با ما همراه باشید

اتاق خبر

شعبه تامین اجتماعی پیشوا به زودی افتتاح می‌شود

مرتضی اردستانی رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان‌های ورامین و پیشوا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: درحالی‌ که بیش از ۱۴۶ هزار نفر بیمه‌شده دو شهرستان هستند، تامین اجتماعی شعبه شهرستان پیشوا به زودی از شهرستان ورامین جدا می‌شود.

وی گفت: بیش از نیمی از جمعیت کشور بالغ بر ۵۳ میلیون نفر تحت پوشش بیمه هستند که از این تعداد ۳۸ میلیون نفر بیمه شده اصلی می‌باشند.

رئیس اداره تامین اجتماعی پیشوا و ورامین افزود: هم اکنون خدمات تامین اجتماعی مردم شهرستان پیشوا نیز در شعبه ورامین انجام می‌شود که با کمک مسؤولان، به زودی شعبه پیشوا افتتاح می‌شود.

اردستانی بیان کرد: ۲۸ هزار و ۸۰۷ نفر بیمه شده اصلی در ورامین و پیشوا تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که رشد هفت درصدی داشته است.

وی ادامه داد: ۳ هزار و ۱۶۹ نفر بیمه شده مشاغل آزاد با رشد ۹ درصدی، ۳ هزار و۸۸۸ نفر بیمه‌شده اختیاری با رشد چهار درصدی و ۲۹۲۳۱ مستمری بگیر بازنشسته، از این شعبه، خدمات دریافت می‌کنند.

رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان‌های ورامین و پیشوا تصریح کرد: در مجموع ۵۲۷۸ کارگاه، ۳۱۴۵ راننده انفرادی، ۴۶۷ قالی‌باف و ۱۸۱۷ کارگر ساختمانی بوده و افراد تحت پوشش خدمات بیمه‌ای این دو شهرستان، ۱۴۶ هزار و ۶۸۴ نفر هستند که حدود ۳۰ درصد مردم را شامل می‌شوند.

اردستانی در خصوص بیمه بیکاری نیز از روند کاهشی آن خبر داد و گفت: تعداد بیمه بیکاری سال گذشته ۷۶۲ مورد بود که در سال جاری به ۷۱۸ نفر کاهش یافته است.

رئیس تامین اجتماعی شهرستان‌های ورامین و پیشوا، با تقدیر از اطلاع‌رسانی مطلوب رسانه‌ها در خصوص سیستم جدید اینترنتی سازمان خاطرنشان کرد: ۳۰ خدمت پرمخاطب سازمان که بالای ۷۰ میلیون مراجعه داشتند، در قالب طرح «۳۰۷۰» به هموطنان، ارائه خدمات الکترونیکی می‌کنند که میزان مراجعه حضوری بیمه‌شدگان، کارفرمایان و مستمری‌بگیران را به شدت کاهش داده است. منبع: فارس

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.