با ما همراه باشید

اتاق خبر

عکسبرداری غیر قانونی در دفاتر پیشخوان دولت و مدارس

خبر استان : رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبردان ورامین از عکسبرداری پرسنلی غیر قانونی و غیر اصولی در برخی ادارات به ویژه مدارس و دفاتر پیشخوان انتقاد کرد.

رحمت الله قاسمی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود :  در طول سالیان گذشته بارها شاهد حضور افراد غیر متخصص به عنوان عکاس در مدارس و ادارات بوده ایم که با حمایت مدیران اقدام به سود جویی می نمایند و این اقدام ناشایست همچنان ادامه دارد .

قاسمی تصریح کرد : معمولا با آغاز سال تحصیلی بازار عکس های پرسنلی در مدارس داغ میشود و مدیران با استفاده از افراد غیر متخصص عکس هایی نا زیبا از دانش آموزان می گیرند که در مدارک تحصیلی آنها برای همیشه باقی می ماند .

وی با تاکید بر اینکه انتخاب عکاس حق مشتری است، افزود: متاسفانه در کنار تخلفات گذشته امروز شاهد عکسبرداری پرسنلی در دفاتر پیشخوان دولت برای کارت ملی هوشمند نیز هستیم که بدون داشتن مجوز و تخصص اقدام به این کار می نمایند و قدرت انتخاب را از مراجعه کننده می گیرند .

IMG_20151011_154638

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبردان ورامین، عکس های پرسنلی را نشانه شخصیت افراد دانست و گفت: در حالی افراد سودجو در کار صنفی عکاسان ورود کرده اند که علاوه بر زیان مالی تاثیرات این کار سالها و شاید برای همیشه در مدارک شناسایی اعم از مدرک تحصیلی ، شناسنامه، کارت ملی  و و گذرنامه ماندگار است و شخصیت افراد را زیر سوال می برد.

وی با اشاره به اقدامات این اتحادیه در حمایت از مشتریان خاطر نشان کرد :  این اتحادیه جهت رفاه حال شهروندان بر اساس درجه بندی 1 ، 2 و 3 برای واحد های عکاسی نرخنامه حداقلی در نظر گرفته است و از طرف دیگر افراد کم بضاعت مالی به صورت رایگان از خدمات اعضاء زیر نظر اتحادیه بهره می برند.

قاسمی با تاکید بر همکاری با فیلمبردان مورد تایید این اتحادیه افزود : شهروندان لازم است با فیلمبردان مجالس که دارای پروانه کسب هستند اقدام به همکاری نمایند و از مراجعه به افرادی که تنها دارای کارت فیلمبرداری هستند خودداری نمایند .

وی ادامه داد : کارت فیلمبرداری برای پرسنل یک واحد صنفی به صورت موقت جهت حضور در مراسم صادر می گردد و ارزشی ندارد و اتحادیه پاسخگوی اقدامات افراد فاقد پروانه کسب نمی باشد.

 

 

ادامه مطلب
4 دیدگاه

1 دیدگاه

  1. اریا

    اکتبر 13, 2015 در 06:10

    استاد قاسمی ممنون از زحمات شبانه روزی شما…شما فعالترین رییس هستید

  2. سجاد تاجیک

    اکتبر 13, 2015 در 07:56

    با سلام . از زحمات جناب آقای قاسمی کمال تشکر و قدر دانی دارم و به این عمل ناشایست و نادرست مدارس ،دفاتر پیشخوان ،و دیگر مکانهایی که حق ما عکاسان را ضایع میکنند و تمام شخصیت ما و مردم رو زیر سوال بردند اعتراض دارم . از مردم عزیز خواهشمندیم عکاسی و فیلمبرداری مجالس خود را به واحدهای مجاز بسپارند . با تشکر سجاد تاجیک آتلیه سیاه سفید ورامین

  3. امیر میرزایی-- اتلیه تک استار

    اکتبر 13, 2015 در 18:47

    جناب آقای قاسمی از زحمات و پیگیری شما برای رفع مشکلات بخصوص عکسبرداری غیر قانونی مدارس و دفاتر پیشخوان تشکر مینمایم.

  4. مهران قاسمی .آتلیه رنگارنگ

    اکتبر 15, 2015 در 19:09

    با سلام. آقای قاسمی عزیز از زحمات شما کمال تشکروقدردانی رادارم.

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.