورامین با مشکلات مهمی روبرو است

وی ادامه داد: اگرچه پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران خدمات مهمی به دیار 15 خرداد صورت گرفته است اما همچنان حق مردم ورامین ادا نشده و این منطقه با مشکلات مهم و قابل توجهی روبرو بوده که ضرورت توجه هر چه بیشتر مسئولان را می طلبد.

محمودی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی های سال های اخیر و در بیانات نوروزی در حرم مطهر امام رضا(ع) با اشاره به ضرورت روحیه مطالبه گری در میان مردم به توجه ویژه مسئولان به تحقق وعده ها و مطالبات داده شده تأکید فرمودند.

ورامین در سایه کلانشهر تهران قرار گرفته است

این مسئول عنوان کرد: پروژه مترو، تأسیس فرمانداری ویژه ورامین، تشکیل مرکز صدا و سیمای شهرستان های استان تهران، راه اندازی دانشکده علوم پزشکی و ایجاد صنایع تکمیلی در بخش کشاورزی و صنعتی، رسیدگی به مشکلات بخش بهداشت و درمان، حل مشکلات واحدهای تولیدی اعم از صنعتی، کشاورزی و دامپروری، ارتقای سطح برخی از ادارات شهرستان و تشکیل استان خرداد با محوریت ورامین از جمله مطالبات مردم ورامین در طول سال های اخیر بوده که از سوی مسئولان و مدیران در رده های مختلف مدیریتی مورد تأکید قرار گرفته است.

وی بیان داشت: امروز شهرستان های استان تهران مانند ورامین در سایه پایتخت قرار گرفته اند و به همین خاطر نیازمند توجه جدی تر مسئولان برای حل مشکلات است.

پروژه مترو یکی از مهمترین مطالبات مردم ورامین است

سید حسین نقوی حسینی نیز در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره پیگیری مطالبات مردم ورامین اظهار داشت: بیش از 50 اقدام مهم را در راستای محرومیت زدایی و آبادانی و توسعه هرچه بیشتر شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک پیش بینی کردیم که با تلاش های صورت گرفته  12 مورد آن به نتیجه نهایی رسید و بیش از 20 مورد آن هم در حال اقدام است.

وی متذکر شد: یکی از مهمترین مطالبات مردم ورامین تسریع و تکمیل پروژه متروی تهران-پیشوا است که پس از تلاش های فراوان در دولت گذشته از شرکت راه آهن به شرکت مترو واگذار شد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی افزود: در مسیر اجرای پروژه متروی تهران-پیشوا نقطه نظراتی از سوی مسئولان محلی بویژه مدیران شهری شهرستان ورامین مطرح است که مقرر شد با حضور درویش مدیر عامل شرکت مترو این موضوع مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و تصمیم نهایی اتخاذ شود.

وزارت کشور هر گونه تقسیمات کشوری را متوقف کرده است

وی ادامه داد: پروژه متروی تهران-پیشوا از سوی شرکت مترو اجرا می شود و در این زمینه تغییری ایجاد نشده و در بودجه سال 94 نیز ردیف این پروژه به صورت مشخص دیده شده است.

این مسئول با اشاره به آخرین وضعیت ابلاغ فرمانداری ویژه ورامین بیان داشت: کارهای قانونی ابلاغ فرمانداری ویژه ورامین انجام شده و این موضوع پشت درب هیئت دولت بوده اما با توجه به اینکه فعلا وزارت کشور هر گونه تقسیمات کشوری را متوقف کرده، این موضوع نیز متوقف شده است.

وی یادآور شد: در راستای مطالبات مردم شهرستان ورامین در بخش های مختلف مکاتبات گوناگون و متعددی با رییس جمهور، معاون اول رییس جمهور و وزرا در طول چند سال اخیر انجام و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است و امیدواریم با همت و تلاش مضاعف در سال جدید زمینه تحقق این مطالبات در بخش های مختلف از سوی مسئولان فراهم شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.