با ما همراه باشید

اتاق خبر

آغاز عملیات طرح آب‌رسانی از سد ماملو به شهرستان پیشوا

عملیات اجرایی طرح آبرسانی از سد ماملو به شهرستان پیشوا با هدف تامین و توزیع پایدار آب شرب و با حضور استاندار تهران آغاز شد.

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در آیین کلنگ زنی این پروژه گفت: تنها شهرستان استان تهران که به لحاظ آب شرب در تابستان گذشته مشکل داشت شهرستان پیشوا بود از این‌رو انتقال آب از سد ماملو که جمعا ۱۰ کیلومتر است امروز عملیاتی می‌شود.

محسنی بندپی افزود: پیشوا قطب کشاورزی و کشت گلخانه‌ای استان است و متاسفانه تنها ۳۰ درصد آبیاری آن مبتنی بر فناوری‌های نوین است و ضروری است در این زمینه با بهره‌گیری از تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران اقدامات لازم را پیگیری کرد.

همچنین حمیدرضا نامداری مدیرعامل آبفای جنوب شرقی استان تهران با بیان این مطلب که هم‌اکنون تمامی منابع تأمین آب شهر پیشوا از سفره‌های زیرزمینی و از طریق حفر چاه‌ها انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: با انتقال آب سدماملو به شهرستان پیشوا علاوه بر آن که گام مهمی در بهره‌برداری از آب‌های سطحی برای تأمین آب شرب مردم شریف این شهرستان برداشته می‌شود در تعادل بخشی آبخوان این منطقه نیز نقش بسزایی خواهد داشت.

نامداری در تشریح مشخصات اجرای پروژه آب‌رسانی از تصفیه‌خانه هفتم تهران به شهرستان پیشوا گفت: این طرح با اجرای ۱۰ کیلومتر خط لوله ۶۰۰ میلی متری چدن داکتیل و با اعتبار ۳۷۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

به گفته نامداری فاز دوم طرح آب‌رسانی از سدماملو به شهرستان پیشوا با ساخت دو باب مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی و با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.