با ما همراه باشید

اتاق خبر

ارائه 16 طرح درآمد‌زا با رویکرد کمک‌رسانی به مشکلات منطقه / پیشرفت 40 درصدی بیمارستان

خبر استان : رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین ـ پیشوا اقدامات دو سال گذشته این واحد دانشگاهی را تشریح و از ارائه 16 طرح درآمدزا با رویکرد کمک‌رسانی به مشکلات منطقه خبر داد.

به گزارش  روابط‌ عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین ـ پیشوا، حسینعلی شیبانی در نشست خبری که با حضور جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات برگزار شد، ضمن معرفی واحد جامع دانشگاهی ورامین ـ پیشوا اظهار کرد: این واحد دانشگاهی در سال 64 با 35 دانشجو و تنها در دو رشته کار خود را آغاز کرد و امروز بعد از گذشت 29 سال به‌عنوان بزرگترین مرکز آموزشی جنوب شرق استان تهران به شهرستان‌های هم‌جوار خدمت‌رسانی می‌کند.

وی در ادامه صحبت‌های خود در جمع اهالی قلم و رسانه گفت: 68 آزمایشگاه تخصصی، چهار کتابخانه مجهز با بیش از 90 هزار عنوان کتاب، 530 عنوان مقاله، ISI ،543 طرح پژوهشی، 280 عنوان کتاب چاپ شده، 46 اختراع ثبت شده و حدود 35 هزار فارغ‌التحصیل تنها گوشه‌ای از ظرفیت و پتانسیل این واحد جامع دانشگاهی است.

پذیرش 30 هزار دانشجو متناسب با ظرفیت‌های موجود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین ـ پیشوا ضمن برشمردن پنج دانشکده این واحد افزود: دانشکده‌های علوم انسانی، علوم کشاورزی، علوم پایه، علوم‌زیستی و علوم‌پزشکی (پرستاری و مامایی) با پذیرش دانشجو در 124 رشته در مقاطع مختلف و با احتساب معاونت سما و مرکز قرچک میزبان 18 هزار دانشجو هستیم و هدف ما با این پتانسیل و ظرفیت بالا، جذب 30 هزار دانشجو با رعایت تمام مسائل کیفی است.

وی در ادامه یادآور شد: اقداماتی که ظرف این دو سال اخیر در راستای سیاست‌های کلان دانشگاه صورت پذیرفته است متنوع بوده که کیفی‌سازی دانشگاه در تمام امور، توجه جدی به امر پژوهش و تحقیق، مرتفع کردن مشکلات منطقه، تجاری‌ سازی علم و ارائه طرح‌های درآمدزا از جمله این موارد است.

تصویب رشته‌های ممتاز کارشناسی ارشد و دکتری برای نخستین‌بار

شیبانی ضمن تشریح اقدامات مهم صورت گرفته در دو سال گذشته گفت: با عنایت ویژه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و پیگیری‌های به‌عمل آمده در بحث توسعه تحصیلات تکمیلی تصویب 23 رشته در کارشناسی ارشد و هفت رشته در مقطع دکتری برای نخستین‌بار در این واحد دانشگاهی را شاهد هستیم که قطعاً از این امر تمام جوانان و خانواده آن‌ها خرسند شده‌اند.

وی در ادامه بیان کرد: در راستای تجاری سازی علم و درآمدزایی 16 طرح به سازمان مرکزی ارائه که به عنوان مثال در حوزه کشاورزی، مزرعه تحقیقاتی و آموزشی دانشکده کشاورزی فعال شده، همچنین توسعه فضاهای گاوداری، گوسفنداری، مرغداری و زنبورداری و احداث پایلوت صنایع غذایی و راه‌اندازی کلینیک گیاهپزشکی با هدف مشارکت و تعامل با بخش‌های اجرایی شهرستان از جمله آن‌ها است.

شیبانی از طرح احداث نیروگاه خورشیدی خبر داد و افزود: با پیگیری این طرح و اخذ مجوزهای لازم هم به بحث برق‌رسانی به منطقه کمک شایانی خواهد شد و هم یک منبع درآمدزا برای دانشگاه به حساب خواهد آمد.

پیشرفت 40 درصدی بیمارستان 96 تختخوابی در فاز اول

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین ـ پیشوا در ارتباط با روند تکمیل پروژه بیمارستان فوق تخصصی دانشگاه به خبرنگاران گفت: این بیمارستان در دو فاز 7 هزار و 500 متر که جمعاً 15 هزار متر می‌شود در حال اجراست و فاز اول آن شامل 60 تخت، اورژانس و کلینیک حدود 40درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سال 94 افتتاح خواهد شد که هم برای مسائل آموزشی و هم خدمت‌رسانی به اهالی شهرستان‌های هم‌جوار استفاده می‌شود.

اجرای طرح یادمان شهدای 15 خرداد به عنوان طرح ماندگار

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین ـ پیشوا در بخش دیگری از این نشست خبری  واحد ضمن تبریک ایام خجسته غدیر از اهتمام جدی نسبت به امور فرهنگی خبر داد و افزود: اهمیت مسائل فرهنگی هم ازلحاظ دینی و هم اجتماعی برکسی پوشیده نیست به عنوان مثال در قرآن کریم همیشه اول صحبت تزکیه مطرح وبعد از آن حرف از علم به میان آمده است و همین‌طور در مسائل اجتماعی ما می‌بینیم که علم به تنهایی انسان را به تکامل نخواهد رساند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی ادامه داد: اگر دانشگاه را به عنوان یک بدن انسان تشبیه کنیم باید بگوییم که مسائل آموزشی به عنوان مغز او و مسائل فرهنگی به عنوان قلب او است و فرهنگ در حقیقت مثل روحی برای مسائل آموزشی و علمی است.

وی ضمن بیان سیاست‌های کلان معاونت فرهنگی سازمان مرکزی دانشگاه گفت: دکتر طه هاشمی معتقد است که فرهنگ را در قالب هنر به مخاطب عرضه کنیم و این تفکر نیز برگرفته شده از منویات مقام معظم رهبری است که قطعاً در این شکل ارائه اثر گذاری و ماندگاری هنر چندین برابر می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به برگزاری منظم شورای فرهنگی در این واحد دانشگاهی خاطرنشان کرد: در تمام مسائل و اقدامات فرهنگی، فعالیت محوری و اصلی با خود دانشجویان است و در این اقدامات از وجود آن‌ها هم به‌عنوان مشاور و هم مجری بهره می‌بریم.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین ـ پیشوا در پایان از اجرای طرح یادمان شهدای 15 خرداد به عنوان طرح ماندگار این واحد خبر داد و تصریح کرد: طراحی و ساخت این یادمان توسط دانشجویان و استادان گروه معماری انجام خواهد گرفت و به طرح برتر هدیه‌ای نفیس اهداء می‌شود و این یادمان در محوطه دانشگاه نصب می‌شود.

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.