با ما همراه باشید

اتاق خبر

تجمیع بیمه ها الزام قانونی است/وضعیت بدهی بیمه ها

خبر استان : وزیر بهداشت، برای چندمین بار بر تجمیع بیمه ها تاکید کرد و گفت: این کار، یک الزامی قانونی است.

دکتر سیدحسن هاشمی بعد از ظهر چهارشنبه در حاشیه اجلاس مدیران ارشد بیمه سلامت که در مجموعه فرهنگی تلاش برگزار می شود، گفت: از ابتدای دولت یازدهم هماهنگی خوبی به ویژه در اجرای طرح تحول نظام سلامت بین وزا رت بهداشت و سازمان های بیمه گر وجود داشت.

وی در عین حال از محدودیت منابع مالی و عقب افتادن مطالبات به عنوان عامل بروز کدروت ها بین بیمه‌ ها و وزارت بهداشت نام برد و افزود: طبق قولی که داده شده قرار است هم سازمان تامین اجتماعی و هم سازمان بیمه سلامت ایرانیان معوقات خود را تا آخر شهریور تسویه کنند و امیدواریم همه گروه‌های پزشکی و پرستاران این دو هفته را صبر کنند تا بیمه‌ها بتوانند معوقات آنها پرداخت کنند.

وزیر بهداشت در پاسخ به سئوالی درباره تجمیع بیمه‌ها، گفت: تجمیع بیمه ها یک الزام قانونی است، اما در این مقطع هدف ما نیست. ما در مورد آنچه که توافق کردیم و خدمات را ارائه کردیم باید به همه افرادی که ذی نفع هستند و مطالبات خود را از بهمن ماه دریافت نکردند، پاسخگو باشیم.

هاشمی افزود: تجمیع بیمه ها بحث ساختاری است و اجرای سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری چه در وزارت بهداشت و چه در کل شاکله دولت موضوعی است که امیدواریم به تدریج عملیاتی شود.

وی در خصوص میزان بدهی بیمه‌ها به وزارت بهداشت، گفت: در این مورد آمار دقیقی وجود ندارد، اما فکر می کنم میزان بدهی هم در بیمه نیروهای مسلح و هم در تامین اجتماعی و هم در بیمه سلامت ایرانیان رقم قابل توجهی است. البته بیمه‌ ها نیز مشکلاتی دارند و از دولت طلب دارند. اما هر کدام از ما با افرادی مواجه هستیم که برای ما کار انجام داده‌اند و من در حوزه سلامت باید پاسخگوی همکاران پزشک و پرستار باشم.

منبع : خبرگزاری مهر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.