با ما همراه باشید

اتاق خبر

دولت با دست پر به ورامین بیاید/تشکیل استان خرداد مطالبه مردم است

خبر استان : خطیب نماز جمعه ورامین گفت:‌ در آستانه سفر رییس جمهور به جنوبشرق استان تهران از دولت انتظار داریم که با دست پر به این منطقه بیاید.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ورامین با انتقاد از رواج موسیقی لهوی در مراسم عروسی اظهار داشت: موسیقی مطرب و لهوی به بهانه مجلس عروسی حرام است.

امام جمعه موقت ورامین افزود: مجلس و شب عروسی از نگاه دین مبین اسلام، شب عبادت محسوب می شود و نباید آن را تبدیل به مجلس گناه کرد، به همین خاطر باید در این مجالس از مدح اهل بیت عصمت و طهارت که مایه برکت است، استفاده شود.

از وضعیت فرهنگی برخی پارک ها گلایه مند هستیم

محمودی ادامه داد: متأسفانه در برخی پارک ها موسیقی مبتذل پخش می شود اما مردم در این اماکن آرامش و آسایش می خواهند به همین خاطر پخش ساز و آواز از بلندگوی پارک ها هیچ توجیهی ندارد و باید مسئولان و متولیان امر بر این موضوع نظارت جدی کنند.

امام جمعه موقت ورامین یادآور شد: ما از وضعیت برخی پارک ها مانند پخش آهنگ های زننده، قلیان کشی و برخی رفتارهای نامناسب شکایت های متعددی داریم و امیدوار هستیم که مسئولان برای ایجاد محیطی سالم تر تلاش کنند.

نقش شهید حکیم در انقلاب عراق فراموش نشدنی است

محمودی در ادامه با گرامیداشت سالگرد شهادت شهید محراب آیت الله محمد باقر حکیم و ارتحال مرجع عالیقدر آیت الله مرعشی نجفی گفت: مجاهدت های شهید حکیم در انقلاب عراق و مبارزه با رژیم بعثی فراموش نشدنی است.

وی متذکر شد: تربیت نیروهای کارآمد سپاه بدر که امروز نقش تعیین کننده ای در عراق دارند از برکات وجودی این عالم دور اندیش بود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران یادآور شد:  مقامات علمی، عرفانی و عملی مرجع عالیقدر آیت الله العظمی مرعشی نجفی و ارتباط خاصشان با اهل بیت نیز زبانزد است.

نباید اجازه داد نفوذی های استکبار در مدیریت کشور وارد شوند

خطیب نماز جمعه ورامین در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز شهادت رییس جمهور و نخست وزیر مکتبی و انقلابی ایران در هشتم شهریورماه اشاره کرد و بیان داشت: شهیدان رجایی و باهنر در دوران کوتاه مدیریتی خود خاطره خوشی را در ذهن ملت ایران برجای گذاشتند.

محمودی افزود: مردمی بودن، با مردم و در میان مردم بودن، پیروی کردن  از خط امام، روحیه استکبارستیزی و مقابله با دشمن از ویژگی های برجسته شهیدان رجایی و باهنر بود.

وی با تبریک هفته دولت به تمامی دولتمردان و مسئولان نظام اسلامی گفت: همواره استکبار برای ضربه زدن به نظام اسلامی از نفوذ خود در ارکان نظام استفاده می کند که نمونه آن را در دوران ریاست جمهوری بنی صدر و برخی وزیران دولت های پس از آن مشاهده کردیم.

امام جمعه موقت ورامین افزود: نباید اجازه داد نفوذی های استکبار در مدیریت های کشور وارد شوند به همین خاطر رسالت شورای نگهبان در انتخابات بسیار سنگین و خطیر است.

باید جایگاه های قانونی در کشور پاس داشته شود

وی با انتقاد شدید از برخی هجمه ها به شورای نگهبان گفت: باید به آقایانی که در صدد تضعیف شورای نگهبان هستند، هشدار داد که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است و باید شورای نگهبان نیز بدون توجه به این مسائل در کار خود استوار بوده و با دقت و قاطعیت به وظیفه خود عمل کند.

خطیب نماز جمعه ورامین یادآور شد: از همه مسئولان انتظار می رود که جایگاه های قانونی را پاس داشته و از مواضع نامناسب و افراطی خودداری کنند.

فرمانداری ویژه ورامین ابلاغ رسمی شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محرومیت های موجود در منطقه ورامین افزود: امروز باید ساختار اداری منطقه تقویت شود چرا که متأسفانه شهرستان های استان تهران در سایه پایتخت مورد توجه جدی قرار ندارند.

محمودی با انتقاد از عدم ابلاغ فرمانداری ویژه ورامین با وجود داشتن مصوبه دولت اظهار داشت: باید این سوال را پرسید که چرا فرمانداری ویژه ورامین ابلاغ نمی شود و چرا استدلال های منطقی پیرامون ارتقای ساختار اجرایی جنوبشرق استان تهران مورد توجه قرار نمی گیرد.

دولت با دست پر  به جنوبشرق استان تهران سفر کند

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به سفر رییس جمهور به این منطقه در آینده نزدیک بیان داشت: در آستانه سفر رییس جمهور به جنوبشرق استان تهران از دولت انتظار داریم که با دست پر به این منطقه بیاید.

محمودی متذکرد شد: تشکیل استان خرداد در جنوبشرق استان تهران باید مورد مطالعه قرار گیرد و به موضوع بیکاری و خسارت های اقتصادی  وارد شده به این منطقه توجه شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.