با ما همراه باشید

اتاق خبر

تحریم ها باعث خودباوری در جوانان ایران اسلامی شد

خبر استان : عضو مجلس خبرگان رهبری و مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری گفت : تحریم ها باعث خود باوری در جوانان ایران اسلامی شد.

آیت الله دکتر محسن قمی در گرامیداشت سالروز تشکیل شورای انقلاب به فرمان حضرت امام خمینی(ره) در جمع کثیری از مردم قرچک اظهار داشت: در ابتدای پیروزی انقلاب  برخی ها مانند مافقین و استکبار به دنبال مایوس کردن مردم از انقلاب اسلامی بودند.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: آنها اعتقاد داشتند که انقلاب اسلامی یک انقلاب صرفا مذهبی است و با پیروزی انقلاب علم و فناوری در ایران اسلامی جایگاهی نخواهد داشت .
 وی تاکید کرد: تهمت و حمله  دومی که آنها به انقلاب اسلامی داشتند در خصوص جایگاه زنان در انقلاب بود و در مجامع بین المللی اعلام کردند که زنان سهمی در اداره جامعه ندارند و حقوق آنان پایمال شده است.
مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری تصریح کرد: استکبار جهانی در ابتدای انقلاب با فشار بر انقلاب اسلامی همواره اعلام می کرد که با توجه به رویکرد اسلامی ایران  اقلیتهای دینی مورد ظلم قرار گرفته اند.
 آیت الله قمی با اشاره به تهاجمات استکبار جهانی به بیداری اسلامی گفت: در زمان بیداری اسلامی علما و انقلابیون کشورهای مانند لیبی، تونس و مصر با سفر به ایران و در دیدار با رهبری  همین موارد را اعلام می کردند که امریکا در کشورهای آنان این مسائل را بیان می کند تا مردم از بیداری اسلامی دوری کنند.
وی با اشاره به پیشرفت های علمی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: غربی ها اعتقاد دارند ایران نباید به دنبال علوم و فنون بزرگ مانند انرژِی هسته ای برود و دشمن عملا به دنبال انحصاری کردن فناوری در جهان است تا همه کشورهای مسلمان را به نوعی تحت استعمار خود قرار دهد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تحریم های استکبار بر علیه ملت ایران گفت: دشمن با حربه تحریم قصد شکست مردم و انقلاب اسلامی را داشت اما اگر تحریم های سالیان گذشته نبود دانشمندان ما به برخی از پیشرفتهای امروزی دست پیدا نمی کردند چرا که روحیه خود باوری در جوانان ما بیدار شد.
 وی گفت: در ابتدای انقلاب در کشور ما پزشکان خارجی در حال فعالیت بودند و با تصمیم مسئولان در ابتدای انقلاب و راه اندازی دانشگاه های پزشکی امروز در علوم پزشکی در سطح منطقه پیشگام هستیم.
 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی  افزود: امروز به برکت ایستادگی مردم در کشور ما امنیت وجود دارد و وجود اصل ولایت فقیه و رهبری مقام معظم رهبری قطعا از عوامل این امنیت پایدار است.
وی با اشاره به قدرت نظامی جمهوری اسلامی در منطقه گفت: ایران اسلامی اهل جنگ نیست  و اعتماد به امریکا راهبرد جمهوری اسلامی نیست اما راهبرد ایران بازدارندگی فعال است و در همین راستا قدرت  نظامی محکم و استواری تشکیل داده است.
ایت الله محسن قمی تاکید کرد: در حوزه های مختلف کشور مشکلاتی وجود دارد اما باید با تلاش مضاعف به دنبال رفع انها بود.
وی در پایان اظهار داشت: امروز با  نسل جوانی مواجه هستیم که دوران انقلاب و دفاع مقدس را درک نکرده است و نگاه آنها به انقلاب را در عملکرد مسئولان جستجو می کنند لذا  وظیفه مسئولان برای خدمت به نظام و مردم بسیار سنگین است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.