با ما همراه باشید

اتاق خبر

نوسازی بافت های فرسوده تهران با مدیریت واحد امکان پذیر است

خبراستان:به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، مجتبی شاکری با بیان اینکه تاکنون دستگاه های دخیل در امر احیا و نوسازی بافت های فرسوده به طور جدی به این مساله ورود پیدا نکرده اند، افزود: احیا و نوسازی بافت های فرسوده با مشارکت شهرداری تهران و تمام دستگاه های اجرایی از جمله وزارت نیرو، سازمان آب و برق و سایر مجموعه ها امکان پذیر است.
وی با اشاره به ضرورت تجمیع ریزدانه ها در بافت های فرسوده گفت: در برخی مناطق، تجمیع ریزدانه ها منجر به برهم خوردن بافت موجود می شود، بنابراین در قسمتی از بافت های فرسوده نیاز به نقشه و طراحی جدید است.
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت تشکیل کمیته مشترکی با مسوولیت شهرداری تهران در راستای حل معضل بافت های فرسوده تاکید کرد و
با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده ها در بافت های فرسوده توان بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده خود را ندارند، یادآور شد: در بسیاری از موارد به دلیل گستردگی ریزدانه ها تجمیع و تغییر بافت ضروری است که این مساله نیز سرمایه گذاری از سوی دستگاه های پولی و مالی کشور را می طلبد.
وی افزود: تاکنون هماهنگی لازم بین دستگاه های اجرایی همچون سازمان آب، برق و گاز و وزارتخانه های مربوطه با مدیریت شهری شکل نگرفته است.
شاکری درباره بسته های تشویقی سازمان نوسازی شهرداری تهران هم تصریح کرد: هرچند بسته های تشویقی شهرداری تهران اقدام قابل قبولی است اما تا زمانی که دستگاه های دولتی به طور جدی به نوسازی بافت های فرسوده روی نیاورند، پیشرفتی در زمینه نوسازی بافت های فرسوده انجام نخواهد شد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.