با ما همراه باشید

اتاق خبر

افزایش نرخ کودهای شیمیایی خسارت فراوانی به کشاورزان وارد کرده است

خبراستان:پاکدشت- نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش نرخ کودهای شیمیایی خسارت فراوانی به کشاورزان وارد کرده است.

فرهاد بشیری در تشریح جلسه خود با وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: این جلسه برای بررسی آخرین وضعیت، پیگیری و حل مشکلات بخش کشاورزی شهرستان پاکدشت برگزار شد، که از پیگیری‌های وزیر کشاورزی در هیئت دولت که باعث قرارگیری گل کاران در لیست مشاغل آسیب دیده از بیماری کرونا شد، تشکر شد، اکنون هر حمایتی که از سایر مشاغل آسیب دیده از کرونا شود از گلکاران نیز خواهد شد.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی در این جلسه نسبت به افزایش نرخ کودهای شیمیایی انتقاد کرد و افزود: این افزایش قیمت‌های سنگین باعث صدمات فراوان به کشاورزان می‌شود و می‌بایست، این افزایش قیمت‌ها با پرداخت ما به تفاوت به کشاورزان جبران شود.

رئیس فراکسیون تنقیح قوانین و مقررات مجلس شورای اسلامی با تشریح آخرین وضعیت انتقال آب کشاورزی از تصفیه خانه جنوب شرق تهران، از این مجموعه خواست منابع مالی طرح‌های سیستم آبیاری تحت فشار برای بهره مندی کشاورزان از این خط انتقال تأمین کنند و افزود: مشکلات دامداران و کشاورزان در خصوص تأمین نهاده‌های دامی نیز در این جلسه تشریح شد و گلایه‌های این قشر شریف به گوش مسئولین ارشد وزارت جهاد کشاورزی رسید.

بشیری همچنین از ارائه نامه جمعی از گل کاران پاکدشتی به وزیر جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: علاوه بر بیان موارد و مشکلات گلکاران، مشکلات اراضی کمربندی پاکدشت نیز در این جلسه مطرح شد.

وی همچنین به تشریح ظرفیت‌های حوزه کشاورزی شهرستان پاکدشت پرداخت و افزود: پاکدشت یک پانزدهم تولید کل گل کشور و یک سوم گلخانه‌های گل‌های شاخه بریده کشور را در خود جای داده است.

بشیری گفت: انتظار می‌رود، اعتبارات لازم برای سیستم‌های آبیاری تحت فشار کشاورزان پاکدشتی تأمین شود و به محض بهره برداری از خط انتقال آب منابع مالی لازم به کشاورزان پرداخت و مشاور رایگان و ناظر رایگان در اختیار آنها قرار گیرد منبع مهر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.