با ما همراه باشید

اتاق خبر

۱۵ مسیر گردشگری در شهر تهران ایجاد شد

خبر استان : شهردار تهران با بیان اینکه در حال حاضر افزون بر ۱۵مسیر گردشگری در کلان شهر تهران ایجاد شده است بر ضرورت توسعه صنعت گردشگری در شهر تهران تاکید کرد.

محمد باقر قالیباف در همایش بین المللی روز جهانی گردشگری در سالن همایش های بین المللی برج میلاد گفت: با توسعه گردشگری می توان فرهنگ اصیل کشور را به جهانیان معرفی کرد و به همین منظور باید این صنعت در کشور توسعه یابد.
وی افزود: در شش سال اول که به عنوان شهردار تهران مشغول ارائه خدمت به شهروندان تهرانی بودم با توجه به مشکلات زیاد کلان شهر تهران نمی شد درخصوص توسعه گردشگری شهری، داخلی و خارجی اقدام خاصی انجام داد، اما با توجه به اینکه مشکلات این شهر کاهش یافته است دراین دو و سه سال اخیر صنعت گردشگری در شهر تهران توسعه یافت.
شهردار تهران با بیان اینکه نمی شود گردشگری کلانشهر تهران را با این ساختار ناچیز مدیریت و اداره کرد، تصریح کرد: امور بخش گردشگری درمجموعه اداره کل رفاه و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران دنبال می شود و با توجه به اینکه این بخش درگیر مسائل آسیب های اجتماعی است، باید یک اداره کل گردشگری در شهرداری تهران ایجاد شود.
قالیباف تاکید کرد: دراین چند سال اخیر با برنامه ریزی مناسب محل هایی در شهر تهران مثل برج میلاد، تپه های عباس آباد، پل طبیعت، باغ موزه دفاع مقدس و زندان قصر به عنوان اماکن تفریحی و گردشگری در شهر تهران ایجاد شد.
وی با بیان اینکه توسعه اماکن گردشگری در کلانشهر تهران به شکل قابل قبولی ایجاد شد، افزود: ماه های فروردین، اردیبهشت، مهر، آبان و آذر در این سه سال گذشته در زمره ماه های اوج حضور گردشگران داخلی، خارجی و شهری در کلان شهر تهران بوده است.
قالیباف همچنین از راه اندازی سامانه گردشگری در شهرداری تهران خبر داد و گفت: شماره ۱۳۷ سامانه خدمات شهری شهرداری تهران است که در زیرمجموعه آن، عدد دو این سامانه مربوط به مسائل گردشگری است.
وی با بیان اینکه شهرداری تهران همواره از بخش نرم افزاری و سخت افزاری صنعت گردشگری حمایت جدی می کند یادآور شد: باید این صنعت پردرآمد، اشتغال زا و از نظر زیست محیط سالم را در کشور و کلانشهر تهران توسعه دهیم.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: استان تهران ۱٫۵ درصد خاک کشور و ۲۳درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهد و ما خط قرمز مسائل زیست محیطی را پشت سر گذاشتیم و باید بر روی اقتصاد شهری متمرکز شویم و یقین داریم باید صنعت گردشگری را در کلانشهر تهران توسعه دهیم.
همایش بین المللی روز جهانی گردشگری ۱۳۹۴ با تلاش مرکز مطالعات گردشگری دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی امروز( دوشنبه) در برج میلاد تهران برگزار شد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.