با ما همراه باشید

اتاق خبر

۱۳۵ خانه ورزش روستایی در استان تهران تجهیز شد

خبراستان:هدف از اجرای خانه های ورزشی روستایی کاهش فقر حرکتی و توسعه ورزش همگانی در سطح مناطق محروم بوده که خانه هایی با وسعت ۵۰ تا ۷۰متر مربع از طریق دهیاری روستا ها به این امر اختصاص یافته است.

پیش از این ۱۳۰ خانه روستایی از سال ۹۶ در سطح استان تهران به اقلام ورزشی شامل یک دستگاه میز پینگ پنگ، یک عدد میز فوتبال دستی، پنج عدد دارت، ۲۰ تخته تشک تاتامی و توپ های فوتبال و والیبال(در صورت وجود زمین در اطراف خانه ها) مجهز شده بود تا ساکنان این مناطق روستایی و عشایری بتوانند از امکانات این محیط ها بهره لازم را ببرند.

نصرالله پریچهره در این مراسم که امروز در حوزه جنوب شرق (ورزشگاه تختی) تهران برگزار شد، اظهار کرد: براساس نیاز سنجی جامعه روستایی ساکنان روستاهای حمامک پاکدشت، دهک و خوشنام ملارد، گلریز بخش آفتاب تهران و ابراهیم آباد شهر ری از امکانات این خانه ها بهره مند شدند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، گفت که سیاست ما در توسعه ورزش همگانی در سطح مناطق محروم کشف و شناسایی استعدادهای برتر است.

رییس هیات ورزش روستایی و عشایری استان تهران افزود: امسال تجهیز ۱۰ خانه ورزش روستایی با همکاری ستاد مواد مخدر و فدراسیون، اداره کل ورزش وجوانان استان و هیات روستایی و عشایری در دستور کار قرار دارد.

حسن داورزنی تصریح کرد: در حال حاضر ۸۱۷ روستا با جمعیت ۹۴۰ هزار نفر در استان تهران دایر بوده که یکی از اولویت های این فدراسیون توسعه ورزش روستایی در مناطق کمتر برخودار استان است.

به گفته وی تجهیز هر خانه روستایی به صورت میانگین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان هزینه مالی نیاز دارد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.