با ما همراه باشید

اتاق خبر

شیب تند بستری بیماران کرونایی در پاکدشت نگران کننده است

خبراستان: فرماندار پاکدشت گفت: شیب تند بستری بیماران کرونایی در پاکدشت نگران کننده است و این امر، کادر درمانی را با مشکلات زیادی مواجه می‌کند.

هادی تمهیدی گفت: بر اساس بررسی وضعیت دو بیمارستان شهدای پاکدشت و زعیم، شیب بستری بیماران ناشی از کرونا طی روزهای اخیر افزایش یافته و این امر نگرانی کادر درمان و مسوولان شهرستان را برای مقابله با این بیماری افزایش داده است.

وی اظهار کرد: هم اکنون ظرفیت تخت‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های پاکدشت کاملا تکمیل شده و امکانات پاکدشت با توجه به افزایش مراجعه بیماران، پاسخگوی این حجم زیاد از متقاضیان استفاده از امکانات درمانی شهرستان نیست.

تمهیدی تأکید کرد: اگر مردم استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنند، فشار مضاعفی بر کادر درمانی وارد شده و آنان را در خدمت رسانی به سایر مردم فرسوده می‌کند.

وی تصریح کرد: از مردم درخواست می‌شود تا از مراجعه غیرضروری به اماکن عمومی خودداری کرده و در ایام تعطیلات پیش رو، از سفر به سایر مناطق کشور که امکان جابجایی ویروس کرونا را افزایش می‌دهد خوددداری کند.

فرماندار پاکدشت اظهار کرد: هم اکنون طرح تشدید محدودیت‌های کرونایی در مناطق مختلف پاکدشت اجرا شده و مصوبات ستاد ملی کرونا و استان تهران به طور کامل مورد توجه قرار می‌گیرد و با کسانی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، برخورد قانونی می‌شود.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از دیروز تا امروز ۲۱ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۲۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۶۳ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران به ۵۰۴ هزار و ۲۸۱ نفر رسید.
دکتر سیما سادات لاری با اعلام این خبر افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۷۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۸ هزار و ۸۱۶ نفر رسید.
وی با اشاره به این که خوشبختانه تا کنون ۴۰۹ هزار و ۱۲۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند، گفت: ۴۵۳۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.