با ما همراه باشید

اتاق خبر

سرنوشت مبهم در انتظار قهرمان والیبال آسیا/ اعلام آمادگی شهرداری برای حضور در لیگ برتر به جای متین ورامین

حضور متین ورامین در دو فصل گذشته لیگ برتر والیبال و کسب مقامهای قهرمانی و نائب قهرمانی کشور، سبب افزایش شوق و اشتیاق جوانان و نوجوانان دیار ۱۵ خرداد نسبت به این ورزش مفرح شده است.

امروز کمتر کوچه ای در ورامین را می توان یافت که نوجوانان و جوانان با استفاده از اولیه ترین امکانات، به ورزش والیبال نپردازند به طوری که حتی در برخی مناطق ورامین مسابقات والیبال محله ای در ماه رمضان برگزار شد.

با تشکیل تیم متین ورامین شور والیبال در دیار ۱۵ خرداد بالا رفته است

مسئولان سالنهای ورزشی شهرستان ورامین در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اشتیاق کم نظیر جوانان ورامینی به والیبال اظهار داشتند: تا دو سال گذشته و همزمان با فصل تابستان، تمامی سانس های سالن های ورزشی ورامین به رشته فوتبال اختصاص پیدا می کرد اما از زمان حضور تیم متین در لیگ برتر والیبال و درخشش نماینده دیار ۱۵ خرداد در مسابقات کشوری و آسیایی، اغلب سانس های تابستان برای آموزش رشته والیبال برای نوجوانان و کودکان در نظر گرفته شده است.

از طرف دیگر حضور تیم متین ورامین در مسابقات لیگ برتر، سبب می شد تا هر هفته تماشاگران ورامینی با حضور در سالن شهید گلعباسی این شهرستان و حتی برخی استان های همجوار، شور و شعور ورزشی و فرهنگی خود را به سایر رقبا نشان دهند به طوری که در پایان فصل پیش رقابت های لیگ برتر والیبال، تماشاگران ورامینی به عنوان یکی از پرشورترین و بااخلاق ترین تماشاگران برگزیده شدند.

حال برخی خبرها حکایت از این دارد که تیم متین ورامین با کسب یک عنوان قهرمانی و یک مقام نائب قهرمانی در فصل جدید رقابت های لیگ برتر و جام باشگاه های آسیا حضور پیدا نخواهد کرد که عده ای معتقدند که به دلیل حذف قانون معافیت مالیات برای مالکین باشگاه ها، متین ورامین نیز به سرنوشت کاله آمل و برخی تیم های دیگر دچار می شود.

انحلال تیم متین ورامین بازی با احساسات جوانان است

در ابتدا مالک و مدیر عامل متین ورامین اعلام کردند که به دلیل عدم حمایت مسئولان ورامین، متین به دامغان منتقل شده و به زودی با استفاده از ظرفیت جوانان و نوجوانان این شهر، در لیگ آینده شرکت خواهد کرد و همچنین بیان داشتند مالک متین نباید پاسخگوی احساسات جوانان ورامین باشد بلکه این مدیران و مسئولان شهرستان ورامین هستند که همکاری لازم را با مالک باشگاه نداشته و نتوانستند وی را حفظ کنند.

این خبر موجی از انتقادات و نارضایتی ها را میان مردم و مسئولان شهرستان ورامین به همراه داشت و در گفتگوهای جداگانه با خبرنگار مهر خواستار ماندن این تیم در ورامین شدند، به طوری که حجت الاسلام سید محسن محمودی اظهار داشت: مردم ورامین از زمان شکل گیری این تیم همواره در کنار متین ورامین حضور داشتند و در مسابقات لیگ برتر، سالن شهید گلعباسی این شهرستان همواره مملو از علاقمندان به ورزش والیبال بود که تیم شهرشان را رها نکرده و همین امر موجب تقدیر فدراسیون والیبال از تماشاگران ورامینی شد.

مالک باشگاه اعلام کرد که در رده نوجوانان و جوانان قادر به تیمداری است

امام جمعه موقت ورامین افزود: با حضور متین ورامین بسیاری از دیدها و نظرات نسبت به این شهرستان باعظمت و بزرگ تغییر کرد و رسانه ها و مردم سراسر کشور در کنار دنبال کردن بازی های تیم متین با فرهنگ و آداب رسوم این شهرستان آشنا شدند و اخلاق ورزشی حکم می کرد که مسئولان باشگاه متین ورامین با درنظر گرفتن شرایطی که ذکر شد، دغدغه های خود را با مدیران و مسئولان شهرستان ورامین در میان می گذاشتند و از طرف دیگر نیز مسئولان ورامین تلاش می کردند تا دغدغه های این تیم رفع شود و انتقال متین ورامین بر خلاف اخلاق ورزشی است زیرا این مسأله بازی کردن با احساسات جوانان دیار ۱۵ خرداد خواهد بود و حقیقتا مقصرین این اتفاق باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

بالاخره جلسه با حضور مسئولان ورامین در بیت امام جمعه این شهرستان برگزار و در این جلسه مقرر شد تا مالک باشگاه در صورتی که مسئولین حمایت های لازم را از شرکت کاراسازه و باشگاه متین ورامین انجام دهند از انتقال تیم به استان سمنان و شهر دامغان  منصرف خواهد شد اما پس از چندی مالک باشگاه اعلام کرد که در رده نوجوانان و جوانان قادر به تیمداری است.

اعلام آمادگی شهرداری ورامین برای تیم داری در لیگ برتر والیبال

پس از این اظهار نظر بود که مسئولان شهرداری ورامین اعلام داشتند که حاضر هستند به جای تیم متین با عنوان شهرداری ورامین در مسابقات فصل جدید حاضر شوند که این موضوع موجی از شادی و خوشحال را میان هواداران ورامینی ایجاد کرد.

علی حیدریان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: حضور نماینده ورامین در لیگ برتر والیبال موجی از شعف و نشاط را در میان جوانان این منطقه ایجاد کرده و نباید به راحتی این امتیاز و پتانسیل از شهر شهیدان ۱۵ خرداد خارج شود.

شهردار ورامین افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر طی نامه ای به سازمان لیگ اعلام کرده اند که حاضر هستند تا به جای متین ورامین در مسابقات لیگ شرکت کنند که این مسأله با مخالفت سازمان لیگ روبرو نشده اما یکسری مقدمات اداری برای این منظور نیاز است که امیدواریم هرچه سریعتر انجام شود.

گفتنی است در آستانه آغاز لیگ برتر والیبال هنوز وضعیت مدیر عاملی، کادر فنی و بازیکنان تیم متین یا شهرداری ورامین مشخص نیست و برخی بازیکنان صاحب نام با مشاهده وضعیت موجود از این تیم جدا و به باشگاه های دیگر پیوستند که این مسأله ضرورت جدیت بیشتر مسئولان برای حل سریعتر موضوع را می طلبد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.