با ما همراه باشید

اتاق خبر

احداث منطقه ویژه اقتصادی در ورامین باید هدفمند باشد

خبر استان : محمدرضا نعمت زاده  در جلسه بررسی مشکلات اقتصادی و موانع توسعه شهرستان ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد، افزود: هم اکنون کشور از مشکلاتی چون تورم و رکود رنج می برد که این مشکلات را می توان در بخش های تجارت، صادرات و صنعت و معدن نیز مشاهده کرد.

وی گفت: خوشبختانه دولت تدبیر و امید برنامه های جامعی جهت گذر از رکود دارد که سخنان رییس جمهوری در سمینار رفع موانع تولید این امید را به بخش تولید و صنعت داد که در آینده شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر جامعه در کاهش تورم و رفع رکود خواهیم بود.

نعمت زاده افزود: به گفته رییس جمهور همه مسوولان در دولت بر روی عهد و پیمان خود با مردم ایستاده و قول های ارایه شده را به سرانجام خواهند رساند.

وی بیان داشت:یکی از مهمترین مسائلی که در زمینه اقتصاد می باید مورد توجه قرار گیرد حضور مردم در عرصه های مختلف اقتصادی است و دولت تلاش دارد تا با حمایت و پشتیبانی از مردم ، راه را برای همراهی آنان با دولت همواره سازند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید موانع رشد اقتصادی را برطرف ساخته سیر مثبت صادرات را آغاز نمائیم و هم تلاش داریم که با کمک هم به اهداف مهم اقتصادی دست یابیم .

وی با اشاره به خواسته صاحبان صنایع شهرستان ورامین گفت: تمامی مردم و مسوولان می باید تلاش بیشتری را صورت دهند تا عقب ماندگی ها را به ویژه در مقوله بهداشتی و زیست محیطی برطرف نمایند.

نعمت زاده تصریح کرد: یکی از مشکلات شهرک صنعتی چرمشهر ورامین، بحث تصفیه خانه این شهرک است که با توجه به خارج شدن آن از مدار فعالیت مشکلاتی را برای این منطقه ایجاد کرده است که تلاش داریم با هماهنگی های به عمل آمده تصفیه خانه جدیدی در این منطقه ایجاد شود تا مشکلات زیست محیطی این شهرک برطرف شود.

وی بیان داشت :یکی از درخواست های مسوولان شهرستان ورامین ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان است که اگر این امر نیاز به حمایت وزارت صنعت ، معدن و تجارت دارد این همراهی و حمایت انجام خواهد شد .

وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود : بنده تجربه ایجاد منطقه ویژه بندر امام و منطقه ویژه انرژی پارس پتروشیمی در منطقه عسلویه را دارم و اگر مشاهده می کنید که در سال 90 به میزان 15 میلیارد دلار محصولات پتروشیمی از ایران صادر شد نتیجه این سرمایه گذاری می باشد.

وی اظهار داشت: برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی می باید برنامه ریزی و هدف گذاری مناسبی صورت گیرد زیرا ایجاد مناطق ویژه اقتصادی با هدف افزایش میزان صادرات صورت می گیرد و اگر این هدف گذاری صورت نگیرد ممکن است به اقتصاد منطقه آسیب وارد سازد.

نعمت زاده تأکید کرد: جوانان از ما اشتغال می خواهند و همه وظیفه دارند تا با بهره گیری از توان و ظرفیت های موجود این مهم را محقق نمایند.

وی تصریح کرد: یکی از ظرفیت های مهم شهرستان ورامین استقرار شهرک صنعتی چرمشهر است که این صنعت می تواند با بهره گیری از تکنولوژی های روز به افزایش میزان صادرات کمک شایانی نماید.

وی بیان داشت: یکی از مسائلی که در این صنعت می باید مورد توجه قرار گیرد این است که نباید چرم را به صورت خام صادرنمائیم بلکه باید به سمتی پیش رویم که چرم فرآوری شده با کیفیت مناسب صادر شود .

وی گفت : هم اکنون سالانه 18 میلیون سالامبور از منطقه چرمشهر به ایتالیا صادر می شود و پس از تبدیل شدن به چرم مجدد به خود ما باز می گردد ولی باید تلاش کنیم این چرم به صورت فرآوری شده صادر شود.

نعمت زاده افزود : هم اکنون در تبریز و مشهد صنعت چرم به درستی شکل گرفته و باید دوره های آموزشی مناسب برای فعالان این صنعت برگزار و اگر نیاز به مشاوره از کارشناسان خارجی است، می باید آن را انجام داد .

وی در خصوص صنعت فرش شهرستان ورامین گفت: فرش ورامین از سابقه درخشانی برخوردار است و با توجه به کشاورزی بودن منطقه، زمستان ها فرصت مناسبی برای افراد است تا در این صنعت فعالیت نموده و رشد اقتصادی را نصیب منطقه نمایند .

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اگر چه بودجه و اعتبارات محدود است ولی می توان با برنامه ریزی مناسب از صنعت فرش حمایت نموده و زمینه رونق آن را فراهم کرد.

وی گفت: وجود شهرک‌های صنعتی چرم‌شهر و سالاریه در ورامین در اشتغال جوانان منطقه بسیار مؤثر است چرا که درصورت عدم اشتغال در منطقه ورامین جوانان برای کار باید به شهر تهران روزانه سفر کنند و قطعاً وزارتخانه صنعت و معدن پیگیر رفع مشکلات این شهرک‌های صنعتی خواهد بود.

نعمت‌زاده تأکید کرد: در مصوبه‌ای که دولت جهت خروج از رکود به مجلس ارائه کرده است پیش‌بینی شده که بخشی از درآمدهای صادرات جهت استفاده و گسترش زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استفاده شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.