با ما همراه باشید

اتاق خبر

بازدید وزیر مسکن و شهرسازی از پروژه های راه جنوب شرق استان تهران / قطار حومه ای جایگزین مترو شد

خبر استان : وزیر راه و شهرسازی با حضور در شهرستان های ورامین، پیشوا و پاکدشت از پروژه های راه، مسکن مهر و بیمارستان این شهرستان ها بازدید به عمل آورد و جهت تسریع در تکمیل عملیات احداث این پروژه ها دستورات لازم را صادر کرد.

عباس آخوندی در این بازدید به دلیل کمبود وقت و تعدد پروژه ها به همراه فرمانداران شهرستان های ورامین، پیشوا و پاکدشت از داخل اتوبوس از پروژه ها بازدید کرد و دستورات لازم را صادر نمود تا فرمانداران این شهرستان ها با هماهنگی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، زمینه تکمیل این پروژه ها را فراهم نمایند.

شهرستان های جنوب شرق استان تهران شامل شهرستان های قرچک، ورامین، پیشوا و پاکدشت با دارا بودن بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت، دروازه شرقی استان تهران محسوب شده و تسهیل در تردد وسایل این منطقه می توان بار بسیاری از ترافیک استان تهران را به این بخش منتقل ساخت.

قرار گرفتن آنتی های دسترسی به محور قم – گرمسار در این بخش استان تهران می تواند دسترسی مردم ایران به شرق و غرب کشور را میسر سازد.

احداث بیش از 30 هزار واحد مسکونی در قالب پروژه مسکن مهر در جنوب شرق استان تهران، جمعیت عظیمی از افراد فاقد مسکن را در خود جای داده که ایجاد مسیرهای مناسب دسترسی به مناطق مختلف کشور می تواند در کاهش بار ترافیک این شهرستان ها نقش مهمی ایفا نماید.

اجرای طرح تعریض محور ورامین – چرمشهر ، اجرای طرح دسترسی آنتی شهرستان ورامین از جواد آباد به بزرگراه قم – گرمسار ،طرح زیرگذر کمربندی شمالی شهرستان ورامین ، دسترسی آنتی شهرستان پیشوا به بزرگراه قم – گرمسار ، تعریض محور پیشوا – شریف آباد ، تکمیل و تجهیز بیمارستان زعیم پاکدشت ، پروژه اتصال پاکدشت به اتوبان شهید بابایی ، پروژه مسکن 9 هزار واحدی امام رضا (ع) پاکدشت ، پروژه بیمارستان 130 تختخوابی شهدای پاکدشت و کمربندی شهرستان پاکدشت از جمله پروژه هایی است که توسط وزیر راه و شهرسازی مورد بازدید قرار گرفت.

اولین قطار حومه ای تابستان 94 عملیاتی می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم افزایش ظرفیت حمل و نقل ریلی حومه ای کلان شهرها از عملیاتی شدن اولین قطار حومه‌ای در تابستان سال آینده خبر داد.

‌آخوندی‌ در بازدید از ایستگاه راه‌آهن تهران و سفر به ورامین از طریق قطار، اظهار داشت: در بازدید از پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی استان تهران، شبکه ریلی و جاده‌ای تهران به سمت پیشوا و ورامین را مورد بررسی قرار دادیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: به منظور افزایش بهره‌وری، شبکه قطارهای برون شهری با مسافت‌های طولانی و قطارهای حومه‌ای تهران به شبکه ریلی مترو و به یکدیگر متصل شوند.

وی با بیان اینکه برای این اتصال نیازمند بررسی امکانات ایستگاهی در راه‌آهن تهران و بازنگری جدی در برنامه‌ها برای اتصال این مثلث ریلی هستیم، گفت: ایجاد خدمات ایستگاهی احداث خطوط ریلی حومه‌ای و ناوگان متناسب برای حمل و نقل حومه‌ای با شرایط تردد با فاصله کم و ظرفیت انبوه، نیاز به سرمایه گذرای جدی دارد.

آخوندی افزود: استفاده از خط ریلی مشهد برای تردد قطار حومه ای تهران – ورامین به علت نیاز به تردد با فاصله کم، مناسب نیست و باید خط ریلی جدیدی ساخته شود.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد خط ریلی جدید ضروری است، بیان کرد: باید حجم انبوه جابه‌جایی جاده‌ای حومه‌ای را به راه‌آهن منتقل کرد و با برنامه‌ریزی برای اجرایی شدن این طرح، امیدواریم تا تابستان سال 94 اولین قطار حومه ای در کشور عملیاتی شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: برای انتقال انبوه مسافران از ورامین و دیگر شهرهای حومه‌ای به ایستگاه راه‌آهن تهران حتما باید در مورد ترافیک داخلی شهر تهران نیز برنامه‌ریزی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین دلایل لزوم استفاده از شبکه ریلی در حمل و نقل حومه‌ای کلان شهرها کاهش آلودگی است و باید استفاده از راه آهن را در سبک زندگی مردم وارد کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص نتایج سفر یک روزه به شهرستان های جنوب شرق استان تهران گفت: در بازدید از مناطق ورامین، پاکدشت، پیشوا و شریف آباد تلاش شد تا شبکه دسترسی محلی مورد ارزیابی قرار گرفته و زمینه اتصال آنها به بزرگراه های در دست احداث فراهم شود.

وی گفت: هم‌اکنون در این مناطق آزاد راه و بزرگ راه‌های متعددی در دست احداث است که خروجی عمده این مناطق به سمت شرق و جنوب شرق کشور است و باید تصویر مناسبی از وضعیت خروجی این مناطق در دست باشد، تا بتوان تصمیمات لازم در مورد ساماندهی اتصال این دسترسی ها به شبکه بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها و ساماندهی ترافیک محلی اتخاد شود.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930809000059#sthash.8uKqRXRh.dpuf

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.