با ما همراه باشید

اتاق خبر

ضرورت جدیت در مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در پیشوا

فرماندار پیشوا گفت: مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز به عنوان یکی از وظایف مهم جهاد کشاورزی باید با جدیت پیگیری شود.

حسین عباسی در آیین معارفه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اظهار داشت: پیشوا با وسعت 14 هزار هکتار اراضی زیر کشت و 1300 هکتار گلخانه، مرکز توجه استان تهران و حتی کشور در بحث تولیدات محصولات گلخانه ای و جالیزی است.

وی افزود: این شهرستان با داشتن حدود 86 هزار دام سبک و 50 هزار دام سنگین و برخورداری از واحدهای دامی نمونه کشوری نقش مهمی در تامین فرآورده های لبنی و گوشتی استان تهران بر عهده دارد.

فرماندار شهرستان پیشوا گفت: فعالان این حوزه در پیشوا، جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا را به کار گرفته و علاوه بر افزایش بهره وری تولید، در بحث اصلاح ژن و نژاد و کشت بافت نیز ورود کرده اند که نمونه آن را در واحد نمونه صفاری و یا مجتمع کشت و صنعت اتکا شاهد هستیم.

عباسی با تأکید بر اهمیت توسعه کشت های گلخانه ای به عنوان یکی از مزیت های پیشوا بیان کرد: وسعت گلخانه های تولید گل پیشوا حدود 5 هکتار بوده و بزرگترین تولید گل آنتریوم خاورمیانه در این شهرستان واقع است و علاوه بر آن در تولید پایه رز پیوندی نیز ورود کرده که تاکنون از کشور هلند وارد می شده است.

وی افزود: از مدیر جدید جهاد کشاورزی شهرستان پیشوا انتظار می رود ضمن توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود بخش کشاورزی و دامی شهرستان و ارتقای این ظرفیت ها، نسبت به حوزه عشایری شهرستان و نقشی که در تولید و اقتصاد شهرستان دارند، نیز دقت نظر لازم را داشته باشد.

فرماندار پیشوا صنعت و کشاورزی دو حوزه مهم اقتصاد شهرستان دانست و گفت: تلاش میکنیم این دو بخش را همپا و در پیوند با یکدیگر پیش ببریم و برای تحقق این مهم به دنبال توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی در پیشوا هستیم.

وی با تاکید بر ضرورت اهتمام جدی به جلسات شورای کشاورزی، افزود: مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی خارج از بافت روستاها یکی از وظایف مهم جهاد کشاورزی است و مدیر جدید این دستگاه باید از همت ویژه ای در این زمینه برخوردار باشد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.