با ما همراه باشید

اتاق خبر

همایش “نقش دانشجو در فرهنگ استفاده از فضای مجازی” در ورامین برگزار شد

خبر استان : همایش “نقش دانشجو در فرهنگ استفاده از فضای مجازی” به مناسب روز دانشجو به همت دانشگاه علمی کاربردی شهرداری ورامین برگزار شد.

در این همایش که صبح دوشنبه 16 آذر در سالن همایش های شهرداری ورامین برگزار شد، ریاست دانشگاه علمی کاربردی شهرداری ورامین ضمن  تبریک روز دانشجو  گفت:  دانشجویان با روحیه استکبار ستیزی ،ظلم ستیزی ،عدالت خواهی و استقلال خواهی خود استقلال را به مردم هدیه کردند.

محسن ممیزی، دانشجویان را مظهر شجاعت، سرعت عمل و قشر فاخر جامعه معرفی کرد و خاطر نشان کرد: جامعه طلایه دار تحرکات دانشجویی است و این دانشجویان هستند که می توانند سرنوشت یک ملت را تعیین کنند.

وی با اشاره به کسب رتبه نخست فرهنگی این دانشگاه در بین مراکز علمی کاربردی وزارت کشور عنوان کرد: دانشگاه شهرداری ورامین به عنوان یک پایگاه علمی برتر در دیار 15 خرداد می درخشد و با عنایت به برنامه ریزی صورت گرفته به دنبال کسب رتبه نخست در تمامی ابعاد در منطقه هستیم.

مهندس ممیزی افزود: این مرکز علاوه بر نگاه ویژه به کیفیت آموزش، برنامه های متنوع رفاهی و فرهنگی برای دانشجویان این مرکز در نظر گرفته که رفاه کارت جهت استفاده از مراکز فرهنگی، ورزشی و فروشگاه ها نمونه ای از آن می باشد.

سید محسن محمودی همایش روز دانشجو

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی نیز در ادامه این مراسم ضمن گرامیداشت 16 آذر گفت: اگر امروز ما راحت نفس میکشیم و تحصیل می کنیم به خاطر جانفشانی های شهدا است و ما مدیون خون شهدا هستیم.
وی در خصوص فضای مجازی تصریح کرد:فضای مجازی فضایی است که قابل انکار برای هیچ کس نیست و هر کسی به نحوی با آن دست و پنجه نرم می کند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران افزود: شبکه های ماهواره ای و اینترنتی که با هزینه های بسیار بالا راه اندازی و پشتیبانی می شوند و به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دارند، بدون شک به دنبال پیاده سازی اهداف مدیران خود هستند.
امام جمعه موقت ورامین تصریح کرد: محیط خانواده که باید مامن الفت و عاطفه باشد متاسفانه با استفاده نادرست از این شبکه ها، سرد شده و بین اعضای خانواده فاصله ایجاد نموده است.

حجت الاسلام محمودی ادامه داد :دشمنان فهمیده اند تا زمانی که انس با قرآن، فرهنگ عاشورا و اهل بیت وجود دارد، حریف جمهوری اسلامی ایران  نخواهند شد. همانطور که در ۸ سال دفاع مقدس جان جوانان ما را گرفتند ولی نتوانستند فرهنگ عاشورایی را از ملت ما بگیرند.
امام جمعه موقت ورامین گفت: آنها در فضای مجازی فرهنگ متعالی ما را هدف قرار داده اند و می دانند تا زمانی که تقوا ، ایثارگری، عفاف ،حجاب و تقوا ، ایثارگری باشد حریف این مردم و فرهنگ غنی آنان نخواهد شد.
وی تاکید کرد: ما وارث شهدا هستیم و باید در فضاهای مجازی پیام رسان ارزش های انقلاب اسلامی باشیم و با چنگ و دندان از هویت و فرهنگ مان دفاع کنیم.

دکتر جندقیان همایش روز دانشجو

معاون فرهنگی و دانشجویی موسسه آموزش عالی علمی کاربردی وزارت کشور نیز به عنوان سخنران دیگر این همایش گفت: امروزه فضای مجازی، معنای مسافت، سرعت و زمان را تغییر داده و در این فضا دیگر مرزهای جغرافیایی معنا ندارد.

دکتر سعید جندقیان افزود: سایت های پربازدید مانند یاهو و گوگل خدمات خود را با سرعت و رایگان به کلیه کاربران در جهان ارائه می کنند که به شکلی نوین جهان را در سیطره خود قرار داده اند.

وی با انتقاد از اخبار نادرست و توهین به اقوام در شبکه های مجازی تصریح کرد: به جای استفاده نادرست از این شبکه ها می توان به پتانسیل ها و داشته های اقوام مختلف بها داد و از این روش برای معرفی قابلیت های موجود بهره گرفته شود.

دکتر جندقیان به الگوی بررسی روش زیست اقوام ایرانی که به بررسی روش های ابتکاری در امور مختلف می پردازد اشاره کرد و افزود: در این زمینه تاکنون 700 سند از 3 استان کشور جمع آوری شده که این روش ها اغلب نسبت به روش های امروزی مقرون به صرفه تر است و توصیه می شود به جای تمسخر طوایف مختلف در فضای مجازی به بیان این واقعیت ها پرداخته شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی موسسه آموزش عالی علمی کاربردی وزارت کشور با تاکید بر بها دادن به فرهنگ غنی ایرانی تصریح کرد: باید تبلیغ قابلیت های مذهبی و ایرانی در محیط های مجازی در برنامه کاری قرار گیرد که باعث معرفی بیش از پیش هویت ایرانی گردد که تداعی کننده امید و نشاط در این فضا می شود.

وی در پایان با اشاره به برنامه ریزی دشمن برای جنگ نرم گفت: در عرصه جنگ نرم، باید هوشیارانه و با برنامه ریزی کامل به مقابله برخاست و مراقب همه جوانب کار و توطئه های دشمنان بود.

همایش روز دانشجو

 

شایان ذکر است در پایان مراسم از دانشجویان برتر در حوزه های علمی، فرهنگی و مذهبی دانشگاه علمی کاربردی شهرداری ورامین تقدیر به عمل آمد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.