با ما همراه باشید

ورامین

بازنگری طرح های هادی روستاهای ورامین آغاز شد

خبر استان : معاون فنی و عمرانی فرماندار ورامین از آغاز بازنگری طرح های هادی روستایی در بخش های مرکزی و جوادآباد این شهرستان خبر داد.

رضا کارخانه اظهارکرد: طرح های هادی مجموعه اقدامات عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که از سال ۱۳۶۷ و با هدف توسعه و آبادانی روستاها در سطح کشور اجرا می شود تا با ایجاد زیرساخت های لازم در این مناطق، زمینه مساعد را برای زندگی روستاییان فراهم و از مشکلاتی چون مهاجرت روستائیان به شهر جلوگیری کند.
وی افزود: افق اجرای طرح های هادی ۱۰ ساله است و پس از پایان این زمان، طرح های هادی نیاز به بازنگری دارند که این مهم با همکاری فرمانداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ورامین در دستور کار قرار گرفته است.
کارخانه اظهار کرد: بازنگری طرح های هادی با هدف ارتقاء سطح خدمت رسانی به روستائیان، تأمین نیازهای روز جامعه روستایی، افزایش راندمان کار روستائیان، بهبود معیشت و رفاه سطح زندگی در روستاها و پیشگیری از مهاجرت بی رویه روستائیان به شهرها صورت می گیرد.
وی گفت: تهیه و اجرای طرح های هادی به منظور بهسازی محیط و ساماندهی بافت کالبدی روستاها علاوه بر تثبیت کانون های جمعیتی و کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها موجب توسعه بهداشت و زیبایی فضای روستا و ایجاد شرایط مطلوب توسعه متوازن روستاها را فراهم می کند.
معاون فرماندار ورامین افزود: بی شک استقرار جمعیت در مناطق روستایی نیازمند ارائه خدمات مناسب به آنان است به این دلیل بررسی همه جانبه در طرح های هادی می تواند زمینه این مهم را فراهم کند.
وی به ایرنا گفت: خوشبختانه از ابتدای فعالیت دولت یازدهم با وجود تمامی مشکلات و تنگناها، خدمات بسیار شایسته ای به روستاهای شهرستان ورامین ارائه شده که این مهم به ماندگاری روستائیان به شهرها، ارتقاء سطح زندگی و رونق اقتصاد مبتنی بر کشاورزی آنان منجر شده است.
شهرستان ورامین از۵۰ روستا در دو بخش مرکزی جواد آباد ورامین برخوردار است.
۲۴ روستای بخش جواد آباد و ۱۲ روستای بخش مرکزی دهیاری دارند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.