با ما همراه باشید

اتاق خبر

جزئیات تازه در پرونده تیراندازی مرگبار پلیس سبزوار در پایتخت

خبر استان : ۶ مأمور پلیس آگاهی سبــزوار که هنگـام دستگیری یک متهم به قتل در تهران، باعث مرگ ۳ نفر شده‌اند روز گذشته در دادسرای جنایی تهران تحت بازجویی قرار گرفتند.

در اين حادثه كه بامداد دوشنبه 4آبان‌ماه و حوالي سه‌راه افسريه تهران رخ داد، 6‌مأمور پليس براي دستگيري يك متهم به قتل راه خودروي پرايدي را سد كردند و پس از آن تيراندازي رخ داد كه باعث مرگ 3نفر از سرنشينان پرايد ازجمله متهم و برادرش و مجروح شدن فردي ديگر شد.

به‌دنبال اين حادثه، قاضي منافي‌آذر، بازپرس جنايي تهران دستور بازداشت هر 6مأمور را صادر كرد و آنها ديروز در دادسراي جنايي تهران بازجويي شدند.در اين جلسه يكي از مأموران گفت: يكي از آن 2برادري كه كشته شده متهم بود كه يك‌ماه قبل با شليك گلوله در سبزوار دست به قتل يك دامدارزده است.

او ادامه داد: به گفته پسر مقتول، متهم با پدرش اختلاف داشته و روز حادثه او را با شليك گلوله كشته و فرار كرده بود. تحقيقات ما نشان مي‌داد كه او در تهران مسافركشي مي‌كند. از سويي او و برادرانش سابقه شرارت و حمل مواد‌مخدر دارند و پيش از اين نيز به زندان رفته بودند.

وي ادامه داد: پس از آن من و همكارانم با نيابت قضايي راهي تهران شديم. ما سوار 2خودروي پژو و سمند بوديم تا اينكه خودروي متهم را حوالي پاكدشت شناسايي كرديم. چون هوا تاريك بود تصور كرديم 2نفر داخل ماشين هستند و اصلا متوجه نشديم كه مسافر هم داخل ماشين نشسته است. حوالي سه‌راه افسريه راه آنها را سد كرديم و به راننده ايست داديم اما او نوربالا زد و آنجا بود كه 2برادر دست به قمه شدند. ما ابتدا تصور كرديم كه سلاح دستشان اسلحه گرم است.

چرا كه يكي از آنها به اتهام قتل مسلحانه تحت تعقيب بود. در چنين شرايطي مجبور شديم به سمت آنها شليك كنيم. 2نفر از آنها وقتي از ماشين پياده شدند گلوله خوردند و 2نفر هم داخل ماشين بودند كه گويا گلوله از شيشه عبور كرده و به سر يكي از آن دو اصابت كرده بود. گلوله ديگر هم به لگن سربازي خورده بود كه سوار ماشين بود.

مامور پليس در ادامه گفت: در تحقيقات مشخص شد كه نفر سومي كه گلوله به سرش خورده از آشنايان اين دو برادر بوده كه او هم در سبزوار سابقه سرقت داشت و از مدتي قبل به اتهام زورگيري تحت تعقيب بود. به گزارش همشهري، هم‌اكنون تحقيقات در اين پرونده ادامه دارد تا ابعاد پنهان ماجرا آشكار شود.

  • مرگ 3نفر به روايت رئيس پليس سبزوار

فرمانده انتظامي سبزوار اما در واكنش به اين حادثه، بازداشت بودن مامورانش را تكذيب كرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرهنگ سيدمحمد هاشم‌زاده هاشمي گفت: مأموران مورد تقدير دادستاني و فرماندهي انتظامي كشور قرار گرفته و در حمايت كامل هستند. وي در توضيح اين ماجرا گفت: شروري فراري كه سوابق زيادي ازجمله قتل و تجاوز در پرونده‌اش داشت به اتهام قتل شهروندي سبزواري در تهران تحت تعقيب قرار گرفت كه در نهايت اين اتفاق افتاد.

به گفته وي، تمامي سرنشينان پرايد با هم آشنا و همدست بودند كه با سلاح به سمت مأموران حمله كردند كه در نهايت مأموران با استفاده از قانون به كارگيري سلاح 3نفراز آنها را از پا در آوردند و چهارمين نفر نيز زخمي و به بيمارستان منتقل شد. وي افزود: متأسفانه برخي از رسانه‌ها اين عمليات مهم نيروي انتظامي را با سياه‌نمايي به انحراف كشاندند.

منبع : همشهری

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.